03:37 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

2020

تحلیلگران درباره انتخاب بایدن یا ترامپ و تاثیر آن بر بورس چه می‌گویند
نماد برتر-فردای انتخابات امریکا چه سهمی بخریم؟ تاثیر پیروزی بایدن یا ترامپ بر گروه‌های مختلف بورسی چه تاثیری میگذارد. کارشناسان در این باره چه میگویند
صورت‌های مالی صنعت کارگزاری در سال ۹۸
نماد برتر- کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، واحد امور اعضا و اشخاص وابسته به اعضا کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، در گزارشی وضعیت صورت‌های مالی صنعت کارگزاری را اعلام کرد.
مسکن ملی می خواهید، آورده را کامل کنید
نماد برتر- آمار و ارقام مناطق پیشرو در تکمیل پروژه های اقدام ملی مسکن نشان می دهد سرعت اجرای طرحها وابستگی بالایی به تامین آورده متقاضیان دارد.
آخرین آمار از دامنه‌های ثبت‌شده فارسی
نماد برتر- از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۳۹ دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ی فارسی، پسوند ir با بیش از یک میلیون و ۱۹۱ هزار دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد.
جدیدترین قیمت میوه و صیفی/ نوسان در بازار صیفی جات
نماد برتر- بازار میوه و صیفی نشان می دهد برخی از اقلام صیفی جات در هفته اخیر با افزایش قیمت مواجه شده اند.
نفت؛ متهم اصلی سقوط
نماد برتر- معاملات هفتگی بازارهای جهانی در حالی به پایان رسید که بهای نفت با افت بیش از ۱۰.۳ درصدی مواجه شد و تعداد حلقه های چاه نفت آمریکا در هفته ای که گذشت با ۱۰ واحد افزایش به ۲۲۱ واحد رسید.
هشدار دوباره به وزیر راه برای گرانی بلیت هواپیما + نمودار افزایش نرخ
نماد برتر- جلسه مشترک فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت با رییس هیات‌مدیره و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی درحالی برگزار شد که افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی نرخ سفرهای هوایی تایید شد. نمایندگان مجلس حاضر در این جلسه نیز نسبت به کنترل نشدن این گرانی برای دومین‌بار به وزیر راه هشدار دادند.
پاسخ مستند گمرک به بانک مرکزی: سند ارائه کنید
نماد برتر-در جریان رسوب هزاران تن برنج و رو به فساد رفتن این کالا که عدم تخیص و تامین ارز از دلایل اصلی اعلام شد، در حالی بانک مرکزی این موضوع را رد کرده و عملکرد گمرک در ترخیص درصدی برنج را عامل این اتفاق می داند که گمرک با ارائه سند ادعای بانک مرکزی را رد کرد.
وزن خانه های متری ۱۰ تا ۲۰ میلیون در بازار مسکن
نماد برتر-به اعتقاد برخی کارشناسان، سمت و سوی بازار مسکن با وجود نوسانات قیمتی، متناسب با توان اقشار متوسط و پایین شکل گرفته است؛ به طوری که ۵۸ درصد معاملات را واحدهای با نرخ کمتر از متوسط قیمت شهر تهران به خود اختصاص می دهد؛ در این بین خانه های با قیمت متری ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان ۳۵ درصد خرید و فروشها را در بر گرفته است.
استراتژی ورود و خروج پله ای، اصل مهم سرمایه گذاری در بورس/ ارزش ذاتی نمادهای بانکی بالاتر از ارزش بازار آنها است
نماد برتر- مدیرعامل بانک صادرات ایران: "با تجربه ۳۰ سال حضور در بازار مالی کشور می خواهم یک پیام ویژه به سرمایه گذاران و سهامداران فعال در بازار سرمایه بدهم. طی ۳۰ سال گذشته بازدهی بازار سرمایه کشور در بازه های ۵ ساله، ۲ ساله یا ۲۰ ماهه هرگز کمتر از بازدهی ارز، خودرو، سکه طلا و مسکن نبوده و ممکن است گاهی در یک بازه چند ماهه بازدهی دلار یا سایر بازار ها از شاخص بورس پیشی بگیرد، اما بعد از ۲ سال بازدهی بورس قطعا کمتر از دلار، سکه و طلا نخواهد بود."
فرصت تاریخی جهش تولید با اقبال نقدینگی به بورس و سبزپوشی شاخص
نماد برتر- با توجه به اصلاح قابل توجه قیمت‌ها و ارزندگی بسیاری از نمادها، اقبال نقدینگی به بازار سرمایه می تواند فرصتی تاریخی برای جهش تولید و در صورت تداوم روند، سبز پوشی شاخص در هفته آتی باشد.
ماجرای کاهش ارزش سهام عدالت به زیر ۱۰ میلیون تومان چیست؟
نماد برتر- درحالی ارزش واقعی سهام عدالت به کمتر از ۱۰ میلیون تومان رسیده است که در این محاسبه، قیمت سهام شرکتهایی که افزایش سرمایه داشته اند بعد از افزایش سرمایه در نظر گرفته شده اما تعداد سهام همان تعداد قبلی لحاظ شده است.
چه مشاغلی در پساکرونا موفق خواهند بود؟
نماد برتر- بر اساس گزارش آینده مشاغل ۲۰۲۰(Future of Jobs Report ۲۰۲۰)، بیماری کووید-۱۹ آینده مشاغل را تسریع خواهد کرد و در آینده، مشاغلی ایجاد می‌شوند که نیاز به مهارت جدید و حمایت از کارکنان دارند.
کرونا هتل ها و رستورانها را ضربه فنی کرد!
نماد برتر-نتایج یک تحقیق نشان می دهد که تعداد شاغلین بخش خدمات در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته با کاهش همراه بوده و این امر ناشی از تاثیرپذیری بسیاری از مشاغل خدماتی از شیوع کرونا بوده است به نحوی که آمارها از کاهش ۳۳ درصدی شاغلین هتل ها و رستورانها در بهار امسال حکایت دارد.
چرا شاخص بر پاشنه دیگری نمی‌چرخد
نماد برتر- خوش‌بینی‌ها درباره بازگشت دوباره شاخص حداقل تا زمان تعیین تکلیف انتخابات 2020 امریکا غیرمحتمل به نظرمی‌رسد. اما چه منطقی در پس این نوع نگاه نسبت به بازار مطرح می‌شود.