05:47 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مزمن

استفاده از کالای ایرانی مستلزم رعایت حقوق مصرف کننده است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال، سال ترویج مصرف کالای ایرانی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: استفاده از کالای ایرانی نیازمند حفظ حقوق بهره‌بردار و مصرف کننده است.
روند رو به رشد گرسنگی در جهان/ تهدید سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه‌وزن
پایگاه خبری راد: رییس سازمان ضمن اشاره به روند رو به رشد گرسنگی در جهان و سوء تغذیه مزمن یک میلیارد تن در دنیا، در عین حال نسبت به سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن و الگوهای غذایی ناسالم هشدار داد.
آخرین وضعیت "سل" در ایران/ 2 استان، کانون بیماری
پایگاه خبری راد: میزان بروز سل در ایران ۱۰ برابر کمتر از آمار جهانی است و از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۴ مورد در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. از طرفی هم میزان بروز سل مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا است و این حاکی از موفقیت چشمگیر کشور در کنترل این بیماری است.
چرا فشار خون مازندرانی‌ها بالا رفته است؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نوع رژیم غذایی پرکالری مانند مصرف زیاد برنج، عدم تحرک کافی و چاقی از عوامل مهم زمینه ساز و شیوع بالای بیماری فشار خون در استان مازندران است.
کدام "دردها" با مسکن درمان نمی‌شوند؟
پایگاه خبری راد: درد یک حس مشترک بین تمام موجودات زنده است. تمام انسان‌ها با هر سن و رنگ و نژادی این حس را تجربه کرده‌اند. درد جزو حواس یک انسان مانند شنوایی، بویایی، چشایی و ... طبقه‌بندی می‌شود. تجربه درد از دوره جنینی تا سالمندی همراه انسان است و بر همین اساس بشر در طول تاریخ سعی کرده تا راه‌حل‌هایی برای تسکین دردهای خود بیابد.
تحریم‌ها برای صنعت آب و فاضلاب ایران "فرصت" است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تحریم‌ها و تهدیدها فرصت است و قطعا اتفاقات خوبی برای صنعت آب در راه است.
 خوشبینم که مشکلات رفع شدنی است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تحریم‌ها و تهدیدها فرصت است و قطعا اتفاقات خوبی برای صنعت آب در راه است.
کاهش سن سکته‌های قلبی به زیر 40 سال
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: میزان بیماری های قلبی عروقی با بالا رفتن سن افزایش می یابد و بیشترین شیوع آن پس از سن 60 سالگی است اما متاسفانه امروزه سن بروز آن کاهش یافته و شاهد موارد زیاد سکته‌های قلبی در سنین زیر 40 سال هستیم.
دردهای استخوانی را جدی بگیرید
پایگاه خبری راد: یک متخصص ارتوپدی و فلوشیپ تومورهای استخوانی درباره تومورهای استخوانی، گفت: تومورهای استخوانی و بافت نرم نادر هستند و معمولا در دهه سنی بین ۱۰ تا ۲۰ سال همراه با درد استخوانی بروز می‌کنند که معمولا این دردها به درمان‌های رایج پاسخ نمی‌دهند و بیشتر در اطراف زانو هستند.
ایران در مسیر سالمندی/ نشانه‌هایی از "زنانه" شدن سالمندی در کشور
پایگاه خبری راد: پیش بینی‌ها حاکی از آن درصد سالمندان ایرانی تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد؛ بر این اساس در سال ۲۰۵۰ درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود.
پدیده تورم، چالش اقتصادی چند دهه اخیر در ایران
پایگاه خبری راد: بی‌تردید یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران در چند دهه گذشته پدیده تورم بوده است.
نیاز جدی ۱۰ درصد دانش‌آموزان به خدمات روانشناختی /شایع‌ترین اختلالات روانی دانش‌آموزان
پایگاه خبری راد: هرچند طرح «همیار مشاور» به منظور ارتقای سلامت روان، کنترل و پیشگیری از رفتارهای پر خطردانش‌آموزان با تکیه بر سند تحول بنیادین در مدارس اجرا شده، معاون سازمان نظام روان‌شناسی کشور از نیاز جدی ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزان به خدمات روانشناختی خبر داد و گفت: درحالی که ۱۲۴ هزار مدرسه در سراسر کشور فعال است، تعداد مشاوران مدارس تنها به ۲۵ هزار نفر می‌رسد.
تشخیص زوال عقل با فناوری تشخیص چهره و صدا
پایگاه خبری راد: زوال عقل، خِرَدسودگی یا دمانس(dementia)، در پزشکی و روانپزشکی٬ به اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز، که با تغییر شخصیت و موقعیت‌ ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است، گفته می‌شود. امروزه حدود ۱۲ میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال ۲۰۴۰ به ۲۵ میلیون برسد بنابراین پیشگیری و تشخیص این بیماری امری حیاتی است.
جزئیاتی از طراحی نظام ارجاع داخلی برای بیماری‌های مزمن سالمندان
پایگاه خبری راد: معاون نظارت اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی درصدد است تا سالمندان را قبل از دچار شدن به عوارض غیرقابل جبران بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت شناسایی کند و برنامه مدون و مستمر درمانی برای آنان در نظر بگیرد، گفت: برای تحقق این امر نظامی را به نام نظام ارجاع داخلی بیماری‌های مزمن طرح ریزی کرده‌ایم.
هشدار یک متخصص عفونی نسبت به مصرف غذای آلوده
پایگاه خبری راد: یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: شایع‌ترین راه انتقال اسهال باکتریال، مصرف غذای آلوده است.