11:53 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش قیمت بنزین

احتمال سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت وجود دارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «احتمال دو نرخی شدن بنزین و سهمیه‌بندی وجود دارد»، گفت: در صورتی که مصرف بنزین کاهش پیدا نکند و یا از ناحیه تحریم‌ها تحت فشار قرار گیریم، بنزین دو نرخی شده و سهمیه‌بندی اعلام می‌شود که قیمت جدید را هم وزارت نفت تعیین خواهد کرد.
پرونده قیمت بنزین در آینده باز است
پایگاه خبری راد: پرونده بنزین همواره روی میز دولت باز است و تقریبا هر ماه یک‌بار گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد تصمیمی که دولت می‌خواهد درباره آینده سوخت در کشور اتخاذ کند، مطرح می‌شود. گزینه‌های احتمالی بین دونرخی کردن، سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت سوخت می‌چرخد و فعلا با الزام استفاده از کارت سوخت، احتمال سهمیه‌بندی از همه قوی‌تر است.
تحریم‌های ضدایرانی در آمریکا قربانی گرفت
پایگاه خبری راد: یکی از تبعات ناخواسته طرح دونالد ترامپ برای متوقف کردن صادرات نفت ایران، بالا رفتن قیمت بنزین برای میلیون‌ها آمریکایی است.
توضیحات یک عضو کمیسیون انرژی درباره قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می تواند بر اساس قانون هدفمند سازی یارانه‌ها نرخ سوخت را ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دهد اما اگر بیش از ۱۰ درصد باشد مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.
تحلیل یک عضو کمیسیون انرژی درباره قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت این اختیار را دارد تا قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد. از مجلس نیز در قانون بودجه این امر خواسته شده بود اما مجلس با آن مخالفت کرد.
 هیچ اقدامی در رابطه با افزایش قیمت بنزین انجام نشده است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش قیمت هیچ یک از حامل‌های انرژی در دستور کار کمیسیون انرژی وجود ندارد، دولت نیز اگر بخواهد چنین اقدامی انجام دهد ابتدا باید به مجلس بیاید تا در مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
نقشه آمریکا برای زدن ریشه اوپک
پایگاه خبری راد: سیاستمداران آمریکایی دوباره دست به کار شده و مجددا اوپک را هدف گرفته‌اند.
افزایش قیمت بنزین در آمریکا
پایگاه خبری راد: تارنمای سی .ان. بی.سی در گزارشی نوشت:خروج ترامپ از برجام و تلاش دولت او برای کاهش فروش نفت ایران در بازارهای جهانی، می تواند موجب افزایش قیمت بنزین در آمریکا شود.
در تعیین قیمت بنزین، راه را اشتباه رفته‌ایم
پایگاه خبری راد: معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در همه کشورهای توسعه یافته قیمت خودرو پایین است اما قیمت استفاده از خودرو شخصی و سوخت بالا است، اما در ایران راه را اشتباه رفته‌ایم و این مساله 180 درجه برعکس چیزی است که باید باشد.
الزام استفاده مجدد از کارت سوخت به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: درحالی که حدود سه ماه از تصویب قانون استفاده دوباره از کارت سوخت توسط مجلس شورای اسلامی گذشته است، نه تنها سوخت‌گیری بدون استفاده از کارت سوخت مالک خودرو همچنان انجام می‌شود بلکه دیگر هیچ خبری مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت هم منتشر نشد.
قیمت بنزین در بن بست تصمیم گیری
پایگاه خبری راد: پرونده قیمت بنزین همچنان ناتمام است و با اینکه مجلس نشینان با افزایش قیمت این حامل انرژی مخالفت کردند، زمزمه های افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت آن یا دو نرخی شدن بنزین همچنان به گوش می رسد.
 تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است/بررسی اعتراضات اخیر در هیات رییسه مجلس
پایگاه خبری راد: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از نشست عصر روز (سه‌شنبه) هیات رییسه برای بررسی اعتراضات اخیر و موضوع هدفمندی یارانه‌ها و قیمت حامل‌های انرژی در بودجه خبر داد.
اصلاح قیمت‌ها به شرط بسترسازی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با ابراز خرسندی از اینکه دولت از تصمیم افزایش قیمت بنزین صرفه‌نظر کرده است، می‌گوید چنین اقدامی تورم‌زا بود، در حالی که دهک‌های پایین درآمدی تحمل افزایش تورم را نداشتند. دولت در شرایط کنونی باید ابتدا به فکر ایجاد رونق اقتصادی و بهبود معیشت دهک‌های پایین درآمدی باشد و بعد تصمیم بگیرد قیمت‌ها را اصلاح کند.
مجلس درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی احتیاط می‌کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین در قیمت سایر اقلام حتی مواد خوراکی تاثیرگذار است، گفت: قطعا در سال ۹۶ افزایش قیمت سوخت نخواهیم داشت اما در مورد سال آینده نمی‌توان با قاطعیت اظهارنظر کرد، احتمالا مجلس در این باره احتیاط می‌کند.
بررسی ابهامات هدفمندی و افزایش قیمت بنزین در بودجه ۹۷ در کمیسیون اقتصادی
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی ابهامات لایحه بودجه پیشنهادی دولت در خصوص هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.