18:46 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استرس

گروه درمانی، روشی موثر در درمان اضطراب
پایگاه خبری راد: محققان دریافتند که گروه درمانی، روشی موثر برای درمان اضطراب در جوانان است.
ماجرای «سیب‌زمینی‌های سرطان‌زا» در کرمانشاه چیست؟
پایگاه خبری راد: همه چیز از یک گزارش در خصوص تولید سیب زمینی‌های با مقدار بالای نیترات در استان شروع شد. در آن در کنار نمایش صحنه‌هایی از کشت سیب‌زمینی در استان و انجام چند آزمایش بر روی آنها، صحبت‌‎های تکان دهنده‌ای در خصوص وجود نیترات بالا در این محصول مطرح شد.
۱۰۰درصد اسکان دانشجویان دختر در خوابگاه‌ها را پوشش دادیم
پایگاه خبری راد: معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی اسکان دانشجویان دختر در خوابگاه‌های دانشجویی گفت: تنها ۶۷ نفر از دانشجویان پسر مشکل اسکان دارند که اسکان آنها به زودی مرتفع می‌شود.
آفتی جدید در خانواده‌های ایرانی
پایگاه خبری راد: یک روانشناس با بیان اینکه تامین رفاه کاذب به ناتوانی کودکان منجر می‌شود، گفت: نگه داشتن کودک در رفاه کاذب باعث ناتوانی آنها در دیدن و لمس واقعیت‌ها، تشخیص اولویت‌ها و عدم تلاش برای رسیدن به خواسته‌ها و اهداف می‌شود، در حالی که والدین با برخی از جان گذشتگی‌های بی‌مورد، ناخواسته نتیجه عکس گرفته و باعث ناتواتی فرزندان خود می‌شوند.
"جوش صورت" و "عقیمی در مردان" از عوارض آلودگی هواست
پایگاه خبری راد: رییس انجمن تغذیه ایران ضمن تشریح عوارض و مضرات آلودگی هوا، گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، باید از نظر تغذیه‌ای بدن خود را از مواد آنتی‌اکسیدان غنی کنیم تا ضرر ناشی از تنفس آلاینده‌های هوایی به حداقل برسد.
فشارخونی‌ها از هوای سرد دوری کنند
پایگاه خبری راد: یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه گفت: سرما به عنوان یک استرس فیزیکی موجب افزایش فشارخون در بیماران می‌شود؛ بنابراین بیماران مبتلا به فشارخون بالا باید کمتر در معرض هوای سرد قرار گیرند.
افزایش احساسات منفیِ مردم دنیا در یک دهه گذشته
پایگاه خبری راد: آیا اکثر ساعت‌های روز گذشته، غمگین یا عصبانی بودید و حتی در بخش‌هایی از بدنتان احساس درد کردید؟ اینها بخشی از سوال‌هایی است که موسسه تحقیقاتی گالوپ از بیش از ۱۵۴ هزار نفر از ۱۴۰ کشور جهان پرسیده است.
ماجرای مرگ دو کودک اهوازی در بیمارستان
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزارت بهداشت علت مرگ دو کودک اهوازی در بیمارستان را تشریح کرد.
تاثیر نوعی داروی دیابت بر پیشگیری از نابینایی
پایگاه خبری راد: گروهی از محققان در تایوان در بررسی‌های خود دریافتند مصرف یک نوع داروی دیابت ممکن است به پیشگیری از نابینایی کمک کند.
سکته مغزی از علائم تا توصیه‌های پیشگیرانه
پایگاه خبری راد: سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به بخشی از مغز فرد قطع شده یا کاهش می‌یابد. این امر باعث محرومیت بافت مغزی از اکسیژن و مواد مغذی شده و سلول‌های مغزی در عرض چند دقیقه شروع به مردن می‌کنند.
بازگشت جنجالی گورخرها به کویر!
پایگاه خبری راد:احیای زیستگاه‌ها و انتقال حیات ‌ وحش در دنیا و حتی در ایران سابقه زیادی دارد.
تشابه تحصیلی یکی از مهم‌ترین عوامل رضایت‌مندی زندگی زوجین
پایگاه خبری راد: تشابه تحصیلی میان زوجین و یا کم‌بودن اختلاف سطح تحصیلی در میزان توافق زوجین بسیار موثر است چراکه درک زوجین را از یکدیگر را افزایش می‌دهد.
فوائد مدیتیشن در زندگی روزمره
پایگاه خبری راد: متخصصان تاکنون در مطالعات متعددی به بررسی و درک فوائد مدیتیشن برای سلامتی پرداخته‌اند.
تجربه‌های پدر می‌تواند بر سلامت فرزندان تاثیر بگذارد
پایگاه خبری راد: محققان اظهار کردند: تجربیات زندگی پدر می‌تواند بر سلامت فرزندان تاثیر بگذارد.
«بازنشستگی» در رتبه دهم وقایع استرس‌آور زندگی
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه طبق تحقیقات، در فهرست ۴۳ واقعه استرس‌آور، «بازنشستگی» در جایگاه دهم قرار می‌گیرد گفت: یکی از مهمترین وقایع استرس آور است که ورزش می تواند در کاهش آن موثر باشد.