02:02 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اینترنت اشیاء

برگزاری کنگره‌ای برای تسریع روند هوشمندسازی نظام اداری و بانکی کشور
پایگاه خبری راد: رییس کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند 2018 گفت: کنگره پیش رو پیرو سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و پیرو مصوبه شورای عالی اداری ابلاغی ریاست جمهوری با رویکرد هوشمندسازی نظام اداری و تحول در بانکداری و حرکت به سوی بانکداری هوشمند برنامه‌ریزی شده است.
جرائم سایبری آینده‌ای تاریک رقم می‌زند؟
پایگاه خبری راد: باج‌افزارها هم اکنون چشم انداز تهدیدات سایبری را قبضه کرده‌اند. طبق اعلام سازندگان نرم‌افزار امنیتی malwarebyte که با طرح تله‌ای موسوم به کوزه‌ی‌ عسلی سعی در به دام انداختن هکرهای تازه‌کار دارند، در دسامبر سال ۲۰۱۵، ۱۷ درصد تراکنش‌های مالی در ارتباط با باج‌افزارها بوده و تا سال ۲۰۱۶ این رقم با افزایش ۲۵۶ درصدی همراه بوده است!
فناوری اطلاعات به کمک کشاورزی آمد
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه همکاری وزارت ارتباطات و وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزرای این دو وزارتخانه به امضا رسید.
تغییر معماری دنیای ارتباطات با نسل پنجم
پایگاه خبری راد: معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: در حوزه اینترنت اشیاء، هر پدیده ای در نظام سلامت هوشمند می‌شود.
خانه‌های هوشمند دردسرساز شدند!
پایگاه خبری راد: ضعف‌های امنیتی موجود در پلت‌فرم‌ها می‌تواند اعتماد مصرف‌کنندگان به خانه‌های هوشمند را از بین ببرد و موجب شود آن‌ها اپراتورهای خود را تغییر دهند یا تمام سیستم را به طور کامل کنار بگذارند.
هوشمندسازی شبکه انرژی تا سه سال آینده
پ‌ایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از شبکه انرژی کشور ظرف سه سال آینده هوشمند خواهد شد، گفت: یکی از مصدایق مهم تحول دیجیتال در دنیا هوشمندسازی شبکه‎‌های انرژی است.
سازمان تأمین اجتماعی بیمارستان هوشمند راه‌اندازی می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر راهبردی سازمان تأمین اجتماعی از تعاملات این سازمان با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به منظور بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در حوزه‌های مربوط خبر داد و گفت: در این راستا ایجاد بیمارستان هوشمند و اجرای طرح "نسخه الکترونیک" در دستور کار است.
انتشار نام هوشمندترین شهرهای جهان
پایگاه خبری راد: به تازگی فهرستی از هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸ منتشر شده که نشان می‌دهد کدامیک از شهرها و کشورها بیشتر برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی شهرها تلاش کرده‌اند.
آغاز فعالیت اریکسون برای توسعه شبکه ۵G در هند
پایگاه خبری راد: شرکت اریکسون اعلام کرده است که کلید آغاز پروژه‌های فناوری شبکه اینترنت ۵G را در آزمایشگاه‌های تکنولوژی هندوستان زده است.
‍ افتتاح مرکز ﺗﺠﻤﯿﻊ ﮐﻨﻨﺪﻩ محتوا با حضور وزیر ارتباطات در مازندران
پایگاه خبری راد: مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان مازندران از افتتاح مرکز ﺗﺠﻤﯿﻊ ﮐﻨﻨﺪﻩ محتوا با حضور وزیر ارتباطات در استان خبر داد.
طراحی "بالن بام 2" برای مدیریت بحران
پایگاه خبری راد: در زمان پذیرش مسئولیت این پژوهشگاه ماهواره "ناهید 1" پیشرفت زیادی نداشت؛ ولی در حال حاضر این ماهواره آماده پرتاب است، ضمن آنکه ماهواره "پارس 1" نیز آماده پرتاب است و ماهواره "ناهید 2" نیز سال آینده امکان پرتاب آن وجود دارد.
کره جنوبی در صدر فهرست کشورهای پیشگام در اینترنت اشیاء
پایگاه خبری راد: بر اساس تازه‌ترین آمارها، کره جنوبی در صدر فهرست پیشرفته‌ترین کشورهای جهان از لحاظ اتصال و پیشروی به سمت اینترنت اشیاء قرار گرفته است.
تمرکز بر فناوری‌های نوین اچ‌تی‌سی را نجات می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: شرکت اچ تی سی تایوان اعلام کرده است که می‌خواهد در زمینه فناوری‌های نوین همچون واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.
آسیب‌پذیری دستگاه‌های متصل به اینترنت دربرابر حملات سایبری
پایگاه خبری راد: پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که خیل عظیمی از دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت اشیاء (IoT) در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیری بسیار بالایی دارند.
هزینه‌ ۶ تریلیون دلاری جرایم سایبری تا سه سال دیگر
پایگاه خبری راد: پیش‌بینی‌ها و مشاهدات از صنعت امنیت سایبری نشان می‌دهد هزینه‌های خسارت جهانی در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۵ میلیارد دلار برسد. این رقم نسبت به رقم ۳۲۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته و حملات سایبری تا سال ۲۰۲۰ به میزان چهار برابر افزایش می‌یابند.