23:43 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالا و ارز

چرا ۳۰۰۰ کانتینر لوازم یدکی خودروسازان در چابهار خاک می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: گمرک اعلام کرده تا آخر اسفند به دو خودروساز فرصت می‌دهد تا ۳۰۰۰ کانتینر کالاهای یدکی خود را از چابهار ترخیص کننند، کالاهای یدکی خودروسازان قبلا متمرکز از بندرعباس ترخیص می‌شده اما چرا این بار در چابهار است؟
چه شد که به واردات گوشت یخی روی آوردیم
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برخورد قاطع‌تر دستگاه‌های نظارتی با متخلفان در بازار تاکید کرد.
پلاک‌دار شدن دام‌ها تا ۶ ماه آینده
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ و ابلاغ‌های صورت گرفته مقرر شد تا شش ماه آینده همه دام‌های سبک و سنگین پلاک‌دار و داری هویت‌ شوند که در کنار دیگر تدابیر اندیشیده شده، بتوانیم جلوی قاچاق دام را بگیریم که البته هم اکنون قاچاق دام به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
تشریح تبعات کشتار دام مولد
پایگاه خبری راد: معاون سلامت دامپزشکی البرز گفت: قیمت بالای گوشت حتماً باعث قاچاق دام به خارج از کشور و یا حداقل کشتار دام مولد موجود می‌شود.
نوع خودروهای ترخیصی مشخص نیست!
پایگاه خبری راد: عدم ترخیص خودروها از گمرک علی‌رغم ابلاغ دستورالعمل‌های صریح برای ترخیص، در حالی به پایان سال می‌رسد که خریداران از ۹ ماه‌ پیش مبالغ قابل توجهی را به عنوان "پیش‌پرداخت" به نمایندگی‌های واردکننده پرداخت کرده‌اند. البته روزهای اخیر ۲۰۰ خودرو ترخیص شده که کمتر از دو درصد از کل خودروهای دپو شده است و گمرک نیز از اعلام نوع آنها خودداری و اعلام کرده که کسب آمار نوع خودروهای ترخیص شده طولانی است!
توقیف خودروهای ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی در گمرک
پایگاه خبری راد: در پی آغاز ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده از گمرک، اعلام شد که ترخیص، مرجوع کردن، تبدیل عنوان اظهار یا ابطال و تغییر مالک خودروهایی که مربوط به ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی هستند، جلوگیری شود.
راه‌اندازی قراردادهای حق‌الامتیاز و مضاربه در بورس کالا
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس کالا با اشاره به راه‌اندازی معاملات قرارداد اختیار معامله زعفران گفت: در سال ۱۳۹۸ قراردادهای حق الامتیاز و مضاربه در بازار فیزیکی بورس کالا راه‌اندازی می‌شود.
دلیل گران شدن سیگار چیست؟
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی مهمترین علت افزایش قیمت سیگار را عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای تأمین مواد اولیه و کاهش تولید این محصول عنوان کرد.
ماجرای زن قاچاقچی دام چه بود؟
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد درباره زنی که گفته می‌شد ۸۰ درصد دام‌ها توسط او از مرزهای جنوبی کشور قاچاق می‌شد، بزرگنمایی شده اما با وجود پیگیری و همکاری همه دستگاه‌های متولی در راستای کاهش قاچاق، باید بدانیم که حتی یک رأس دام هم نباید قاچاق شود.
هیچ واحد تولیدی نباید بخاطر مشکلات قضایی تعطیل شود/ ۶۰ کانتینر گوشت در گمرک باقی مانده است
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز، نباید اجازه دهیم هیچ واحد تولیدی به‌دلیل معوقات بانکی و مشکلات حقوقی و قضائی تعطیل شود.
کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر/ نام دستگاه‌های مقصر را اعلام می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر با همکاری و تلاش همه دستگاه‌های مسئول خبر داد و گفت: همکاری مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضائی در زمینه مبارزه با قاچاق دام زنده وجود دارد، اما در این زمینه با کسی تعارف نداریم و نام دستگاه‌های مقصر و آن‌هایی که کم‌کاری کنند را اعلام می‌کنیم.
هزار خودرو در سازمان اموال تملیکی خاک می‌خورد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان اموال تملیکی تعداد خودروهای موجود در این سازمان را ۱۰۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: بعضاً حدود سه سال از دپوی این خودروها در انبارهای سازمان می‌گذرد.
آغاز کاهش قاچاق دام با دستورالعمل جدید/ برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار شب عید
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: قاچاق دام زنده با صدور دستورالعمل جدید جابه‌جایی دام از استانی به استان دیگر در حال کاهش است و اگر همه دستگاه‌های متولی همچون نیروی انتظامی همکاری و حساسیت بیشتری در این زمینه به خرج دهند در ماه‌های آینده شاهد کاهش چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.
قاچاق عامل گرانی گوشت قرمز است؛ دامداران بی‌تقصیرند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران اعلام کرد که کمبود گوشت قرمز و قاچاق دام زنده از عوامل اصلی گرانی گوشت قرمز است که البته هیچ ارتباطی به دامداران ندارد؛ چرا که دام زنده کالایی نیست که بتوان آن را نگه داشت و عرضه نکرد.
گره کور گرانی گوشت قرمز کجاست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هیچ کمبودی در زمینه گوشت قرمز در کشور وجود ندارد و واردات آن به صورت منجمد و تازه نیز دو برابر پارسال در جریان است، قیمت گوشت قرمز همچنان رو به افزایش است.