03:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گلوگاه

کیان‌پور: اخلالگران اقتصادی حاصل سوء‌تدبیر مسؤولان هستند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم درود و ازنا در مجلس گفت: چرا با وجودی که بخش عمده قاچاق کالا از گمرکات انجام می‌شود، به این مسئله توجهی نمی‌شود ولی پس از توزیع در مغازه‌های سراسر کشور، با خرده فروش‌ها برخورد می‌شود؟
دولت دو سوم حق بیمه روستاییان را پرداخت می‌کند/درآمد روستاییان نصف شهری‌هاست
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه روستاییان مهمترین گلوگاه گسترش نظام تأمین اجتماعی هستند، گفت: میانگین درآمد روستاییان نصف درآمد شهروندان است و براساس بررسی‌های سال گذشته در کل کشور ۳۶ میلیون تومان درآمد سالانه مربوط به شهرها و ۲۰ میلیون تومان درآمد مربوط به روستاها بوده است.
نشاط اجتماعی از مدارس آغاز شود/استفاده از ظرفیت‌های ورزشی و هنری برای ایجاد نشاط اجتماعی
پایگاه خبری راد: رییس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به این موضوع که ظرفیت‌های ورزشی و هنری زیادی در کشور وجود دارد که می‌توان از آن در ایجاد نشاط اجتماعی استفاده کرد گفت: نشاط اجتماعی باید از مدرسه و با تقویت فضاهای ورزشی و هنری در مدرسه ایجاد شود.
روابط سببی و نسبی و مناسبات لهجه‌ای شاخص جذب نیرو نیستند
پایگاه خبری راد: خزانه‌دار و عضو شورای شهر تهران گفت: روابط سببی و نسبی و مناسبات لهجه‌ای شاخص تعیین‌کننده برای جذب نیرو نیست، ما به مردم قول دادیم و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا شاهد تحول نیروی انسانی در شهرداری تهران باشیم.
۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه‌آهن «بستان‌آباد - تبریز» لازم است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای تکمیل راه آهن «بستان‌آباد - تبریز» ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
خروج آمریکا از برجام دیوار بی اعتمادی ایران را نسبت به آمریکا بلندتر کرد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم آمادگی دولت در برابر جنگ روانی دشمن تاکید کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام دیوار بی اعتمادی ایران را نسبت به آمریکا بلندتر کرد اما ملت، دولت و مجلس ایران همیشه هوشیار و متحد هستند.
ماجرای صف‌های طولانی جایگاه‌های سوخت مازندران چیست؟
پایگاه خبری راد: در طی چند روز گذشته تعدادی از مردم در برخی شهرهای مازندران از ترس شایعه کمبود بنزین به سمت پمپ بنزین ها روانه و سبب طولانی شدن صف ها و اختلال در توزیع سوخت شدند.
واگن برای صادرات کالا به قزاقستان نداریم!
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان از نبود واگن برای صادرات کالا به قزاقستان خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات در تبادلات مالی و تسویه حساب‌های واگنی، قزاقستان از ارائه واگن به ایران امتناع می‌کند و در مرز اینچه برون و سرخس که دو گلوگاه ترانزیتی هستند، دچار مشکل شده‌ایم.
مهمترین گلوگاه‌های جهان برای تجارت نفت کدامند؟
پایگاه خبری راد: در حالی که همه در بحبوحه تنشهای رو به رشد میان آمریکا و ایران به تنگه هرمز چشم دوخته اند، گلوگاه دیگری در طرف دیگر شبه جزیره عربستان اکنون خبرساز شده است.
سقوط ۳ برابری ارزش پول ملی نتیجه سودهای ۲۷ درصدی بانک‌هاست
پایگاه خبری راد: در حالی شهرهای ایران با خاموشی مواجه شده‌اند که ایران دارای پتانسیل‌های عظیم انرژی خورشیدی است و تونل‌های باد در اکثر کلانشهرها وجود دارد و به اعتقاد مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، زمان شدت مصرف در زمان اوج تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی رخ می‌دهد که می‌توان با توسعه فناوری‌های این حوزه از شدت مصرف کاست.
حق‌آبه شرق اصفهان را به‌جای دیگر می‌دهند/نباید در تامین مواد غذایی غفلت کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید به مصوبه شورای نهم مصوب سال ۱۳۹۳ بازگردیم که تاکید دولت نیز همین است، گفت: حق آبه شرق اصفهان را کامل می‌گیرند و به جای دیگر اختصاص می‌دهند که در هیچ جای کشور اینگونه نیست، البته در شیراز نیز چنین مشکلی وجود دارد.
راه‌حل ریشه‌کن کردن فساد اجرای دولت الکترونیک است
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه راه‌حل ریشه‌کن کردن فساد اصلاح فرآیندهاست، گفت: اصلاح فرآیندها با دولت الکترونیکی امکان‌پذیر است و اگر مشکل دولت الکترونیکی را حل کنیم، مشکل فساد در کشور حل می‌شود.
از انتقال کندوها به جای خنک تا آبیاری شبانه در مناطق شور
پایگاه خبری راد: مبارزه با سفیدک سطحی در باغات سیب، جلوگیری ازسوزاندن بقایای گیاهی گاه و کلش، جابجایی کندوهای عسل و انتقال آن‌ها به مناطق خنک‌تر و آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که با توجه به افزایش دما از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
محصولات فولاد مبارکه به بزرگ‌ترین هولدینگ های عملیاتی کشور تبدیل شده است
پایگاه خبری راد: طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا و راه‌اندازی پروژه‌های جنبی شامل نیروگاه 25 مگاواتی فولاد سبا، کارخانه آهک کلسینه فولاد سنگ مبارکه، تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی فولاد مبارکه و ایستگاه تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد.
 بروکراسی اداری به منظور حل مشکلات مردم باید رفع شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اشکال در ساختار و بروکراسی اداری است که مردم را معطل کرده است و بخشی از این امر نیز باید توسط مسئولان در سطح ملی حل شود.