02:12 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زنجیره ارزش

لغو ممنوعیت صادرات سیب آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز صادرات سیب درختی در آذربایجان غربی خبر داد.
امسال تولید ۱.۲ میلیون خودرو را در برنامه داریم/خودروسازهای بزرگ واگذار می‌شوند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش سه برابری تولید خودرو در کشور در اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود.
امکانات فضایی در خدمت مدیریت سیل و خشکسالی ایران
پایگاه خبری راد: درحالی که از تصاویر ماهواره‌ای مناطق سیل‌زده برای مدیریت بحران استفاده شده بود، وزیر ارتباطات به تازگی از تصمیم برای استفاده از این امکانات فضایی برای مشکلاتی مانند مدیریت سیلاب‌ها و خشکسالی‌ها و یا حفاظت از جنگل‌ها خبر داده است.
صادرات به عراق تا ۲ سال دیگر باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به عراق ۲۰ میلیارد دلار برای صادرات هدف‌گذاری شد که باید این مهم تا سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.
افزایش هفت میلیون تنی ظرفیت صنعت پتروشیمی
پایگاه خبری راد: رویکرد کاهش خام‌فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی، در تدوین برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است که با بهره‌برداری از ۳۴ طرح پتروشیمی موجود که پیشرفت بالای ۲۰ درصد دارند، به طور کلی در طول برنامه ششم توسعه تاکنون، هفت طرح تولیدی و یک طرح سرویس جانبی صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری رسیده که حدود ۷ میلیون تن به ظرفیت این صنعت اضافه شده است.
زیان سنگین برگزیت برای اقتصاد اروپا
پایگاه خبری راد: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا در صورت خروج بدون توافق انگلیس از این اتحادیه متحمل زیان سالانه ۴۰ میلیارد یورویی خواهد شد.
اشتغال ایجاد شده در نیروگاه‌های بادی ایران بالاتر از متوسط جهانی
پایگاه خبری راد: بر اساس مطالعات مقایسه‌ای برآورد میزان اشتغال در نیروگاه‌های بادی کشور و جهان که از سوی ساتبا و توسط دانشگاه تهران انجام شده است، مشخص شد که میزان آمار اشتغال ایجاد شده در این نیروگاه‌ها در ایران بالاتر از متوسط جهانی بوده است.
اجرای طرح‌های فناورانه زودبازده حوزه آب در مناطق عشایری و محروم
پایگاه خبری راد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، طرح‌های فناورانه زودبازده حوزه آب در مناطق عشایری و محروم اجرایی می‌شود.
تزریق ۳,۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به صنعت قطعه‌سازی
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تزریق ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به صنعت قطعه‌سازی کشور خبر داد و گفت: به رغم محدودیت‌هایی که برای صنعت قطعه‌سازی کشورمان ایجاد کرده‌اند، با رفع بخشی از مشکل سرمایه در گردش مورد نیاز این صنعت، روند تولید خودرو در کشور افزایشی شده است.
کلنگ ساخت طرح اتیلن اکساید توسط وزیر نفت زده می‌شود
پایگاه خبری راد: ساخت طرح جدید ۲۰۰ هزار تنی اتیلن اکساید با هدف تکمیل زنجیره ارزش و اشتغال‌آفرینی پایدار در اندیمشک به زودی آغاز می‌شود.
از دست رفتن بازار خارجی واحدهای تولید پلاستیک در خراسان‌شمالی
پایگاه خبری راد: عامل خوشه پلاستیک در خراسان شمالی گفت: تا سال گذشته مهمترین دغدغه واحدهای تولید پلاستیک، موضوع فروش بود، اما در سال جاری تامین مواد اولیه و نوسانات قیمت نیز به آن اضافه شده است.
انجام فرآیند سازگاری ماهواره "ناهید۱" با پرتابگر/انتظار برای ۴ پرتاب دیگر
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران از ثبت ۲۹ نقطه مداری خبر داد و گفت: برای حفظ این نقاط مداری باید ماهواره بومی خود را پرتاب کنیم که در این راستا ساخت و پرتاب ماهواره را در دستور کار داریم و ماهواره "ناهید ۱" کامل شده و فرآیند سازگاری با پرتابگر آن پیگیری می‌شود.
توانستیم تحریم‌ها را مدیریت کنیم / تولید مس کاتد رکورد زد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توانستیم تحریم‌ها را مدیریت کنیم؛ چرا که تولید روی کار است.
انتشار مناقصه ایجاد ایستگاه‌ زمینی/ ایجاد ایستگاه‌های چند منظوره
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران نبود مشتری و وابستگی کامل برنامه‌های فضایی به بودجه‌های دولتی را دو چالش در حوزه فضایی کشور دانست و گفت: برای حل این مشکل به سمت توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه و افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طراحی و ساخت ماهواره حرکت کرده‌ایم.
آمادگی دانشگاه شریف برای همکاری با صنعت بانکداری در حوزه فین‌تک
پایگاه خبری راد: مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف از آمادگی دانشگاه شریف برای همکاری با صنعت بانکداری در حوزه فین‌تک خبر داد.