16:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ماکو

اتصال هوایی و زمینی ارس به ترکیه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با احداث فرودگاه و خط آهن جلفا – چشمه ثریا – ترکیه، روابط تجاری منطقه آزاد ارس با ترکیه افزایش می‌یابد.
 ریشه فساد اقتصادی در کشور سست است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شهرستانهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، ماحصل تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا به اقتصاد ایران را شکوفایی اقتصادی این کشور و زمینه های خودکفایی در عرصه‌های گوناگون و صادرات عنوان کرد.
کوهستان دیگر برایشان آب و نان نمی‌شود
پایگاه خبری راد: عشایر در کنار زندگی پردغدغه شهری دل به کوهستان زده و با ساده زیستی نزدیک به 25 درصد نیاز های غذایی هم استانی های خود را تامین می‌کنند اما در کنار ساده زیستی مشکلات و نیاز های اساسی دارند که باید تامین شود، مشکلاتی که باعث شده عده‌ای از آنها به خاطر نداشتن امکانات اولیه به روستا ها مهاجرت کنند و هروز از تعداد جمعیت عشایری استان کم شود.
معرفی مشتقات جدید داروی درمان دیابت از سوی محققان دانشگاه آزاد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه آزاد اسلامی در طرح تحقیقاتی که با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران اجرایی شد، به مشتقات جدیدی از داروهای درمان دیابت دست‌یافتند که اثربخشی بالایی در درمان این بیماری دارد.
آمادگی مناطق آزاد برای برگزاری کنسرت‌های خیابانی برای مرزنشینان
پایگاه خبری راد: مدیر هنری، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آمادگی این دبیرخانه برای میزبانی از خوانندگان و هنرمندانی که قصد دارند کنسرت‌ها و برنامه‌های فضای باز رایگان را در مناطق محروم به ویژه مرزنشینان اطراف مناطق آزاد داشته باشند خبر داد.
مطرح شدن ایجاد بورس بین الملل در مناطق آزاد
پایگاه خبری راد: مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌های مالی مقرر گردید که ایجاد بورس بین الملل در مناطق آزاد مطرح شود لذا این اقدام به عنوان بورس پنجم کشور نقش ایفا خواهد کرد.
مرزنشینان ماکو در انتظار حل مشکل افزایش عوارض خروج
پایگاه خبری راد: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: مرزنشینان منطقه آزاد ماکو انتظار حل مشکل افزایش عوارض خروج از کشور، رفع مشکلات بازارچه های مرزی علی الخصوص بازارچه مرزی ساری سو و مشکلات مربوط به ثبت سفارش و بروکراسی‌های گمرکی دارند.
بررسی فوریتی ۱۷ تولید کننده داخلی داروی والزارتان توسط سازمان غذا و دارو
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره شرایط مصرف داروی "والزارتان" در ایران و ریکال شدن آن در بازار دارویی کشورمان توضیحاتی ارایه داد.
مرداد ماه، دور جدید واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی
پایگاه خبری راد:در دوم مرداد ماه سال جاری تعدادی دیگر از بنگاه‌های دولتی برای واگذاری به مزایده گذاشته می شوند.
ایجاد بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی در بانه/ تأسیس شهرک صنعتی در ماکو
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد شهرک صنعتی در منطقه آزاد ماکو تا ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور در نقطه صفر مرزی بانه ایجاد می‌شود.
از خوردن ماهی غافل نشوید
پایگاه خبری راد: تاکنون از مزایای خوردن ماهی برای سلامتی انسان بسیار شنیده ایم، ماهی را کباب کنید، سس بزنید، در فر بپزید یا تفت دهید، تنها به این نکته توجه داشته باشید که باید در سبد غذایی خود، خوردن ماهی را بگنجانید.
کارت دیجیتالی "ماکووندی" در ماکو صادر می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای صاحبان واحدهای صنفی حقیقی و حقوقی، فعالان اقتصادی، کسبه و بازاران منطقه آزاد ماکو به منظور استفاده از مزایا و مشوق های منطقه آزاد، کارت دیجیتالی ماکووندی صادر می شود .
بورس بین‌المللی در مناطق آزاد ایجاد می‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ایجاد بورس بین‌المللی خبر داد و اعلام کرد که با فراهم شدن این امکان شرایط برای جذب سرمایه در مناطق آزاد فراهم می‌شود.
آخرین خبرها از ارجاع پرونده منطقه آزاد ماکو به قوه قضاییه
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده ارجاعی ماکو از مجلس شورای اسلامی به قوه قضاییه توضیح داد.
تا پایان سال ۹۹ باید همه خدمات دولت الکترونیکی شود
پایگاه خبری راد: معاون رییس جمهور و رییس ستاد استخدامی و اداری و جانشین اقتصاد مقاومتی گفت: تا پایان سال ۹۹ باید همه خدمات دولت الکترونیکی شود.