19:22 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یارانه

سهام شرکت های دولتی میان بانک‌ها؛تقسیم می شود!
نماد برتر - هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه خود برای سهام دولتی ها تصمیمی جنجالی و به نفع سیستم بانکی گرفت.
پیشنهادات چهارگانه بخش خصوصی برای بودجه۱۴۰۰
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، این اتاق لایحه بودجه ۱۴۰۰ را بررسی، نقاط ضعف و قدرت آن را ارزیابی کرده و درنهایت پیشنهادهای عملی برای اصلاح برخی مشکلات آن را ارائه کرده است.
انتقاد از گرانی سه برابری فروش گاز به سیمانی ها/ قیمت هر تن یک‌ میلیون تومان
نماد برتر- مدیرعامل سیمان جوین با اشاره به سوزاندن مازوت در شهر‌ها از فروش آن به سه برابر قیمت گاز به تولید کنندگان انتقاد کرد و گفت: قیمت منطقی هر تن سیمان باید یک‌میلیون تومان باشد.
وزارت صنعت فقط مسئول قیمت گذاری کالاهای دارای امتیاز یارانه است
نماد برتر- وزیر صنعت گفت : فقط کالاهای دارای امتیاز یارانه ، قیمت گذاری اجباری می‌ شوند و تولیدکنندگان برپایه هزینه تمام شده، محصولات را قیمت گذاری می‌کنند .
 بورس های جهانی یکپارچه صعود کردند
نماد برتر- همه شاخص های مهم بورسی جهان سبزپوش شدند.
خبر خوش برای سه بانک بزرگ بورسی با واگذاری سهام سه پالایشگاه و بیمه
نماد برتر- مدیر مالی بانک ملت از تعلق بخش عمده ای از رد دیون دولت بابت پرداخت مطالبات جهت واگذاری سهام سه پالایشگاه و بیمه بورسی به سه بانک ملت، تجارت و صادرات خبر داد.
فروش اجباری کالا همراه با هر کالای دیگر تخلف می باشد  و  با آن برخورد می شود
نماد برتر- با توجه به اخبار و گزارشات واصله در مورد نحوه توزیع روغن خوراکی، جلسه ای به ریاست معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با حضور نمایندگان شرکتهای تولیدی و پخش برگزار و در زمینه فروش اجباری روغن نباتی به همراه سایر محصولات بحث و برتخلف بودن این موضوع تاکید گردید.
زیان‌های قیمت‌ دستوری در صنعت سیمان و دو راهکار + افزایش سرمایه
نماد برتر- مدیرعامل سیمان لار سبزوار با اشاره به زیان‌های قیمت‌ دستوری از افزایش ۵۰ درصدی صادرات و افزایش سرمایه ۵۰ درصدی خبر داد و دو راهکار برای برون‌رفت از شرایط کنونی صنعت ارائه کرد.
امیدوار به حل مشکلات مالی صنعت برق با حذف تبصره ۱۴ قانون بودجه
نماد برتر- مدیرعامل توانیر گفت: لایحه بودجه سال آینده دولت ، منجر به حذف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال جاری و حل مشکلات صنعت برق از بار منابع مالی هدفمندی یارانه‌ها خواهد شد .
تعویق قانون چک تا پایان سال و اصلاح پرداخت یارانه معیشتی
نماد برتر- معاون رئیس‌جمهور از اصلاح مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای پرداخت کمک معیشتی و تعویق اجرای قانون اصلاح چک تا پایان سال خبر داد.
بورس انرژی میزبان عرضه انواع فرآورده پالایشی و پتروشیمی
نماد برتر- امروز شنبه ۲۹ آذر ماه، کالاهای آیزوفید، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۴ و ریفورمیت پالایش نفت تبریز و برش سنگین حاصل از پالایشگاه نفت و پتروشیمی به جز بنزین و گازوئیل، برش هیدروکربن حاصل از ضایعات پتروشیمی عاری از هرگونه فرآورده یارانه ای و رافینت پتروشیمی بیستون در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.
پیشنهاد واگذاری تعیین قیمت دلار به بورس و صرافی ها / سه عامل در ریزش بازار
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سه عامل موثر در ریزش بازار از لزوم واگذاری تعیین نرخ ارز به بورس یا صرافی‌ها و اقبال معامله گران به سهام دارای دورنمای تحلیلی مثبت خبر داد.
کاهش ارزش دلار در معاملات جهانی
نماد برتر- ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کاهش یافت.
پاسخ سازمان برنامه و بودجه به کنایه عضو شورای عالی بورس
نماد برتر- سازمان برنامه و بودجه به کنایه اخیر عضو شورای عالی بورس مبنی بر نبود ردیف اعتباری در لایحه بودجه سال آینده دولت برای واکسینه کردن مردم پاسخ داد .
اختصاص ۱۷۰ میلیون یورو برای طرح‌های اولویت‌دار صنعت آب و برق
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به اولویت‌های وزارت نیرو در توزیع اعتبارات عمرانی صنعت آب و برق در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وزارت نیرو و واحدهای زیرمجموعه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.