09:48 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قالیباف اصل

ورق بورس برمی گردد؟
نماد برتر- دامنه اقدامات حمایتی از بازار سرمایه از سوی دولت به بانک ها و صندوق توسعه ملی کشیده شد و بانکها مجاز به سرمایه گذاری در این بازار شدند.
دو اقدام برای حمایت از بازار : اجبار به بازارگردانی حقوقی ها و انتشار اوراق تبعی
نماد برتر- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اجبار به بازارگردانی حقوقی ها و انتشار اوراق تبعی را دو اقدام برای حمایت از بازار سهام اعلام کرد.
صندوق توسعه ملی به داد بورس می رسد؟
نماد برتر- زمزمه های انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار درحالی به گوش می رسد که یک تحلیل گر بازار سرمایه بر این باور است که اتفاق مذکور، اتفاق خوبی است به شرطی که به درستی مدیریت شود.
انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار در روزهای آتی
نماد برتر- به طور جدی پیگیری نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار هستیم، هنوز ابلاغیه رسمی اعلام نشده اما به محض ارسال ابلاغیه آن به سازمان بورس به طور رسمی جزییات آنرا تشریح می کنیم.
بازارهای جهانی چگونه بسته شدند
نماد برتر- امروز روند حرکتی در بازار سهام را میتوان در دو نیمه ترسیم کرد؛ در نیمه‌ای از آن بازیگر اصلی حقوقی‌ها خواهند بود و در نیمه‌ای دیگر حقیقی‌ها تابع رفتار حقوقی‌ها بازیگری می‌کنند.
یک هفته با صنایع بورسی
نماد برتر- بازار سهام این هفته را با اصلاح قیمت سهام پشت سر گذاشت و برای چهارمین هفته متوالی کاهشی شد. ماحصل معاملات هفته منتهی به ۱۲ شهریورماه که تنها ۳ روز کاری داشت، کاهش بیش از ۵ درصدی نماگر اصلی بورس تهران بود.
پذیره نویسی بورس املاک و مستغلات از مهرماه
نماد برتر- پذیره نویسی بورس املاک و مستغلات از مهرماه و انتخاب نماینده ویژه از اعضای شورای عالی بورس، برای پیگیری موضوع بازگشایی نماد کنتورسازی، مصوبات امروز جلسه شورای عالی بورس بود.
۲۰ هزار میلیارد تومان، ارزش عرضه‌های اولیه در سال جاری / ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران تازه وارد ضروری است
نماد برتر- رئیس سازمان بورس با بیان اینکه درخواست‌های افزایش سرمایه شرکت‌ها، ۵ روزه پاسخ داده می‌شوند، گفت: با ایجاد شرایط فنی به دنبال این هستیم که هر روز هفته، شاهد عرضه‌های اولیه در بورس باشیم.
تقویت استقلال و حمایت از بالاترین مقام اجرایی مالی اشخاص تحت نظارت با تصویب هنجارها و اصول رفتاری
نماد برتر- "هنجارها و اصول رفتاری بالاترین مقام اجرایی مالی اشخاص حقوقی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار" در راستای شفافیت وظایف و اصول رفتاری و صیانت از حقوق آن مقام و تقویت استقلال و هویت بخشی بیشتر به ایشان مورد تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.
بورس املاک تا ۴ ماه دیگر می آید
نماد برتر- زمزمه راه اندازی بورس پنجم یا همان بورس املاک، مستغلات و امتیازات به گوش می رسد و آنطور که مسئولان وعده داده اند، قرار است این بازار با سرمایه ثبت شده ۵۰۰۰ میلیارد تومانی تا چهار ماه آینده راه اندازی شود.
ETF بعدی شامل کدام شرکت‌ها می‌شود؟
نماد برتر- یک سوم از وعده عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس اجرا و نخستین واحد سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) " واسطه‌گری مالی یکم " با نماد دارایکم چندی پیش در بورس عرضه شد. بازدهی این صندوق باعث شد جذابیت این صندوق‌ها برای مردم دو چندان شود و خود را برای ETF بعدی آماده کنند.
چرا از عرضه اولیه خبری نیست؟
نماد برتر- با وجود وعده هر آخر هفته یک عرضه اولیه در فرابورس و همچنین از بین بردن موانع عرضه اولیه شرکت‌های بزرگ در بورس، ۲۰ روز از آخرین عرضه اولیه در بازار سرمایه می‌گذرد و همچنان خبری از عرضه اولیه دیگری نیست. البته هم بورسی‌ها و هم فرابورسی‌ها از پیگیری برای عرضه اولیه شرکت‌ها خبر دادند و اعلام کردند از عرضه اولیه استقبال خواهند کرد.
بازار سرمایه به رشد تولید کمک می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سابق بورس تهران با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاری در بازارهای مولد همچون بورس بهترین گزینه سرمایه‌گذاری است و این گونه سرمایه‌گذاری‌ها به رشد تولید داخلی کمک می‌کند.
مروری بر مهمترین رویدادهای بازار سرمایه در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: فعالان بازار سرمایه در سال ۱۳۹۷ شاهد ورود ابزارهای جدیدی در بازار از جمله آتی سبد سهام و اختیار معاملات و آتی زعفران بودند. امسال حد اعتباری کارگزاری‌ها کاهش یافت و نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد.
اولین نشست خبری مدیر عامل شرکت بورس
پایگاه خبری راد: امروز علی صحرائی بعد از چهار ماه که به مدیرعاملی شرکت بورس تهران منصوب شده، برای اولین بار نشستی خبری برگزار کرده تا برنامه‌های خود در ماه‌های آینده را اعلام کند.