19:20 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برق آبی

نیروگاه‌های حرارتی، فرشته نجات خاموشی
پایگاه خبری راد: از ابتدای سال تاکنون تولید نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، تعمیرات لازم در این نیروگاه‌ها انجام شده؛ به‌گونه‌ای‌که این واحدها برای فصل تابستان آمادگی کامل دارند.
تغییر ساعات ادارات راهی برای گذر از خاموشی
پایگاه خبری راد: از سال گذشته مصوبه‌ای در هیئت دولت مطرح شده است که امسال نیز وزیر نیرو قصد دارد این مساله را در هیئت دولت مطرح کند تا مجوزهای لازم در اختیار استانداران قرار بگیرد که اگر میزان حرارت از عدد مشخصی فراتر برود استانداران بتوانند ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی را کاهش دهند.
سایه خاموشی بر سر کشور
پایگاه خبری راد: دغدغه خاموشی در دوره اوج مصرف درآستانه فرارسیدن هر تابستان قوت می‌گیرد، بر اساس پیش‌بینی های صورت گرفته در تابستان ۱۳۹۷ شاهد رشد پنج درصدی مصرف نسبت به سال قبل هستیم که همین مساله سایه خاموشی را پررنگ‌تر می‌کند.
صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت برق با کاهش تلفات انرژی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با اقدامات صورت گرفته در بخش توزیع، توانستیم در سال گذشته تلفات برق را از ۱۵ درصد به ۱۰.۷ درصد کاهش دهیم و این مساله موجب شد تا سالانه ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت صرفه جویی انرژی صورت گیرد.
بحران ناتمام ایران!
پایگاه خبری راد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته و درازمدت حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد باران کمتری را در کشور شاهد خواهیم بود، همچنین از میزان ذخیره سدهای کشور نیز نسبت به سال قبل ۲۵ درصد کاسته شده است که این موضوع موجب شده وزیر نیرو نسبت به وضعیت فعلی منابع آبی هشدار دهد.
سهم ایران از بازار کنیا فقط ۱۰۰ میلیون دلار!
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی ایران در کنیا گفت: کل مبادلات تجاری کشورمان با کنیا با احتساب پروژه های خدمات فنی و مهندسی حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و تاکنون نتوانسته‌ایم سهم خوبی از بازار ۲۰ میلیارد دلاری این کشور کسب کنیم.
تلاش دولت برای افزایش ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تلاش خواهیم کرد ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور را افزایش دهیم
هشدار نماینده یزد نسبت به بحران آب و احتمال خاموشی‌های سراسری در تابستان امسال
پایگاه خبری راد: نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز برخی تنش‌ها بین سه استان یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکل آب، گفت که قرار است شورای تامین سه استان تمهیداتی برای جلوگیری از ادامه تنش و تخریب‌ها بیندیشند.
روشنایی کشور در گرو تامین آب
پایگاه خبری راد: امسال علاوه بر بحران آب با بحران برق نیز روبرو هستیم. از یک سو نصب حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه در کشور مطرح است و از طرفی ۳۰۰۰ مگاوات تولید برق آبی به دلیل نبود آب در سدها کم می‌شود و رشد حدود ۷ تا ۱۲ درصد برق آبی امسال صفر است که این کاهش احتمال خاموشی پراکنده در برخی نقاط را ایجاد خواهد کرد.
ترکیه، گزینه‌ واردات آب به ایران؟
پایگاه خبری راد: چندی پیش معاون اول رییس جمهور صراحتا اعلام کرد که برای احیای دریاچه ارومیه کارهای مطالعاتی انتقال آب از کشورهای خارجی و دریای خزر کلید خورده است. اکنون بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که دریاچه وان ترکیه یکی از گزینه‌های احیای مشخص شده است.
سدهای آبی کشور درانتظار مدیر جدید
پایگاه خبری راد: در روزهای اخیر مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از ادامه کار در این شرکت انصراف داد و وزیر نیرو نیز درخواست بازنشستگی وی را پذیرفت تا شرکت متولی سدهای آبی کشور در انتظار مدیر جدید باشد.
محدودیت تولید برق در استان خوزستان
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو با بیان این‌که ۲هزار و ۳۰۰ مگاوات کمبود تولید برق داریم، گفت: برای تامین برق خوزستان از شبکه سراسری با محدودیت مواجه هستیم و فقط می‌توانیم ۳۳۰۰ مگاوات تامین کنیم و اگر این توان را افزایش دهیم شبکه کشور دچار مشکل می‌شود.
روس‌ها به دنبال پروژه‌های انرژی عراق
پایگاه خبری راد: وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: چندین شرکت در صدد اجرای پروژه های جدید در عراق هستند.
جزئیات جدید از وضعیت تولید برق بادی در ایران
پایگاه خبری راد: حدود ۲۳۰۰ مگاوات قرارداد خرید تضمینی برق در کشور وجود دارد که حدود ۴۰ درصد از این درخواست‌ها مربوط به نیروگاه‌های بادی است که به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه انرژی ورود به جزییات و الزامات اتصال نیروگاه‌ها به شبکه برق کشور جزو ضرورت‌ها است.
چاره اردکانیان برای چالش‌های وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: رضا اردکانیان که روزگذشته توانست با رای بالا وارد وزارت نیرو شود، توجه به مساله بحران آب و حل چالش‌های فوری موجود در حوزه آب و انرژی را از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار داده است.