10:57 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حصر

عرضه در بورس کالا محور طرح «سامان دهی صنعت خودرو»
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس الزام به عرضه خودرو در بورس کالا را از اساسی‌ترین محورهای طرح «ساماندهی صنعت خودرو» دانست.
چگونه میان واحدهای صنفی رقابت سالم ایجاد کنیم؟
نماد برتر- عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در شرایط اقتصادی ایران که تحت فشار خارجی است ورود افراد جدید به اصناف باید ضابطه‌مند باشد، گفت که تکیه بر دانش از شرایط شکل‌گیری رقابت سالم میان واحدهای صنفی است و در صورت ایجاد رقابت غیر سالم فشار آن بر مصرف کننده تحمیل می‌شود.
واردات واکسن آنفلوآنزا در انتظار تخصیص ارز/ درخواست تامین کنندگان دارو از بانک مرکزی
نماد برتر- رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی نگرانی ها از وقفه ایجاد شده در تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی، در عین حال درباره زمان توزیع واکسن آنفلوآنزا در آستانه فصل سرد سال گفت: در حال حاضر به میزانی واکسن را وارد کرده‌ایم و در کشور موجود است، اما برای واردات ما بقی واکسن‌ها به تخصیص ارز نیاز داریم.
جزئیات تراکنش‌های مجاز کیف پول الکترونیک و ضوابط آن‌
نماد برتر- روز گذشته بانک مرکزی ضوابط صدور کیف الکترونیک پول را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد که طبق آن تراکنش‌های مجاز از این بستر شامل افزایش موجودی، کاهش موجودی، کاهش موجودی با وجه نقد، کیف به کیف، خرید، برگشت از خرید و... است. همچنین، ضوابط انجام تراکنش‌های مجاز کیف نیز اعلام شده است.
تصویب تداوم معافیت مالیاتی تولیدکنندگان فرش دستباف در کمیسیون اقتصادی دولت
نماد برتر- رییس مرکز ملی فرش ایران از ظرفیت اشتغال زایی دو میلیون نفری قالیبافی در کشور خبر داد و گفت: براساس پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز ملی فرش ایران و تشکل های فعال فرش دستباف در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت، معافیت ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم کارگاه های فرش دستباف به قوت خود باقی ماند.
امکان ثبت نام در دوره های کاردانی موسسات آموزشی غیر دولتی فراهم شد
نماد برتر- مهلت مجدد برای ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ فراهم شد.
چگونه پسورد قوی برای هر سایت بسازیم؟
نماد برتر- ایجاد یک پسورد قوی ساده تر از آنچه هست، به نظر می رسد.
چگونه شناسه دستگاه تعمیری را در همتا ثبت کنیم؟
نماد برتر- در صورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است، می‌توانید به سامانه همتا مراجعه کرده و فرآیند ثبت تعمیری را انجام دهید.
افشای رمزعبور بیش از ۹۰۰ وی‌پی‌ان
نماد برتر- آسیب‌پذیری در محصول وی‌پی‌ان یک شرکت،‌ به مهاجمان اجازه می‌دهد تا از راه دور و به صورت غیرمجاز به شبکه‌ شرکت‌ها متصل شوند و تأیید هویت چندعاملی را غیرفعال کنند.
صرفه جویی ۲.۹ تریلیون دلاری با استفاده از کولرهای کم مصرف
نماد برتر- با افزایش گرمایش جهانی، استفاده از سیستم‌های خنک کننده که مصرف انرژی بهینه ای دارند، یک راه مهم برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای و مقابله با تغییرات جوی و صرفه جویی چشمگیر در هزینه های تولید برق است.
شناسایی دو باج‌افزار با هدف اخاذی از کاربران
نماد برتر- با توجه به رشد چشمگیر در حوزه بدافزار در دنیای امروزی، باج‌افزارها نیز رشد قابل توجهی داشتند که RXX و Random Ransome دو نمونه از این باج‌افزارها هستند که با رمزگذاری داده‌ها، از کاربران درخواست وجه می‌کنند.
هیچ کشوری نمی‌تواند 6 ماه فعالیت‌های اقتصادی‌اش را تعطیل کند
نماد برتر- رییس جمهور گفت: تعطیلی کسب و کار و فعالیت اقتصادی در طولانی مدت قابل اجرا نیست و هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند شش ماه این کار را ادامه دهد.
تماس تصویری به تلگرام می‌آید
نماد برتر- به نظر می‌رسد که قابلیت تماس تصویری در آینده‌ای نزدیک به تلگرام اضافه خواهد شد.
سرانجام iOS ۱۴ رونمایی شد
نماد برتر- اپل سرانجام در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود، از نسخه جدید سیستم عامل ios ۱۴ به صورت رسمی برای آیفون و آی‌پاد تاچ رونمایی کرد.
پاداش‌های چاق و چله برای مدیران شرکت‌های نفتی ورشکسته
نماد برتر- زمانی که شرکت‌های نفت و گاز عملکرد نسبتا خوبی دارند، بسیاری از آنها بر مبنای مدل پرداخت بر اساس عملکرد به مدیران و مدیر عامل خود پاداش می‌دهند و برخلاف انتظار، این روند در شرایط نامساعد هم تغییر ندارد.