03:55 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فشار خون

هزینه هنگفت "کمبود خواب" برای کشورها
پایگاه خبری راد: کارشناسان هشدار دادند: کمبود خواب هزینه سرسام‌آوری را بر کشورها تحمیل می‌کند.
همکاری با صنایع برای کاهش قند مواد غذایی
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه تغذیه نقش مهمی در ابتلا و پیشگیری از بیماری‌ها دارد، گفت: بیماری دیابت به تغذیه وابسته است و برای پیشگیری از بروز عوارض بیماری، باید رژیم غذایی مناسبی درپیش گرفت.
راهکارهای طبیعی برای درمان واریس
پایگاه خبری راد: واریس که از گشادشدن و ورم سیاهرگ‌ها ناشی می‌شود در برخی افراد با احساس درد و ناراحتی همراه است.
پر فشاری خون از عوارض مصرف نوشابه‌های گازدار
پایگاه خبری راد: کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان زنجان گفت: مصرف نوشابه‌های گازدار با جلوگیری از جذب کلسیم می‌تواند به افزایش فشار خون در مصرف‌کننده منجر شود.
علل سوزن‌ سوزن شدن و سوزشِ دست و پا
پایگاه خبری راد: اکثر مردم گاهی اوقات احساس گزگز و سوزشی در دست و پاهای خود تجربه می‌کنند که اگرچه ممکن است ناخوشایند باشد اما معمولا علت آن جدی نیست با این حال اگر این احساس در اغلب مواقع وجود داشته باشد ممکن است ناشی از یک عارضه یا مشکل مهم‌تر باشد.
آلودگی صوتی شهرهای بزرگ کشور چقدر است؟
  پایگاه خبری راد: آلودگی صوتی از جمله معضلات زیست محیطی است که کمتر به آن توجه می‌شود. باید در نظر داشت که این معضل زیست محیطی نیز همچون آلودگی هوا اثرات مخربی بر سلامت انسان دارد و می‌تواند سبب افت شنوایی و افزایش فشار خون شود.
یک اقتصاددان: حال نظام بانکی در ایران خوش نیست
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه تصویر شفافی از بانک‌ها ارائه نمی‌شود، این نکته را گفت که بعضا تفاهم‌نامه‌ها دستکاری می‌شوند و نمی‌توان به اعداد و ارقام ارائه شده در ترازنامه‌های بانک‌ها استناد کرده و درباره آنها اظهارنظر کرد؛ در نتیجه تا زمانی که تصویر روشنی از نظام بانکی نداشته باشیم، نمی‌توانیم دقیقا بگوییم که بانک‌ها ورشکسته هستند یا ورشکسته نیستند.
کاهش حمله قلبی با مصرف ماست
پایگاه خبری راد: نتایج تازه‌ترین داده‌ها مشخص کرده است، مصرف بیش از دو وعده ماست در هفته ریسک ابتلا به بیماری قلبی یا سکته را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.
از فواید برنج قهوه‌ای
پایگاه خبری راد: برنج قهوه ای نه تنها می تواند به خلاص شدن از چربی شکمی کمک کند، بلکه عملکرد خوب و درست شریانی را نیز حفظ می کند.
نقش ویتامین C در کاهش وزن
پایگاه خبری راد: به نظر می رسد در فصل زمستان تمام دردهای شما، به ویژه اگر مساله آرتریت یا ورم مفاصل در میان باشد، تشدید می شوند. اما یک ویتامین وجود دارد که می تواند در تسکین این دردها موثر باشد.
چه کسانی نباید زنجبیل بخورند؟
پایگاه خبری راد: اگرچه زنجبیل جزو گیاهان دارویی پرخاصیت و مفید برای پیشگیری و مقابله با بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جسمی است اما برخی افراد به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند باید از مصرف آن پرهیز کنند.
زراعی‌سازی قارچ‌های بومی ایران در جهاد دانشگاهی خراسان رضوی
پایگاه خبری راد: مدیرگروه پژوهشی زیست فناوری قارچ‌های صنعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: ما در جهاد دانشگاهی علاوه بر قارچ‌های رایج تجاری-صنعتی، قارچ‌های بومی را که قابلیت زراعی شدن داشته باشند، در بستر کشت مجددا تولید کرده و سپس بر روی خواص تغذیه‌ای و دارویی قارچ‌های تازه پژوهش می‌کنیم.
مصرف ماهی ضریب هوشی و کیفیت خواب کودکان را تقویت می‌کند
پایگاه خبری راد: مصرف هفتگی ماهی سطح خواب و هوش کودکان را بهبود می‌دهد.
کاهش ۱۸ تا ۲۱ درصدی سبوس از قوت غالب مردم
پایگاه خبری راد: رئیس دفتر بهبود تغدیه وزارت بهداشت از کاهش ۱۸ تا ۲۱ درصدی سبوس در آردهای نانوایی خبر داد .
صفحه قبل | صفحه بعد