04:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یارانه نقدی

ثروتمندان ۷ برابر فقرا یارانه پنهان می‌گیرند!
پایگاه خبری راد: متوسط یارانه پنهان مستقیمی که هر خانوار ایرانی سالانه دریافت می‌کند حدودا به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. در این بین متوسط دریافتی یارانه پنهان دهک دهم بیشتر از هفت برابر دهک اول است.
۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه از کجا می‌آید؟
پایگاه خبری راد: دولت سالانه حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداختی خود را از سه مسیر بودجه‌ای، فرا بودجه‌ای و یارانه پنهان تامین و توزیع می‌کند.
اولین یارانه ۹۸ فردا واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: نود و هشتمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی ساعت ۲۴ روز دوشنبه انجام خواهد شد.
جنجال حقوق در پرونده مالی ۹۷
پایگاه خبری راد: تحولات پیش آمده در حوزه بین‌الملل و داخلی در سال جاری با تحت تأثیر قرار دادن شرایط اقتصادی به طور طبیعی بودجه سالانه دولت را نیز درگیر خود کرد و بخش‌هایی از آن را به حاشیه کشید؛ حقوق کارکنان در اهم بخش‌های هزینه‌ای دولت در سال جاری بود که بارها در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت و تا انتهای سال نیز ادامه داشت.
حقوق بگیران بالای ۴ میلیون تومان چه وضعیتی دارند؟
پایگاه خبری راد: فقط حدود ۲۷۰ هزار نفر از کارکنان دولت حقوق بالای چهار میلیون تومان دریافت می‌کنند که نزدیک به نیمی از آنها در مرز چهار میلیون قرار دارند.
گوش به زنگ باشید؛ کوپن‌ها برمی‌گردند!
پایگاه خبری راد: طرح دوباره کوپن‌های توزیع مواد غذایی بعد از سال‌ها این بار با عنوان "کالابرگ‌های الکترونیک" در مجلس به تصویب رسید.
کوپن‌؛ انتخابی بین بد و بدتر!
پایگاه خبری راد: طرح "کالابرگ‌های الکترونیک" که اخیراً توسط مجلس به تصویب رسید باعث بروز گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه شده است. یک اقتصاددان با اشاره به نامشخص بودن جزئیات این مصوبه، گفت: در توزیع کوپن مساله انتخاب بین بد و بدتر است؛ واقعیت این است که آن زمانی که می‌توانستیم جلوی بروز تورم و سقوط ارزش پول ملی را بگیریم، نگرفتیم و حالا در شرایطی هستیم که باید به توزیع کوپن هم فکر کنیم.
نظام یارانه‌ در اختیار ثروتمندان!
پایگاه خبری راد: اتلاف منابع ملی از طریق پرداخت یارانه‌های پنهان که حدود ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و در صدر آن یارانه‌های مربوط به انرژی و یارانه‌های ارزی قرار دارد؛ اخیرا و با فشارهای اقتصادی بیشتر بر دولت، بیش از گذشته مطرح و پر رنگ شده است؛ در همین باره یک اقتصاددان معتقد است که نظام‌ یارانه‌ای در کنار نظام مالیاتی و نظام اقتصادی کشور در اختیار ثروتمندان قرار گرفته است.
یارانه نقدی، کوپن یا هیچ!
مستخدمین حسینی گفت: اگر دولت مبالغ یارانه را به صورت نقدی آن هم نه برای همه اقشار، بلکه برای دهک‌های پایین اختصاص دهد بسیار بهتر از طرحی مانند کوپن خواهد بود چرا که کوپن می‌تواند ایجاد رانت کند.
یارانه‌ها ۲۰ اسفند واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: آخرین یارانه ی نقدی سال جاری چند روز زودتر از موعد و در ساعت ۲۴ روز ۲۰ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
به جای کوپن، پول بدهید!
پایگاه خبری راد: مجلس در بررسی بودجه سال آینده طرح "کالابرگ‌های الکترونیک" را تصویب کرد که نوعی یارانه کالایی محسوب می‌شود که به اعتقاد یک اقتصاددان این طرح نسبت به دادن یارانه‌های ارزی بهتر است اما بهترین گزینه برای کمک به مردم در این شرایط افزایش یارانه‌های نقدی است.
تعیین مصارف هدفمندی یارانه‌ها/ یارانه نقدی تغییر نمی‌کند
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصارف هدفمندی را تعیین کردند، در سال آینده مبلغ یارانه نقدی نیز تغییری نمی کند.
۸۰ میلیارد دلار به قاچاقچی‌ها یارانه می‌دهند!
پایگاه خبری راد: یارانه پنهان اصطلاحی است که به یارانه پرداختی توسط دولت بر کالاهای عمومی اطلاق می‌شود؛ اقشار ثروتمند ۱۱ برابر بیشتر از اقشار ضعیف‌تر از این یارانه‌ها استفاده می‌کنند.
دستگیری عاملان سایت «یارانه» و ارسال کنندگان پیامک انبوه «سهام عدالت»
پایگاه خبری راد: معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا از پیگیری برای دستگیری عاملان ایجاد سایت جعلی YARANEH.COM و ارسال کنندگان پیامک انبوه سهام عدالت خبر داد.
حقوق یک کارگر کفاف ۱۰ روز از ماه را می‌دهد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار از اوضاع نابسامان معیشتی کارگران گفت و خاطرنشان کرد: اوضاع کارگران در این شرایط خوب نیست و مثلاً ۹۰ درصد کارگران این روزها از خوردن گوشت محروم هستند زیرا حقوق آنها کفاف خرید گوشت را نمی‌دهد.