11:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق شهروندی

تکالیف گردشگری برای ورود به دولت همراه
پایگاه خبری راد: مردم با بهره‌گیری از سامانه دولت همراه می‌توانند به‌جای مراجعه‌ حضوری برای دریافت خدمات، هر زمان و هر جا این خدمات را درخواست کنند که این موضوع به حل چالش‌های آلودگی هوا، اشتغال، حفظ محیط زیست و نظایر آن منجر می‌شود. یکی از حوزه‌های دخیل در این موضوع بحث گردشگری و سازمان مربوطه یعنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
طعم گس طرحی که تبعیض را فریاد می‌زند
پایگاه خبری راد: تسهیل خروج زنان از کشور؛ طرحی که با الحاق تبصره ای به بند ۳ ماده ۱۸ قانون گذرنامه شکل جدیدی به مطالبه زنان داد تا طعم گس ناشی از تبعیض زیر زبان بسیاری از آنها بیش از پیش چشیده شود.
ضرورت توجه به آموزش بهره‌برداران بخش کشاورزی
پایگاه خبری راد: دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوق شهروندی گفت: مسأله آموزش امری بسیار مهم است که بسیاری از شهروندان که بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند در بسیاری از مسائل آموزش کافی را ندیده‌اند که در حوزه‌های مختلف تلاش می‌شود از اساتید مجرب، کشاورزان نخبه و پیشرو در این زمینه استفاده شود.
عمر «ازدواج‌ سفید» در ایران و آمارهایی درباره این شیوه زندگی
پایگاه خبری راد: یک مردم‌شناس و محقق با استناد به پژوهشی که درباره «ازدواج سفید» روی ۲۱۳ زوج و به شکل میدانی انجام داده است گفت: «عمر» ازدواج سفید در ایران بین یک تا سه سال است. ۴۵ درصد از افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته بودند بین ۲۵ تا ۳۰ سال «سن» داشتند. همچنین ۶۲ درصد آنها دارای «تحصیلات» کاردانی و کارشناسی بودند و ۲۳ درصد در مقطع ارشد و دکتری تحصیل می‌کردند؛ این در حالیست که مهمترین «شیوه آشنایی» که از سوی این افراد ذکر شده بود، گروه دوستان و دانشجویی، همکاری در محل اشتغال و فضای مجازی بوده است.
این لایحه را نقد کنید
پایگاه خبری راد: در حالی که لایحه صیانت از داده‌های شخصی اخیرا توسط سازمان فناوری اطلاعات کشور رونمایی شده، افراد می‌توانند با مطالعه‌ی پیش‌نویس این لایحه، نسبت به نقد آن اقدام کنند.
ماجرای سیم‌کارت مخصوص کودکان چیست؟
پایگاه خبری راد: قرار است سیم‌کارت کودکان از طریق ارایه محتوا و امکانات جذاب و متنوع فضای جدیدی را برای قشر کودک و نوجوان در حوزه ارتباطات فراهم آورد و همه نیازهای این رده سنی در فضای مجازی را اغنا کند تا خانواده‌ها با کمال اطمینان اجازه دهند فرزندانشان به فضای مجازی ورود کرده و از این سیم‌کارت استفاده کنند.
دستورالعمل جدید گمرک برای تسهیل واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل گمرک ایران دستورالعمل جدیدی را در جهت ارائه تسهیلات هرچه بیشتر به واردکنندگان، به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.
شاکیان پرونده فیلترینگ تلگرام به قرار منع تعقیب اعتراض کردند
پایگاه خبری راد: وکلای دادگستری که شکایتشان از تصمیم بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه مبنی بر فیلتر تلگرام به صدور قرار منع تعقیب منجر شده است، در نشستی خبری گفتند که به قرار صادره اعتراض کرده‌اند.
پارسایی: رییس‌جمهور گزارش کاملی برای مقابله با مافیای خودرو دریافت کند
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که رییس‌جمهور باید گزارش کاملی از وضعیت خودروهای داخلی و خارجی را از وزرای مربوطه و دستگاه‌های نظارتی دریافت کند تا زمینه مقابله با مافیای خودرو فراهم شود.
 اعلام ساعات خاموشی جزء حقوق شهروندی است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این جزء حقوق شهروندان است که در جریان قطعی برق باشند تا با برنامه‌ریزی با مشکل مواجه نشوند.
بدری: تیمی اقتصادی باید بگوید که مردم با سرمایه‌های خود چکار کنند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سکوت کامل خبری باعث شده مردم و فعالان اقتصادی نقشه راه را ندانند و این سکوت باعث می‌شود که اقدامات موثری در راستای رسیدن به هدف انجام نشود.
پشت پرده تلگرام‌های داخلی چیست؟
پایگاه خبری راد: برخی نرم‌افزارهای داخلی که زیرمجموعه‌های تلگرام اصلی‌اند، در حالی فعالیت می‌کنند که از سوی برخی مسوولان عنوان فیلترشکن‌ به آن‌ها اطلاق و تاکید شده که باید موجبات مهاجرت کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنند و از طرف دیگر توسعه‌دهندگان می‌خواهند بدانند آیا این امکان وجود دارد که نسخه‌های بومی شبکه‌های اجتماعی فیلترشده در ایران مانند توییتر را تهیه کنند؟
قانون نظام مهندسی، روز از نو روزی از نو؟!
پایگاه خبری راد: کلیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان روز سوم تیرماه ۱۳۹۷ در کمیسیون عمران مجلس به تصویب رسید که یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران می‌گوید تمایز و گاهی تنافر نگاه تدوین کنندگان در قانون ۱۳۷۴، لایحه پیشنهادی ۱۳۹۶ و پیش‌نویس ۱۳۹۷ کاملا دیده می‌شود.
بخشنامه استقرار "میز خدمت" صادر شد
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه استقرار میز خدمت را به کلیه معاونان، مدیران عامل،‌ روسای سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه و مدیران کل اجرایی صادر کرد.
کدام سازمان بیکاران پنهان را شناسایی می‌کند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار بسیاری از تولیدی‌های زیرزمینی را مشمول بیکاری پنهان دانست و گفت: حقوق قانونی افراد در این کارگاه‌ها پرداخت نمی‌شود و کارگران از ترس اخراج یا تعطیل شدن، هنگام مراجعه بازرسان کار پنهان می‌شوند.