18:47 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قلب

مردم برای سرمایه‌گذاری طلای آب‌شده خریداری نکنند
نماد برتر- مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به امکان تقلب در طلای آب‌شده تاکید کرد: طلای آب‌شده به هیچ وجه مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران نیست.
خودروسازان می خواهند ماهانه گران کنند/ زمان ارزانی خودرو
نماد برتر- با وجود نقدهای مطرح شده در رابطه با نحوه قیمت گذاری و فروش خودرو و وضعیت بازار، رئیس شورای رقابت می گوید با وضعیت ناپایدار اقتصادی فعلی و عرضه محدود در مقابل تقاضای کذایی بهترین و منصفانه ترین روش در دستور کار قرار گرفته و چاره ای جز افزایش قیمت هر سه ماه یکبار و فروش از طریق قرعه کشی نداشته‌اند.
اولین مناظره ترامپ و بایدن برگزار شد / پیروزی بایدن با رای ۴۸ درصدی
نماد برتر- اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن با مسائلی چون اقتصاد آمریکا و جهان، کرونا و نتیجه انتخابات برگزار شد که نظر ۴۸ درصدی مردم به پیروزی بایدن همراه بود.
تأثیر انتخابات امریکا بر بورس ایران / شوک جدیدی در راه است؟
نماد برتر- نخستین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ در حالی برگزار شد که دو طرف بارها و بارها همدیگر را محکوم کردند. این مناظره چه تاثیری روی بورس ایران دارد.
دستیابی محققان کشور به فناوری تولید نبات رژیمی کم‌کالری
نماد برتر- رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از دستیابی به فناوری تولید نبات رژیمی کم کالری توسط محققان این موسسه خبر داد.
رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد
نماد برتر- نمایندگان مردم در خانه ملت، به علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند.
پایان وضعیت فوق العاده در میادین و بنادر نفتی لیبی
نماد برتر- شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد اجازه ازسرگیری فعالیت میادین و بنادر نفتی که آنها را ایمن و عاری از گروههای مسلح می بیند را صادر خواهد کرد.
واکسن آنفلوآنزا ۴۰ هزار تومان است نه ۴۰۰ هزار تومان!
نماد برتر- مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا از مهرماه آغاز و در سه فاز توزیع خواهد شد، گفت: در فاز اول شاهد توزیع رایگان این واکسن برای زندانیان، زنان باردار و کادر بهداشت و درمان سال خواهیم بود.
بندرلنگه قلب ترانزیت خودروی ایران/ترانزیت ۲۰ هزار خودرو در نیمه نخست شهریور
نماد برتر- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی افزون بر ۲۰ هزار دستگاه خودرو طی نیمه نخست شهریورماه در بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد و گفت: این بندر به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودروی ایران و چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه مورد توجه است.
گران‌فروشی کمتر شده، احتکار بیشتر
نماد برتر- بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اتاق اصناف ایران در پنج ماهه نخست امسال بیشترین میزان احتکار مربوط به لاستیک، روغن، برنج و شکر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل تخلفات گران‌فروشی ۱۹ درصد، درج نکردن قیمت ۱۹ درصد، صادر نکردن صورت‌حساب ۲۲ درصد و تقلب ۱۸ درصد کاهش و احتکار چهار درصد افزایش یافته است.
آزادراه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی اصفهان آماده افتتاح شد+ مبلغ عوارض
نماد برتر- مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان گفت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در حال حاضر با هزینه حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی آماده بهره‌برداری است که می‌تواند سالانه ۷۴۰ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت و ۲۵۰ نفر کاهش تلفات جاده‌ای را در کنار دیگر مزایا به همراه داشته باشد.
نحوه "توزیع" و "قیمت" واکسن آنفلوآنزا
نماد برتر- مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تشریح زمان و نحوه توزیع، عرضه و قیمت واکسن آنفلوآنزا، گفت: امسال به گونه ای برنامه ریزی شده که یکی از اعضای خانواده بتواند با مراجعه به داروخانه و ثبت کد ملی خود و دو نفر دیگر از اعضای خانواده اش، تا سقف سه عدد واکسن آنفلوآنزا دریافت کند.
شرکت های فعال دارویی در ایران کدامند + وضعیت دو نماد
نماد برتر- نحوه محاسبه قیمت محصولات دارویی نشان میدهد مداخلات دولت بر داروسازها بسیار شدید است. این گزارش سعی دارد به بررسی این موضوع بپردازد.
حل شدن چالش فساد در مزایده‌ها با عرضه املاک در بورس کالا
نماد برتر- مزایده اغلب املاک، همواره با آفت سوءاستفاده و فساد همراه بوده که عمده علت آن هم ذات مخفی و پنهان مزایده‌هاست. به عقیده محمود فاطمی عقدا رئیس پیشین مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی، عرضه املاک در بورس کالا می‌تواند این ذات پنهان را بر هم زند و معاملات را به اتاق شیشه‌ای و شفاف ببرد. به‌این‌ترتیب با مشخص بودن طرف‌های عرضه و قیمت و شیوه قیمت‌گذاری، امکان بروز تخلفات به حداقل می رسد.
ظهور متخلف جدید در پیمان نفتی اوپک
نماد برتر- درست وقتی که به نظر می رسد اوپک سرانجام مشکلات طولانی مدت تخلف اعضا از اهداف تولید نفت را مدیریت کرده است، سر و کله یک متخلف جدید پیدا شد.