22:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معکوس

غفلت نسبت به مهارت آموزی مرزنشینان
نماد برتر- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هر بخش از مرز برای کشور یک فرصت است، گفت: مهارت آموزی مرزنشینان علاوه بر اثرگذاری در پایداری اقتصاد کشور، تا حدود زیادی هر گونه بغض و کینه دشمن نسبت به ملت را بی اثر می‌کند. اگر در گذشته بر روی این موضوع خوب کار می‌کردیم، امروز دیگر از آسیبی مانند کوله بران صحبت نمی‌کردیم.
گام موفق برق منطقه‌ای یزد در جهت خودکفائی ساخت قطعات کم‌یاب پست‌های برق
نماد برتر- قطعات کمیاب تجهیزات پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای یزد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در معاونت بهره‌برداری این شرکت ساخته شد.
شمارش معکوس برای انتشار اوراق فروش تبعی " تملت"
نماد برتر- انتشار اوراق فروش تبعی روی سهام تامین سرمایه بانک ملت با سررسید یکساله و قیمت اعمال (قیمت روز ضربدر ۱۸درصد) در دست بررسی قرار گرفت.
 خداحافظی با نفت 40 دلاری؟!
نماد برتر- وزیر اقتصاد: توسعه همه جانبه بورس در دستور کار دولت است. وی از دستورکار همه جانبه از بورس خبر داد که سخنگوی دولت اعلام کرده از اول هفته آینده یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده‌گذاری می شود.
ممکن است هر لحظه تصمیم دیگری در خصوص مدارس گرفته شود
نماد برتر- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نداریم، گفت: ما موظف به ارائه خدمات آموزشی بوده و به علت کارکردهای آموزش حضوری، این نوع آموزش را به آموزش غیر حضوری ترجیح می دهیم.
تعداد شرکتهای ایرانیان مقیم خارج که در پارک مستقرند/صادرات ۲۷ میلیون یورویی محصولات دانش‌بنیان
نماد برتر- رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه ۲۸ شرکت دانش‌بنیان عضو پارک توسط ایرانیان مقیم خارج راه‌اندازی شده است، گفت: در سال گذشته ۵۰ محصول تولید شده در پارک فناوری پردیس به ارزش ۲۷ میلیون یورو به ۲۲ کشور صادر شده‌ است.
قواعد «حمایت» از سهام باید چگونه باشد
نماد برتر- علی رغم حمایت‌های دستوری سازمان بورس و اوراق بهادار از بازار سهام، بورس بازان همچنان در انتظار نتایج این قبیل دستورکارها از بازار هستند.
سهام چگونه همه بازارها را قبضه کرد
نماد برتر- ریشه افت و خیز بازار سهام در این روزها را باید در چه عاملی کندوکاو کرد. به راستی رشد بورس چه تاثیراتی را بر سر بازارها در ایران به دنبال داشت.
ثروت پولدارهای دنیای فناوری ۴۴ میلیارد دلار آب رفت
نماد برتر- روند رشد متوالی ثروت پولدارترین میلیاردرهای دنیای فناوری اواخر هفته گذشته سرانجام متوقف شد.
کاخ سفید خطای بزرگ استراتژیک انجام داد/برق مجانی بیشتر شامل حال روستاییان می شود
نماد برتر- رییس جمهور گفت: از لحاظ آب و برق می توانیم کشور را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم که همه مردم در شهرها از برق و نود و نه درصد در روستاها از برق استفاده می کنند.
قیمت دلار سوخت رشد بورس را تامین میکند؟
نماد برتر- تغییر کانال قیمت دلار در چند روز گذشته چه اثری میتواند در روند حرکتی بازار سهام داشته باشد. آیا میتوان در انتظار صعود دوباره شاخص این بار متاثر از دلار باشیم.
جذب کارآمد انرژی خورشیدی با کمک یک مولکول
نماد برتر- پژوهشگران سوئدی، نوعی مولکول ابداع کرده‌اند که می‌تواند به جذب انرژی خورشیدی بپردازد و آن را به صورت کارآمد ذخیره کند.
پیشنهادی برای تامین مالی پروژه‌های ملی در بورس
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نقدینگی بورس را می‌توان در پروژه‌های ملی استفاده کرد، گفت: با تشکیل شرکت سهامی عام «توسعه پروژه» نسبت به تامین مالی پروژه‌ها و همچنین عرضه سهام این شرکت ها در بازار سرمایه اقدام شود.
قدرت نمایی حقوقی ها/ بازگشت بازار
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان، حمایت حقوقی ها از بازار را در وضعیت فعلی نوعی شوک مثبت ارزیابی کرد و گفت: حقوقی ها با جهت دهی به روند بازار، رخ نشان دادند.
گوگل به اولین شبیه‌سازی کوانتومی یک واکنش شیمیایی دست یافت
نماد برتر- شرکت گوگل در راه رسیدن به نخستین شبیه سازی کوانتومی از یک واکنش شیمیایی از پردازنده "سیکامور"(Sycamor) استفاده کرده است.