03:50 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش امنیت

خرج حفاظت از مدیر فیس‌بوک چند میلیون دلار است؟
پایگاه خبری راد: شرکت فیس بوک سال گذشته ۷.۳۳ میلیون دلار را صرف محافظت از مدیرعامل خود کرده است.
وارد هر وب‌سایتی نشوید
پایگاه خبری راد: به گفته کارشناسان امنیت سایبری، بسیاری از کاربرانی که در دام هکرها می‌افتند، پس از ورود به وب‌سایت‌های آلوده قربانی حملات فیشینگی می‌شوند.
مخالفت با فرآیند غیرقانونی مسدودسازی‌های کسب‌وکارهای فضای مجازی
پایگاه خبری راد: بیانیه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در خصوص مسدودسازی‌های کسب‌وکارهای فضای مجازی منتشر شد.
حمله هکرها با سرقت رمز عبور قربانیان
پایگاه خبری راد: مجرمان سایبری روزبه‌روز راه‌های بیش‌تری از حملات فیشینگ و نرم‌افزارهای جاسوسی برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند و اما چاره‌ی این حملات محافظت بیش‌تر از رمزهای عبور و استفاده از نکات امنیتی لازم است.
ارسال پیام به چندین کاربر در واتس اپ ممنوع شد!
پایگاه خبری راد: پیام‌رسان واتس اپ به تازگی اعلام کرده که کاربران تحت تاثیر مسائل امنیتی دیگر قادر نخواهند بود یک پیام را هم‌زمان به چندین کاربر ارسال (forward) کنند.
قابلیت جدید اینستاگرام برای مقابله با هک شماره‌های تماس
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد دارد با به‌روزرسانی قابلیت ورود دو مرحله‌ای، از هک شدن شماره تلفن و سیم‌کارت کاربران جلوگیری کند.
انگشت اتهام آمریکا به‌سوی روسیه علی‌رغم ملاقات ترامپ با پوتین
پایگاه خبری راد: وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا پیش از ملاقات سران روسیه و آمریکا، فهرستی ۱۲ نفره از ماموران اطلاعاتی و امنیتی روس را که در اقدامات مداخله جویانه و هک سیستم‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده دست داشتند، اعلام و منتشر کرد.
امن‌ترین شهرهای جهان از لحاظ سایبری
پایگاه خبری راد: به تازگی گزارش جدیدی از بهترین شهرهای جهان از لحاظ امنیت سایبری منتشر شده است که نشان می‌دهد زیرساخت‌های شهری چقدر می‌توانند در تامین و افزایش امنیت سایبری موثر باشند.
کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است
پایگاه خبری راد: تراریخته بودن یک گیاه نمی تواند دلیل بر آسیب رساندن آن به محیط زیست باشد، هیچ محصولی به صورت تراریخته در ایران تولید و روانه بازار نمی‌شود و کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است است از جمله مباحث مطرح شده در کارگاه یک روزه ایمنی محصولات تراریخته بود.
واتس اپ لینک‌های مشکوک را به کاربران هشدار می‌دهد
پایگاه خبری راد: پیام‌رسان واتس اپ قصد دارد قابلیت جدید تشخیص لینک‌های آلوده را به پلت‌فرم خود بیفزاید تا امنیت سایبری گوشی‌های کاربرانش را تامین کند.
پروتکل افزایش امنیت اینترنت وای فای معرفی شد
پایگاه خبری راد: نهاد مرجع شبکه اینترنتی وای فای الاینس (Wi-Fi Alliance)، اعلام کرده که امنیت سایبری وای فای سرانجام پس از ۱۴ سال به‌روزرسانی شده است.
بهبود سیستم احراز هویت و امنیت سایبری اندروید
پایگاه خبری راد: گوگل اعلام کرده است به‌منظور افزایش امنیت سایبری قصد دارد سیستم شناسایی بیومتریک و احراز هویت سیستم عامل اندروید را بهبود ببخشد.
بکارگیری هوش مصنوعی برای تشخیص رانندگان مست
پایگاه خبری راد: اوبر اعلام کرده که می‌خواهد با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، رانندگانی را که الکل مصرف کرده‌اند تشخیص داده و آن‌ها را از انجام خدمت‌رسانی به شهروندان بازدارد.
امنیت گوشی‌های چینی ZTE بار دیگر زیر سوال رفت
پایگاه خبری راد: بر اساس اعلام شرکت امنیت سایبری آواست، بسیاری از گوشی‌های چینی ساخت شرکت زد تی ای (ZTE) دارای یک بدافزار پیش فرض بوده‌اند.
خیالتان از امنیت سایبری یوتیوب راحت باشد!
پایگاه خبری راد: گوگل به منظور افزایش امنیت سایبری کاربران شبکه اجتماعی یوتیوب، قابلیت Incognito Mode را به پلت‌فرم گوشی‌های اندرویدی یوتیوب افزوده است.