10:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق های سرمایه

بورس قمارخانه نیست / دلایل بازگشت شاخص به مدار صعودی و دو ریسک تهدیدکننده
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اشاره به عوامل موثر در بازگشت روند صعودی شاخص و دو ریسک تهدیدکننده معاملات گفت: بورس قمارخانه نیست و باید ریسک‌های موجود در بازار مدیریت شود.
فرایند عرضه اولیه با سفارش گیری امروز "وکبهمن" و نقدینگی ۱۴۵ هزار تومانی
نماد برتر- فرایند عرضه اولیه ۱۲ درصد مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن طی دو روز کاری و با سفارش گیری امروز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و تخصیص سهام در چهارشنبه انجام می شود.
«وکبهمن» فردا عرضه اولیه می‌شود/ ۲۲ آذر زمان معاملات ثانویه
نماد برتر- ۱۲ درصد از سهام شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن طی دو روز کاری توسط کارگزاری بورس بهگزین در بازار اول معاملات فرابورس واگذاری خواهد شد.
زمان عرضه اولیه ۱۲ درصدی "بوعلی" و "وکبهمن" قطعی شد + جزئیات
نماد برتر- زمان قطعی بیست و سومین و بیست و چهارمین عرضه اولیه سال مشخص و مقرر شد، چهارشنبه هفته جاری ۱۲ درصد از سهام پتروشیمی بوعلی و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن در بورس و فرابورس واگذار شود.
موافقت مشروط سازمان بورس با تاسیس صندوق سرمایه گذاری "تماوند"
نماد برتر- تامین سرمایه دماوند که با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی در بازار پایه فرابورس درج شده از اخذ موافقت مشروط سازمان بورس با تاسیس صندوق سرمایه گذاری خبر داد.
توضیحاتی از نقش تخلفات در نوسانات شاخص، اقدام نایب رییس مجلس و ...
نماد برتر- معاون حقوقی سازمان بورس درباره نقش برخی تخلفات در نوسانات شاخص، برخورد با متخلفین بازارگردانی ، اقدام جدید نایب رییس مجلس و نوع تعامل بازار سرمایه و مجلس توضیحاتی ارائه کرد.
سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مبنای کار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد / هیجان در بازارسرمایه‌های توسعه یافته هم وجود دارد
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اشاره به نوسانی بودن ذات بازارسرمایه بیان کرد: حتی در بازارهای توسعه یافته هم رفتارهای هیجانی و نوسان وجود دارد، ولی باید با سیاست ها و نظارت درست از تکرار دایمی آن جلوگیری کنیم؛ بنابراین انتظارِ داشتنِ بازار بدون ریسک بی‌معنی است. سرمایه گذاران باید این نکته را هم در نظر داشته باشند که بخش بزرگی از نوسان بازارسرمایه ایران از فضای بیرون کشور وارد می شود.
شرایط واگذاری ETFها در لایحه بودجه سال آینده
نماد برتر- بر اساس متن لایحه بودجه ۱۴۰۰ واگذاری سهام در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) مشروط به اینکه تشکیل این صندوقها با مدیریت دولتی برای بلندمدت نباشد یا عرضه سهام به روش ثبت سفارش مجاز است.
سفارش گیری امروز "چخزر" با نقدینگی ۵۰ هزار تومانی/ تخصیص سهام در فردا
نماد برتر- فرایند عرضه اولیه ۱۷.۵ درصد سهام چوب خزر کاسپین طی دو روز کاری و با سفارش گیری امروز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و تخصیص سهام چهارشنبه انجام می شود.
کارنامه آبان ماهِ کارگزاری‌ها
نماد برتر- شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار سرمایه هشتمین ماه سال را با خرید و فروشی بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد تومان سپری کردند و به این ترتیب میزان معاملات خود از ابتدای سال تا پایان آبان ماه را به ۳۵۸۵ هزار میلیارد تومان رساندند
بورس موضوع هر روزه اعضای دولت است / اخطار کتبی به سهامداران حقوقی‌ متخلف
نماد برتر- سخنگوی دولت با بیان اینکه اخلال در بورس اخلال در نظام اقتصادی است از اخطار کتبی به سهامداران حقوقی‌ متخلف در عدم همکاری بازارگردانی خبر داد و گفت: بورس موضوع هر روزه اعضای دولت است.
رفع تدریجی بی اعتمادی با داد و ستد سهام نقدشونده و بازگشت تعادل گروه ها
نماد برتر- بازار سه روز اخیر درحالی با بازگشت ارزش معاملات به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان همراه شده که فعالان با رفع تدریجی بی اعتمادی به سهم های نقدشونده روی آورده و گروه های دیگر نیز روند متعادل را تجربه می کنند.
تصمیمات جدید همتی برای تقویت بورس و ارتقاء نقش بانک‌ها در بازار سرمایه
نماد برتر- رییس بانک مرکزی با هدف تقویت بورس و ارتقاء نقش بانک‌ها در اطمینان بخشی به فعالیت سرمایه‌گذاران در بازار سهام از تصمیمات جدید و مهم این نهاد ناظر خبر داد.
چند گام مهم در برگشت اعتماد سهامداران به دولت /لزوم شفاف سازی وزارت اقتصاد
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اعلام چند گام مهم در برگشت اعتماد سرمایه گذاران از جمله شفافیت عملکرد و اهداف و برنامه ها ، خواهان لزوم شفاف سازی دولت بویژه وزارت اقتصاد و ادامه عرضه های اولیه شد.
لزوم توجه به همه ابزارهای مالی برای سرمایه‌گذاری در بورس
نماد برتر- بورس ایران در مقابل بورس‌های دنیا نوپا به حساب می‌آید اما در طول همین مدت اندک فعالیت، از نظر تنوع ابزارها و نهادهای مالی و نیز از لحاظ حجم و گردش معاملات، رشد و توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است.