21:47 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حداقل مزد

شرط موفقیت شریعتمداری در وزارت کار
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کار می‌گوید: بین افزایش ۱۴ درصدی حداقل مزد کارگران و تورم امسال فاصله بسیاری هست و ارزش حقوقی که امروز کارگران می‌گیرند به نصف رسیده است.
اکنون بهترین زمان ترمیم مزد کارگران است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید دارد که شرایط اقتصادی حاضر بهترین زمان برای ترمیم مزد کارگران است. او می‌گوید وقتی تمام تولیدکنندگان قیمت محصولاتشان را بالا برده‌اند و سود می‌کنند، حقوق کارگران و کارمندان هم باید افزایش یابد تا قادر به ادامه زندگی باشند.
توزیع بسته‌های حمایتی و سبد کالای کارگران
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید کسانی که صدای کارگران را نمی‌شوند، مشکلات جامعه کارگری را لمس نکرده‌اند. او معتقد است توزیع بسته‌های حمایتی یا بن خواربار کارگری باید هرچه سریع‌تر آغاز شود تا معیشت کارگران بیش از این به مخاطره نیفتد.
جلسه بازنگری مزد کارگران تشکیل می‌شود؟
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید که با توجه به وضعیت کارگاه‌ها و رکود حاکم بر بازار و اقتصاد، انتظار نداریم که دستمزد کارگران مجدد افزایش یابد ولی دولت باید به وظیفه خود در قبال کارفرمایان و کارگران عمل کند.
کارگران، زخم خوردگان تحریم!
پایگاه خبری راد: در حالی که بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می‌دهند، بخش اعظمی از آن‌ها در شرایط اقتصادی و معیشتی پایینی به سر می‌برند. فعالان کارگری همواره بر لزوم تقویت معیشت خانوارهای کارگری تاکید داشته و ارائه سبد حمایتی را در کنار افزایش دستمزد مطرح کرده‌اند.
ارائه سبد غذای رایگان به دو دهک
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حفظ امنیت اجتماعی، حمل و نقل و مسکن به عنوان سه برنامه مهم دولت در دوران تحریم نام برد و گفت: حفظ معیشت مردم، مهمترین اولویت دولت در دوران تحریم است که در همین راستا می‌خواهیم به دو دهک به طور کامل سبد غذای رایگان بدهیم.
نکاتی که باید قبل از گرفتن مرخصی بدانید
‌پایگاه خبری راد: دادن و گرفتن مرخصی از دیرباز دغدغه‌ای بزرگ برای کارفرمایان و کارگران بوده است.گاهی شرایطی پیش می‌آید که فرد نیاز ضروری به گرفتن مرخصی دارد ولی با مخالفت کارفرما مواجه و از درخواست خود منصرف می‌شود. این در حالی است که گرفتن مرخصی حق قانونی هر کارگری است؛ آنقدر که یک فصل از قانون کار ایران به این موضوع اختصاص یافته و حق بدیهی و طبیعی هر فرد در طول ایام کار شناخته شده است.
وزیر بیکارانم
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید روی تثبیت فضای اقتصادی برنامه دارد.
تاثیر نوسان نرخ ارز بر معیشت خانوارهای کارگری
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار معتقد است: کاهش ارزش پول ملی بیشترین تاثیر را بر معیشت خانوارهای کارگری و اقشار محروم جامعه می‌گذارد.
در بازنگری دستمزد کارگران جدی هستیم
پایگاه خبری راد: رئیس کانون شورای اسلامی کار استان تهران می‌گوید: پس از کامل شدن نتایج بررسی‌ها و به‌روزرسانی سبد هزینه کارگران، درخواست بازنگری دستمزد را به شورای عالی کار می‌فرستیم.
دستگیری 16 اتباع غیرمجاز شاغل در استان زنجان
پایگاه خبری راد: مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: با تلاش بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان و با تقویت بازرسی‌ها در سال‌جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، شناسایی اتباع غیرمجاز در سطح استان افزایش داشته است.
پیشنهاد طرح دوباره دستمزد در شورای عالی کار
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است منعی برای طرح دوباره دستمزد در شورای عالی کار در شرایط فعلی وجود ندارد و اگر کارفرمایان توان پرداخت ندارند، دولت باید به میدان بیاید و از کارگران حمایت کند.
بازرگانی خارجی دولتی نشود، ارز کنترل شدنی نیست!
پایگاه خبری راد: به اعتقاد دبیرکل خانه کارگر تا وقتی بازرگانی خارجی ما دولتی نشود و از پایه نظارت نشود، نمی‌توانیم قیمت ارز در بازار را کنترل کنیم و پیامد این امر در آینده نزدیک متوجه کارگران و حداقل بگیران خواهد بود و قدرت خریدشان را به شدت تنزل خواهد داد.
بخشنامه حداقل مزد سال ۹۷ ابلاغ شد
پایگاه خبری راد: بخشنامه افزایش حداقل دستمزد عصر امروز با امضای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.
احتمال بسته شدن پرونده دستمزد کارگران در جلسه امروز
پایگاه خبری راد: نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه اختلاف اصلی با گروه کارفرمایی درباره سایر سطوح مزدی است، ابراز امیدواری کرد که پرونده دستمزد ۹۷ در جلسه امروز وزارت کار بسته شود.