02:14 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس اتاق بازرگانی

دستور معاون اول رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای حل مشکل تعهد ارزی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که با توجه به مشکلات به وجود آمده در ماه‌های گذشته، در درخواستی رسمی از معاون اول رئیس‌جمهوری خواسته که تغییراتی در دستورالعمل‌های فعلی به‌وجود آورد و جهانگیری نیز این موضوع را به رئیس کل بانک مرکزی ارجاع داده است.
خروج دولت از تصدی‌گری ها
رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت باید تصدی‌گری‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند.
مکاتبات اداری با مهر محرمانه، مانعی برای شفافیت
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: یک فرهنگ بد اداری در کشور این بوده که درجه مکاتبات با مهر محرمانه در نظام اداری ما بالاست. اطلاعاتی که بیهوده با این مهرهای محرمانه از دسترس خارج می‌شود و در دسترس عده‌ای قرار می‌گیرد، مانع از شفافیت می‌شود.
بخش خصوصی قربانی فساد اقتصادی می‌شود
پایگاه خبری راد: به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، دولت باید بخش خصوصی را به مشورت گرفته و در عین شفافیت با همکاری بخش خصوصی به اصلاح روش‌ها و سیستم های اداری بپردازد تا فساد در جامعه ریشه کن شده یا به حداقل برسد چرا که فساد از مقوله های اصلی است که مانع توسعه کشور می‌شود.
 برای صادرات سیب‌زمینی گلستان، مشوق‌های صادراتی در نظر بگیرید
پایگاه خبری راد: با در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی می‌توانیم سیب‌زمینی استان گلستان را به کشورهای CIS صادر و ضمن ارزآوری، بازار را نیز تنظیم کنیم.
تبعات افزایش مزد کارگران!
پایگاه خبری راد: هر تصمیمی که به افزایش دستمزد کارگران منجر شود نیازمند پیش‌بینی نظام جبرانی دولت برای کارفرمایان خواهد بود.
 اهمیت آمدن طیب نیا به شورای پول و اعتبار چیست؟
پایگاه خبری راد: عضویت علی‌طیب‌نیا به عنوان یک اقتصاددان نزدیک به جریان نهادگرایی در شورای پول و اعتبار،به لحاظ عملیاتی می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در سیاست‌های پولی و ارزی دولت شود.
مخالفت رئیس اتاق بازرگانی اسلواکی با تحریم ایران و اخلال در تجارت جهانی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی اسلواکی بر حمایت مجموعه اتحادیه اروپا و همچنین کشور اسلواکی از توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران تاکید کرد.
گسترش روابط ایران و هند در دوره تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: به تاکید رییس اتاق بازرگانی تهران، ایران و هند در مراوده با یکدیگر باید با استفاده از توانمندی‌ و ظرفیت‌های دو طرف از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند. هم‌چنین این‌که پول نفت ایران چگونه و به چه‌میزانی به ایران بازمی‌گردد، باید مشخص باشد؛ در مقابل به گفته سفیر هند، برابر معافیت موجود از خرید نفت، این کشور می‌تواند در شش ماه آینده روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از ایران بخرد که نیمی از پول حاصل از فروش به ارز محلی روپیه به حساب بانک‌های ایران نزد بانک‌های هندی واریز می‌شود.
عرضه ارز صادراتی بخش خصوصی به فعالان این بخش واگذار شود
پایگاه خبری راد: به دنبال اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی درباره انجام تغییراتی در نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: باید ارز حاصل از صادرات بخش خصوصی به دلیل حجم کم نقدینگی، در اختیار خود این بخش قرار بگیرد ضمن این‌که نرخ‌های پایه صادراتی باید اصلاح شود.
تولید در سمنان با زجر زیاد!
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، گفت: متاسفانه با تصمیمات خلق الساعه، بی‌برنامگی، نبود نقشه راه و استراتژی مشخص در حوزه تولید، فشارهای داخلی را روز به روز بر خود بیشتر می‌کنیم.
نحوه محاسبه بهره بانکی مورد بازنگری قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: ما در اتاق ایران طرحی را در حال بررسی و تصویب نهایی داریم تا با مصوبه دولت و مجلس نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.
اولویت کاری وزیر صمت باز کردن بندهای داخلی از پای صادرات باشد
پایگاه خبری راد: به گفته رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران، مهمترین اولویت کاری وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت (صمت)، برداشتن پیمان‌سپاری‌های ارزی از صادرات و همچنین استفاده از نظرات بخش خصوصی به عنوان سربازان اقتصادی است.
کشت گلخانه‌ای به صورت پراکنده توجیه اقتصادی ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان این‌که کشت گلخانه‌ای به صورت پراکنده فاقد توجیه اقتصادی است، گفت: در واحدهای انفرادی گلخانه‌ای، تولیدکننده توان برنامه‌ریزی برای صادرات را ندارد.
در توسعه روش‌های حمل و نقل عقب مانده‌ایم
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ترانزیت ما صرفا به جابجایی پنبه تولیدی آسیای میانه محدود شده و اگر این جابجایی متوقف شود ترانزیت ما هم تعطیل می‌شود.