04:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا

همه سامانه‌های تجارت به هم متصل شد
پایگاه خبری راد: منظومه سامانه‌های تجارت ایران با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی شد بر اساس آن از امروز همه این سامانه‌های تجارت به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل شدند و تمامی مراحل واردات کالا از ثبت سفارش تا توزیع، قابل رصد و پایش است.
یک تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی؛ مجازات تخلف از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه ای یک تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی را به عنوان مجازات تخلف از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کردند.
فعالان مناطق آزاد بدهکار نیستند که فرار کنند
‌پایگاه خبری راد: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن رد اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی مبنی بر فرار مالیاتی ۳۹۰۰ میلیارد تومانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: اساسا فعالان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش مالیات بر ارزش افزوده در نظام مالیاتی کشور، مؤدی به شمار نمی‌آیند.
درد سرهای ضرب‌الاجل برای شناسه‌دار کردن تولید
پایگاه خبری راد: دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران تاکید کرد که نگاه ضرب‌الاجلی نسبت به شناسه‌دار کردن کفش‌های تولیدی توسط وزارت صنعت نتیجه‌بخش نخواهد بود، چون تنوع کالاها زیاد است و فشار بر تولید در شرایط فعلی اقتصادی ممکن است باعث تعطیلی زودهنگام تولیدکنندگان شود.
واردات ۶۰۱ میلیون دلار گوشی از ابتدای رجیستری
پایگاه خبری راد: پس از اجرای طرح رجیستری، تلفن‌های وارد شده از مبادی گمرکی در سال ۱۳۹۶ به دو میلیون افزایش یافته و این عدد در سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱.۶ میلیون بوده که حجم ارزی گوشی‌های واردشده از ابتدای اجرای طرح را به ۶۰۱ میلیون دلار می‌رساند.
تعیین تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای ضبط شده تا پایان امسال
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اعلام این که تا پایان امسال تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای انبار شده در سازمان اموال تملیکی معین می‌شود، اعلام کرد: تعداد پرونده‌های کلان در اموال ضبط شده انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی محدود نیست و همه آن‌ها در حال بررسی در دستگاه قضایی هستند.
تعیین تکلیف اموال ضبط شده قاچاق تا پایان سال/ ۲۰هزار میلیارد تومان ارزش انبارهای تملیکی
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که براساس آخرین آمار رسمی اعلام شده، انبارهای سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی که شامل کالاهای قاچاق هم می‌شود، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که درصدد هستیم تا پایان امسال تکلیف و سرنوشت آنها را مشخص کنیم.
حاجی‌دلیگانی: پول کالای قاچاق شده به کشور را چه کسی بازپرداخت می‌کند؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: پول کالای قاچاق شده به کشور را چه کسی بازپرداخت می‌کند؟ معاون ارزی بازداشت شده رییس کل بانک مرکزی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یا رییس‌جمهور. حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پول کالای قاچاق شده به کشور است، این مبلغ را چه کسی باید بازپرداخت کند؟
از رسانه ملی گله‌مندیم/ آقازاده‌ها در قاچاق کالا نقش داشتند
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن گله‌مندی از عملکرد رسانه ملی گفت: آقازاده‌ها در قاچاق کالا نقش داشتند.
زمینه‌های فرصت طلبی قاچاق‌چیان برچیده می‌شود
پایگاه خبری راد: رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: با همکاری جدید ستاد با سازمان ثبت احوال، زمینه‌های فرصت طلبی قاچاق‌چیان و ضربه‌های اقتصادی برچیده می‌شود.
بانک مرکزی باعث پیش‌فروش ۷۰ تن سکه شد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: متاسفانه بانک مرکزی در کوتاه مدت سیاست ذخیره سازی را زیر پا گذاشت و به بهانه حراج سکه و تنظیم بازار باعث پیش فروش ۷۰ تن سکه شد.
ورود گوشی‌های توقیف‌شده به بازار و تعدیل قیمت‌ها
پایگاه خبری راد: به اعتقاد وزیر ارتباطات برای تعدیل بهای گوشی تلفن همراه باید گوشی‌های توقیف شده وارد بازار شود تا قیمت به وضعیت رضایت‌بخش نزدیک شود.
چگونه خسارت‌ گرانفروشی‌های موبایل و خودرو را بگیریم؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تشکیل کمیته‌هایی برای بررسی گرانفروشی از سوی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی مانند خودرو و موبایل خبر داد و اعلام کرد: خسارت مردم از محل جریمه متخلفان جبران می‌شود؛ لذا معترضان به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مراجعه کنند و در سامانه ۱۲۴ اعلام گزارش کنند.
به وقت شفافیت
پایگاه خبری راد: ایجاد انواع و اقسام مشکلات اقتصادی برای کشور به‌خصوص در ماه‌های اخیر و ابهامات بر سر واگذاری ارز و سکه سرانجام رهبر انقلاب را هم وارد ماجرا کرد تا ایشان به رئیس‌جمهور دستور دهند که "ضمن رسیدگی به موضوع، گزارش دقیقی تهیه و به محضر ایشان ارسال شود".
واردات هزاران موبایل با مسافران کثیرالسفر
پایگاه خبری راد: رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که پرونده‌هایی از جمله واردات ۶۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس، ساماندهی کالای همراه مسافر برای جلوگیری از واردات هزاران تلفن همراه توسط یک شخص و غیره در حال بررسی توسط دستگاه‌های متولی است، اما برای کاهش و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز باید سامانه‌های دیجیتال در همه دستگاه‌ها فعال شوند که برخی از این دستگاه‌ها در حوزه تجارت، اقتصاد، امنیت، انتظامات و قضایی مقاومت می‌کند.