03:08 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار جهانی نفت

بازی گل یا پوچ ترامپ با بازار جهانی نفت!
پایگاه خبری راد: سایه سیاست هم‌چنان بر نفت سنگینی می‌کند ؛ از تهدید مشتریان نفت ایران بگیر تا برداشت از ذخایر استراتژیک خود؛ با این حال آمریکا دست از کارشکنی برنداشته و سناریوی جدیدی برای بافتن تار و پود نقشه نخ‌نمای خود نوشته است.
مشتریان عزم خود را برای خرید نفت از ایران جزم کرده‌اند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس ارشد حوزه انرژی با اشاره به وضعیت بازار جهانی نفت اظهار کرد: موضع‌گیری مشتریان ایران از جمله چین، هند، ترکیه و حتی اروپایی‌ها حاکی است که عزم خود را برای ادامه خرید نفت ایران جزم کرده‌اند.
آخرین میزان تولید نفت ایران/توتال اسناد فنی فاز ۱۱ را به CNPC تحویل داد
پایگاه خبری راد: در روزهایی که صنعت نفت با آغاز شمارش معکوس تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران بیش از گذشته زیر ذره‌بین قرار گرفته است، مدیرعامل شرکت ملی نفت از پویایی این صنعت در این روزها خبر داد.
 برای دور زدن تحریم های نفتی چه کاری باید انجام داد
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن موعد تحریم‌های نفتی ایران، راهکارهای مختلف مقابله با تحریم طی مذاکره بین ایران و اروپا درحال بررسی است؛ اما به اعتقاد کارشناسان آینده نفت ایران آن‌طور که آمریکا آرزو می‌کرد، سیاه نخواهد شد.
ترامپ هم خدا را می‌خواهد هم خرما را!
پایگاه خبری راد: کمتر از یک ماه دیگر تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد آتش این تحریم قبل از اینکه دامن ایران را بگیرد به جان آمریکا افتاده است. افزایش قیمت جهانی نفت که بسیاری از کارشناسان آن را حاصل جو روانی اعمال تحریم‌های نفتی ایران می‌دانند رییس جمهور آمریکا را عصبانی کرده است. ترامپ هم می‌خواهد نفت ایران را از بازار خارج کند و در عین حال قیمت‌ها را هم کاهش دهد.
سرنوشت نفت ایران در بلندمدت چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: نفت ایران به قدمت صد ساله‌اش روزهای افول و صعود داشته و تورق تاریخ حاکی از آن است که قرار گرفتن در وضعیت بحران قصه‌ای نام آشنا برای طلای سیاه ایران است. هر چند نفت ایران در این دوران در شرایط ناخوشی قرار دارد، اما پیش از این هم روزهای سخت‌تری را گذرانده است؛ اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این شرایط ماندنی نیست و برای آینده نفت ایران چشم انداز روشنی را پیش‌بینی کرده‌اند.
پشت پرده توطئه برخی اعضای اوپک علیه ایران
پایگاه خبری راد: اوپک که در عمر ۶۰ ساله خود فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته در این ایام باز هم دستخوش اتفاقاتی شده است که بیش از آنکه اقتصادی باشد، رنگ و بوی سیاسی دارد و در این میان برخی اعضای اوپک به بهانه تعدیل بازار جهانی نفت و در راستای قلدری‌های آمریکا به پوشاندن لباس سیاست بر تن این سازمان کمک می‌کنند.
اگر جای پای نفت ایران در بازار جهانی محکم‌تر بود...
پایگاه خبری راد: اخبار ضد و نقیض درمورد سرنوشت نفت ایران این روزها از سوی رسانه‌های کوچک و بزرگ جهان درحالی مطرح می‌شود که بسیاری از کارشناسان علاوه براینکه به صفر رساندن صادرات نفت ایران را ناممکن می‌دانند بر این باورند که اگر میزان صادرات نفت ایران بیشتر بود جای پای محکم‌تری در بازار جهانی نفت داشت.
آمریکا دایه مهربان‌تر از مادر بازار جهانی نفت!؟
پایگاه خبری راد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران موج جدیدی را در بازار جهانی نفت راه انداخته است؛ بازاری که از حدود دو سال گذشته با تعهد اعضای اوپک به کاهش میزان تولید بعد از سال‌ها به تعادل رسیده بود؛ ‌ آمریکا برای راه اندازی این موج اوپک را ابزار خود کرد و برخی اعضای اوپک هم به بازیچه دست آمریکا بودن تن داده‌اند.
رویای ترامپ برای توقف صادرات نفت ایران قابل تحقق است؟
پایگاه خبری راد: شهریورماه وارد نیمه دوم خود شد و تا تاریخ ۱۳ آبان‌ماه که ترامپ برای توقف کامل صادرات نفت ایران وقت تعیین کرده بود، تنها حدود دو ماه زمان باقی است. اما سئوال اصلی این است که آیا صادرات نفت ایران در تاریخ مذکور واقعا صفر می‌شود؟
ایران در بازار جهانی نفت چگونه باید رفتار کند؟
پایگاه خبری راد: هرچند قرار است تحریم‌های نفتی علیه ایران تا سه ماه دیگر آغاز شود اما کارشناسان بر این باورند شرایط نفت ایران مانند گذشته نخواهد شد، زیرا نه تنها مشتریان آسیایی مانند چین و هند زیر بار توقف واردات نفت از ایران نرفته‌اند، بلکه کشورهای اروپایی هم چتر حمایت خود را روی ایران باز کرده‌اند. در این شرایط که به گفته یک کارشناس ارشد حوزه انرژی، زمینه برای حفظ بازار وجود دارد، رفتار نفتی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
دود حذف نفت ایران در چشم جهان می‌رود
پایگاه خبری راد: درحالی که حدود سه ماه تا بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران باقی مانده، التهابات این اتفاق در بازارهای جهانی نفت کاملا مشهود است. زیرا چنانچه نفت ایران از بازارهای جهانی حذف شود، کشورهای تولید کننده نمی‌توانند این خلا را جبران کنند و این موضوع باعث کمبود عرضه و در نتیجه افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد.
صادرات نفت عربستان به آمریکا افزایش یافت
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی بیشترین میزان نفت در ۱۵ ماه گذشته را به آمریکا ارسال می‌کند.
عقب‌نشینی آمریکا از تلاش‌ها برای توقف واردات نفت ایران
پایگاه خبری راد: یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن با کشورهایی که میزان واردات نفت خود از ایران را کاهش بدهند بر سر تحریم‌ها علیه تهران به‌طور موردی همکاری خواهد کرد.
روسیه دو سوم تولید نفت را بازمی‌گرداند
پایگاه خبری راد: کشورهای عضو اوپک‌پلاس توافق کردند تا از ماه ژوئیه تولید نفت را افزایش دهند که سهم روسیه حدود دویست هزار بشکه خواهد بود.