02:53 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خرید و فروش ارز

دستگیری چهار صراف غیرمجاز در کرمانشاه
پایگاه خبری راد: دادستان کرمانشاه گفت: حسب دستورات صادر شده توسط مراجع قضایی پیرامون جلب عاملان بی نظمی در بازار، تعدادی از صرافان غیرمجاز و کلان شناسایی و دستگیر شدند.
چطور صاحب ۹۸ درصد بازار ارز نمی‌تواند دو درصد را کنترل کند!؟
پایگاه خبری راد: بار دیگر بانک مرکزی برنامه‌های جدیدی را برای کنترل بازار ارز در دستور کار قرار داده است و این‌بار با اختیارات بیشتر برای ورود به بازار ارز. از نگاه برخی کارشناسان برنامه جدید هم حرف چندانی برای گفتن ندارد و مداخله و کنترل بازار ارز نیز اختیار تازه‌ای نیست، بلکه وظیفه ذاتی بانک مرکزی ازگذشته تاکنون بوده است. اما این موضوع جای تعجب دارد که وقتی به صراحت اعلام می‌شود که تا ۹۸ درصد ارز بازار را سیاست‌گذار ارزی تامین می‌کند، چگونه نمی‌تواند دو درصد دیگر را کنترل کند!؟
نظر رهبر انقلاب درباره خرید و فروش ارز، سکه و طلا
پایگاه خبری راد: رهبر انقلاب اسلامی خرید و فروش ارز از طریق قانونیرا فی نفسه بدون اشکال دانستتد.
پوند و یورو به هم رسیدند/ فاصله ۱۸۰۰ تومانی دلار از صرافی تا دلالی
پایگاه خبری راد: "صرافی‌ها به شما ارز نمی‌فروشند و فقط خریدار دلار و یورو هستند. تابلوهای خرید و فروش‌شان هم برای ماموران است و نمی‌خواهند صرافی‌شان تعطیل شود؛ وگرنه بازار ارز اینگونه است که صرافی‌ها ارز را از مردم می‌خرند و به دلالان می‌فروشند و دلالان هستند که قیمت ارز را مشخص می‌کنند؛ نه صرافی‌ها و دولت"... این بخشی از گفته‌ دلالان بازار است که دلار را ۱۵ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰۰ می‌فروشند.
خرید و فروش ارز به صورت اسکناس از سوی صرافی‌های مجاز
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی دستورالعمل خرید و فروش ارز به صورت اسکناس توسط شبکه صرافی‌های مجاز را ابلاغ کرد.
نرخ واقعی ارز را بازار تعیین نمی‌کند/دولت را برای تزریق ارز تحت فشار قرار ندهیم
پایگاه خبری راد: سفیر ایران در لندن خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی باید از التهاب غیرضروری خودداری کنیم و دولت را برای تصمیمات غیرکارشناسی همچون تزریق بدون مدیریت شده ارز به بازار که ممکن است به اتلاف سرمایه‌های ملی منجر شود تحت فشار قرار ندهیم.
بانک‌ها نیز می‌توانند ارز مسافرتی و دانشجویی عرضه کنند
پایگاه خبری راد: بانک‌های کشور مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته اقدام کنند.
دلالان به دنبال خرید ارز/ معاملات صوری سکه رونق گرفت
پایگاه خبری راد: دلالان به دنبال خرید ارز/ معاملات صوری سکه رونق گرفت
کیان‌پور: اخلالگران اقتصادی حاصل سوء‌تدبیر مسؤولان هستند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم درود و ازنا در مجلس گفت: چرا با وجودی که بخش عمده قاچاق کالا از گمرکات انجام می‌شود، به این مسئله توجهی نمی‌شود ولی پس از توزیع در مغازه‌های سراسر کشور، با خرده فروش‌ها برخورد می‌شود؟
پیش‌بینی وضعیت تورم در ماه‌های آینده
پایگاه خبری راد: سرپرست اسبق وزارت اقتصاد با بیان این‌که تورم ناشی از ایجاد بازار ثانویه ارز از همین حالا هم آغاز شده است، گفت: در حوزه‌های مربوط به اقلامی مانند لبنیات، فولاد، میلگرد، پروفیل، چوب و بسیاری دیگر از اقلام واسطه‌ای قیمت‌ها دو برابر شده است.
دلار از "سنا" حذف شد!
پایگاه خبری راد: متوسط قیمت دلار که به همراه چند ارز دیگر در سامانه نظام ارزی(سنا) به طور روزانه اعلام می‌شد، امروز در سامانه حذف شده است.
عده‌ای خاص نبض ارزی کشور را مدیریت می‌کنند
پایگاه خبری راد: رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بازار افسارگسیخته ارز رها شده و دست‌های پشت پرده با کنترل قیمت ارز نبض ارزی کشور را مدیریت می کنند.
تهدید دستگاه‌های خدمات دهنده به مردم توسط رییس کمیته مخابرات مجلس
پایگاه خبری راد: رییس کمیته مخابرات مجلس دستگاه‌های دولتی و غیردولتی خدمات دهنده به جامعه که حاضر به پیوستن به دولت الکترونیک نیستند را به انتشار عمومی اسامی‌شان تهدید کرد.
ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به نحوه اجرای سیاست‌های جدید ارزی
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت نظارت بر فعالیت صرافی‌ها پس از اعلام سیاست‌های جدید ارزی از بررسی این موضوع در کمیسیون اقتصادی خبر داد و پیشنهاد کرد کمیته‌ای در بانک مرکزی برای بررسی مشکلات مربوط به اجرای سیاست‌های ارزی تشکیل شود.
خرید دلار توسط خانه‌دارها در پوشش مسافر
پایگاه خبری راد: بازار ارز و سکه برخلاف گذشته که دلالان در آن نقش بسزایی ایفا می‌کردند، به واسطه ترس از دست رفتن سرمایه به دست صرافان افتاده و صرافان با سلیقه شخصی خود میزان مشخصی از ارز را به مشتریان عرضه می‌کنند.