18:46 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتظار

" شکام " به ترکیه و عراق مواد دارویی صادر کرده است
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز گفت:
اثر رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها
این روزها رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها تاثیر زیادی گذاشته، به طوری که نرخ گاز در آمریکا در ابتدای مارس ۲۰۲۱ (حدود ۸ ماه گذشته) ۲.۵ دلار بود که با رشد ۱۵۰درصدی به ۶.۲ دلار رسیده است.
مقایسه اشتباه بین بازدهی بازار سرمایه و بازار بدهی
سهامداران با توجه به احتمال ریسک‌‎های مختلف در بازار سرمایه، به خرید اوراق بدهی روی می آورند، غافل از اینکه این اوراق در حقیقت یک سود ثابت و خطی می‌دهند. در حالیکه بازار سرمایه در روند بلندمدتی که تا به حال داشته همیشه بیشترین سوددهی را نسبت به سایر بازارهای موازی، نصیب سهامداران خود کرده است.
مدیریت ریسک اصل اول سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاران باید مدیریت ریسک را سرلوحه خود قرار دهند و سبد سرمایه‌گذاری متنوعی داشته باشند.
بهارستانی‌ها؛ حامی صددرصد طرح ساماندهی خودرو
مجلس شورای اسلامی از هر ایده، طرح و اقدامی که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی حوزه صنعت خودرو، برای ساماندهی و بهبود این صنعت داشته باشد قطعا حمایت خوهد کرد.
از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا تخلیه تومور اقتصادی
با حذف ارز ترجیحی، بازار سرمایه به ­عنوان ویترین بازار مالی کشور، از کاهش رانت و حذف نرخ‌های دستوری و در نهایت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری ارزش محور و مبتنی بر تقاضای واقعی برخوردار خواهد شد.
شتابزدگی سهامداران نسبت به تغییرات نرخ سود بانکی
یکی از دغدغه های مهم این روزهای اهالی بازار سرمایه حول محور رشد نرخ سود بانکی می چرخد؛ به عبارتی زمزمه‌های افزایش نرخ بهره یا نرخ سود از دلایلی است که بین سهامداران هراس ایجاد کرده و نسبت به آن شتابزده دست به تصمیم‌گیری گرفتند.
ملی مس ایران و حرکتی خلاف انتظار رشد درآمدها
مجموع درآمد این هفته ملی مس ایران به یک هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان رسید.
سه عامل جدید برای صعود قیمت دلار
بخشی از فعالان بازار اعتقاد دارند در صورتی که در روز جاری حواله درهم به بالای سطح 7 هزار و 500 تومان برود، خریداران ارزی قدرت خواهند گرفت و در غیر این صورت، قیمت دلار می تواند به سوی حمایت 27 هزار و 150 تومان بار دیگر حرکت کند.
فصلی نو در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری
هفته گذشته و برای نخستین بار شاهد فراهم شدن امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در سوپر اَپ «اسنپ» بودیم. اقدامی که در راستای فرهنگ‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه انجام شد و ورود به دوران جدیدی از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رقم زد.
ضرورت بررسی اثر هزینه‌ای و درآمدی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
به باور فعالان بازار سرمایه، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، به شفافیت بیشتر و پیش‌بینی پذیری بالاتر شرکت‌های بورسی منجر می‌شود؛ اما لازم است میزان اثربخشی این امر در ابعاد افزایش هزینه‌ و درآمدهای شرکت‌ها محاسبه شود.
از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا افزایش سودآوری
با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت‌گذاری کاهش می‌‎یابد؛ این موضوع افزون بر کاهش رانت و فساد، به افزایش سودآوری شرکت‌ها و صنایع بورسی منجر می‌شود.
سیاست های با ثبات و بدون نوسان؛ گزینه ای مناسب برای لغو قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری از جمله سیاست دولت ها برای مهار تورم به شمار می رود که همواره در بلند مدت زمینه فساد، رانت و همچنین مقدمات قاچاق را فراهم می‌آورد.
از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.
حرکت بازار و مولفه‌های بنیادی موثر؛ یک بام و دو هوا
شاخص بورس تهران طی مدت اخیر پس از رشد ۴۰ تا ۴۵ درصدی، با اصلاح مواجه شده است؛ اگرچه تمامی مولفه‌های بنیادی حکایت از شرایط مطلوب بازار سرمایه دارد.