00:42 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هدفمندی یارانه

قاچاق سوخت چالش‌های جدی‌ را برای کشور ایجاد کرده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته حقوقی قراردادها و امور بین‌المللی کمیسیون انرژی مجلس گفت: براساس آمارها روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود که سرمایه هنگفتی را از کشور بیرون می‌برد.
اظهارات متناقض بهارستانی‌ها درباره بنزین
پایگاه خبری راد: افزایش نرخ دلار، تفاوت فاحش نرخ سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه، افزایش قاچاق و افزایش مصرف بنزین همانند دومینوی به هم پیوسته‌ای شده که درنهایت به گشایش دوباره پرونده بنزین و بررسی گزینه‌های مختلفی مانند سهمیه‌بندی و احیای کارت سوخت منجر شد. اما به نظر می‌رسد نگارنده‌های این سرنوشت با یکدیگر اتفاق نظر ندارند؛ به‌طوری‌که یک روز یکی از سهمیه‌بندی قطعی بنزین خبر می‌دهد و روز بعد دیگری اعلام می‌کند تصمیمی برای سهمیه‌بندی گرفته نشده است.
مرد ۱+۱۲ وزارت امور اقتصادی و دارایی کیست؟
پایگاه خبری راد: شمارش معکوس برای معرفی سیزدهمین وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران اغاز شده است. گفته می‌شود هفته آینده موعد معرفی وزیر امور اقتصادی و دارایی در کنار دو وزیر دیگر کابینه دوازدهم است. وزیر آینده امور اقتصادی و دارایی رروزهای سختی را در پیش دارد.
 دولت برای افزایش قیمت بنزین ملاحظاتی را در نظر بگیرد
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «دولت باید ملاحظاتی را برای افزایش قیمت بنزین در نظر بگیرد»، در عین حال گفت که بر اساس برنامه ‌ششم دولت اختیار افزایش قیمت بنزین را دارد.
وقتی بودجه ایران در کشورهای دیگر مصرف می‌شود!
پایگاه خبری راد: "سرسام آور" بهترین لقبی است که می‌توان به آمارهای حوزه بنزین نسبت داد؛ فرآورده نفتی که میزان مصرف آن نه تنها در کشور مرز خطر را رد کرده، بلکه پای آن از مرز کشور هم گذشته و به صورت قاچاق وارد کشورهای همسایه شده است. با یک حساب سرانگشتی و طبق گفته‌های مسئولان می‌توان فهمید که دولت هرماه حدود سه هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان برای بنزین یارانه می‌دهد.
چرا پرونده بنزین دوباره باز شد؟
پایگاه خبری راد: حاشیه‌های نرخ بنزین حتی زمانی که خبر می‌رسد پرونده افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی شدن بنزین بسته شده تمامی ندارد. یک روز خبر عدم سهمیه‌بندی از ساختمان دولت به گوش می‌رسد و روز دیگر مجلس نشینان بر احتمال سهمیه‌بندی و حتی افزایش نرخ بنزین مهر تایید می‌زنند.
یارانه‌ها فرداشب واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: یارانه‌های نقدی به همراه افزایش مستمری خانوارهای هدف ساعت ۲۴ فرداشب همزمان با ۲۶ شهریورماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
یارانه‌ها فردا شب واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: یارانه‌ بگیران می‌توانند ساعت ۲۴ فردا پنجشنبه همزمان با ۲۵ مردادماه یارانه خود را دریافت کنند.
مبلغ هنگفتی که از جیب دولت برای یارانه بنزین می‌رود
پایگاه خبری راد: عمر قانون هدفمندی یارانه‌ها حدودا به ۹ سال رسیده و هنوز یکی از بندهای آن که بر حذف یارانه سوخت و افزایش سالانه ۲۰ درصدی قیمت حامل های انرژی طی پنج سال دلالت می کرد اجرایی نشده است؛ بنابراین با اینکه دولت اجازه افزایش قیمت حامل های سوخت را داشته، قیمت سوخت از سال ۱۳۹۴ تاکنون و بعد از تک‌نرخی شدن همچنان ثابت است و هزینه‌های اضافی تولید بنزین در ایران از جیب دولت پرداخت می‌شود.
یارانه تیرماه با معوقه خانواده‌های هدف واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: یارانه نقدی تیرماه به روال ماه‌های قبل در ساعت ۲۴ امروز۲۶ تیرماه واریز خواهد شد.
 برای جلوگیری از رانت و فساد باید نرخ ارز واقعی شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون ایجاد بازار ثانویه از این جهت که نرخ ارز را واقعی می‌کند تا مردم بتوانند مشکلات ارزی خود را برطرف کنند امر مثبتی است، اما با سیاست تک‌نرخی کردن ارز در تضاد است.
وعده تامین اجتماعی برای حل مشکل بیمه‌ رانندگان تاکسی و اتوبوس
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به مشکلات بیمه‌ای تاکسیرانان و اتوبوسرانان گفت: با مکاتبات اخیر این قول داده شده است که بیمه تامین اجتماعی برای این حوزه‌ها ادامه پیدا کند.
صنعت 200 ساله آجر یزد در لبه پرتگاه
پایگاه خبری راد: رکود بازار ساخت و ساز در حالی 65 واحد تولید آجر استان را طی سال ‎ های اخیر به تعطیلی کشانده است که واحدهای فعال نیز با کمتر از 40 درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.
صنعتگران پنجه در پنجه بازگشت تحریم
پایگاه خبری راد: با بازگشت تحریم‌ها، صنعتگران و واحدهای تولیدی فضای جدید و سختی را تجربه خواهند کرد و به طور حتم برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند از کاهش فشارهای اقتصادی در این حوزه بکاهد.
امسال ۳ دهک دیگر از یارانه‌ نقدی حذف می‌شوند
پایگاه خبری راد: طبق تصویب هیات وزیران نحوه پرداخت یارانه‌های نقدی و غیرنقدی در سال جاری اعلام شد که براین اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها به استثنای روستاییان و عشایر اقدام کند.