08:21 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

درآمدهای مالیاتی

ایراد بودجه کجاست؟
پایگاه خبری راد: با تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه سال جاری، یک اقتصاددان با بیان اینکه ساختار درآمدی و هزینه‌ای در بودجه سالم نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های مندرج در بودجه در محل‌هایی خرج می‌شود که بهره‌وری و کارآمدی لازم و کافی را ندارد.
بی‌برنامگیِ سازمانی پر خرج در سال سخت اقتصادی!
پایگاه خبری راد: شرایط رکود تورمی از یک سو و اعمال فشار بر صادرات نفت ایران از سوی دیگر دو عامل اساسی هستند که فشارها بر سازمان امور مالیاتی را بسیار بیشتر از گذشته می‌کنند، با این حال مسئولان سازمان امور مالیاتی تا این لحظه درباره برنامه‌های خود برای مواجهه با این شرایط در سال سخت اقتصادی، پاسخی به پیگیری‌ها نداده‌اند.
توان پرداخت مؤدیان مالیاتی کم شده است
پایگاه خبری راد: افزایش فشارها بر صادرات نفت کشور در سال جاری احتمالاً باعث افزایش فشارها بر درآمدهای مالیاتی خواهد شد. در این رابطه رئیس اسبق سازمان امور مالیاتی اظهار کرد که توان پرداخت مالیات توسط مؤدیان مالیاتی کاهش پیدا کرده لذا افزایش کارایی سازمان امور مالیاتی در سال سخت اقتصادی ضروری است.
سهم مالیات از درآمدهای دولت چه قدر است؟
پایگاه خبری راد: جدیدترین بررسی‌های انجام شده از عملکرد اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی کشور کاهش یافته است.
پشت پرده حساب‌های بانکی مشکوک در یزد
پایگاه خبری راد: مدیر کل امور مالیاتی استان یزد، تمام اهتمام این سازمان را تعامل با مودیان برای وارد آمدن کمترین فشار مالی ذکر کرد و تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی آماده همکاری در جهت رونق تولید خواهیم بود.
پلمب مطب؛ راهی برای اخذ مالیات از پزشکان!
پایگاه خبری راد: مجلس طرحی را برای الزام پزشکان به نصب دستگاه کارتخوان در مطب‌هایشان تصویب کرده است که فقط در صورت نظارت دقیق مأموران سازمان امور مالیاتی و سایر دستگاه‌های نظارتی امکان تحقق دارد. در این راستا دادستانی ایلام نخستین گام را در راستای اجرای این قانون برداشته و دستور پلمب مراکز پزشکی و درمانی فاقد دستگاه‌های کارتخوان را داده است.
بخش پنهان اقتصاد مالیات نمی‌دهد؛ فشار روی مولدها
پایگاه خبری راد: دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران متنوع نبودن درآمدهای مالیاتی و عدم پرداخت مالیات از سوی بخش‌های پنهان اقتصاد را از جمله مشکلات ساختار مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت که این عوامل باعث شده به بخش‌های مولد و تولیدکنندگان فشار وارد شود.
پیشنهاد یک اقتصاددان برای عمیق‌تر نشدن رکود تورمی در اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی در کشور، تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای و نسخه‌های کوتاه‌مدت رونق تولید را عوامل افزایش شانس موفقیت در رونق تولید برای استان یزد می داند.
جنجال حقوق در پرونده مالی ۹۷
پایگاه خبری راد: تحولات پیش آمده در حوزه بین‌الملل و داخلی در سال جاری با تحت تأثیر قرار دادن شرایط اقتصادی به طور طبیعی بودجه سالانه دولت را نیز درگیر خود کرد و بخش‌هایی از آن را به حاشیه کشید؛ حقوق کارکنان در اهم بخش‌های هزینه‌ای دولت در سال جاری بود که بارها در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت و تا انتهای سال نیز ادامه داشت.
نرخ مالیات در فرانسه کاهش می‌یابد
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد نسبت به کاهش بار مالیاتی بر مالیات دهندگان مشتاق است.
سازوکار دریافت مالیات از آستان قدس و نهادهای انقلابی
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان امور مالیاتی با بیان این که در حال حاضر مالیات شرکت‌های وابسته به نهادهای انقلابی و آستان قدس دریافت می‌شود، نحوه هزینه‌کرد این درآمدها را به قانون بودجه مربوط دانست و میزان درآمدهای مالیاتی اخذ شده از این طریق را متناسب با شرایط اقتصادی شناور ارزیابی کرد.
 پزشکان از نصب پوز در مطب‌هایشان استقبال کنند/ مالیات مختص پزشکان نیست
یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ با اشاره به این که «پزشکان باید از الزام مجلس شورای اسلامی برای نصب دستگاه‌های پوز در مطب‌های خود استقبال کنند»، در ‌عین ‌حال گفت که همه اصناف باید به پرداخت مالیات تمکین کنند و نباید تنها یک صنف مورد هدف قرار داشته باشد.
اموال دولتی برای بودجه حراج می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس روز گذشته بندی را به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع دادند که بر اساس آن وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز می‌شود تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولت را بدون تشریفات بفروشد که به اعتقاد یک اقتصاددان، چنین طرح‌هایی برای افزایش درآمدهای بودجه‌ای دولت در شرایط فعلی درنظر گرفته شده‌اند اما باید در فرآیند آن نظارت جدی باشد تا عامل توزیع رانت نشود.
مشکلات بزرگترین اقتصاد اروپا ادامه دارد
پایگاه خبری راد: وزارت‌ دارایی آلمان اعلام کرد به دلیل کاهش رشد اقتصادی، درآمدهای مالیاتی این کشور کاهش خواهد یافت.
ایران بهشت دلالان و فراری‌های مالیاتی!
پایگاه خبری راد: ایجاد محدودیت‌ها برای صدور نفت ایران باعث افزایش فشارها بر منابع بودجه‌ای شده است؛ امری که خود باعث افزایش فشارها بر درآمدهای مالیاتی دولت برای سال بعد خواهد شد. یک اقتصاددان در این باره معتقد است باتوجه به اینکه ایران بهشت دلالان و فراری‌های مالیاتی شده است، باید با استفاده از فناوری‌های جدید اطلاعاتی از فرارهای مالیاتی جلوگیری کرد.