05:42 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یک میلیون بشکه

صعود نفت در واکنش به کاهش ذخایر آمریکا
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی انتشار آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و فعالیت کارخانه ای مطلوب آمریکا و چین را نشان داد، افزایش پیدا کرد.
تولید نفت اوپک افزایش یافت
نماد برتر- تولید نفت اوپک در ماه اوت که مرحله دوم توافق کاهش تولید اوپک پلاس به اجرا درآمد و محدودیت عرضه این گروه تسهیل شد، حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.
نوآوری پالایشگاه‌های نفت در بحران کرونا
نماد برتر- پاندمی کووید ۱۹ و بحران نفتی به تقاضا برای سوخت های حمل و نقل مانند بنزین و سوخت جت آسیب زده و باعث شده حاشیه سود پالایشگاه‌ها به شدت کم شود و آنها را برای بقا و پشت سر گذاشتن این دوران دشوار به بازنگری فعالیتشان واداشته است.
صادرات انرژی آمریکا مختل شد
نماد برتر- صادرات نفت و گاز آمریکا تحت تاثیر طوفان لورا به شدت مختل شد و تعطیلی پایانه های منطقه گلف کاست و اختلال فعالیت بنادر احتمالا باعث کاهش صادرات به میزان یک میلیون بشکه در روز خواهد شد.
تصمیم دولت برای فروش نفت به مردم چه خواهد بود؟
نماد برتر- به تازگی دولت طرحی را در راستای گشایش اقتصادی و فروش نفت به مردم مطرح کرده که تا کنون ساز و کار آن به طور کامل مشخص نشده، در این میان موضوع فروش اوراق سلف نفتی و گفته های وزیر نفت در خصوص فروش آنی نفت نیز ابهاماتی را ایجاد کرده است.
طوفان هم نفت را تکان نداد
نماد برتر- قیمت نفت آمریکا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا که یکی از دو طوفان قدرتمند تهدیدکننده تولید و پالایش نفت در خلیج مکزیکو ضعیف شد و دیگری در حال شدت گرفتن بود، در حدود ۴۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه ایستاد و تغییر چندانی نداشت.
طوفان هم نفت را تکان نداد
نماد برتر- قیمت نفت آمریکا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا که یکی از دو طوفان قدرتمند تهدیدکننده تولید و پالایش نفت در خلیج مکزیکو ضعیف شد و دیگری در حال شدت گرفتن بود، در حدود ۴۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه ایستاد و تغییر چندانی نداشت.
روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد
نماد برتر- روسیه با تولید نفت خام بیشتر از عربستان سعودی در ژوئن، به رتبه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان رسید و پس از آمریکا ایستاد که همچنان تولیدکننده شماره یک جهان است.
چین رقیب اوپک شد
نماد برتر- بخشی از نفت مخازن عظیم چین به بازار بین المللی راه پیدا کرده و معامله گران از این فرصت برای خرید نفت ارزان و فروش مجدد آن به پالایشگاههای منطقه ای استفاده کرده اند.
قیمت نفت نزولی ماند
نماد برتر- قیمت نفت پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا که تردیدها نسبت به احیای تقاضا در بزرگترین اقتصاد جهان را برانگیخت، در معاملات روز جمعه بازار آسیا نتوانست رشد چندانی پیدا کند.
فروش نفت عراق کم شد
نماد برتر- عراق در راستای عمل به تعهداتش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس، فروش نفت به برخی از پالایشگاهها در آسیا و اروپا را کاهش می دهد.
رتبه ایران در میان مهمترین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نفت جهان
نماد برتر- نفت یک سوم از مصرف انرژی جهان را تشکیل می دهد که بزرگترین سهم در میان منابع انرژی مورد استفاده است.
افزایش تولید نفت اوپک پلاس از سال آینده
نماد برتر- آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که توازن سریع‌تر بازار نفت ممکن است به اوپک و سایر تولیدکنندگان فرصت دهد تولیدشان را در سال ۲۰۲۱ افزایش دهند.
نفت در یک تونل باریک گیر افتاد
نماد برتر- حرکت پر افت و خیز نفت در سال ۲۰۲۰ دوباره در مسیر نزولی افتاده است.
واکنش مصرف‌کنندگان به شوک نفتی عربستان
نماد برتر-تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت صادرات نفت خود در ژوییه ممکن است باعث شود آسیا درهای خود را به روی تولیدکنندگان نفت آمریکایی بگشاید و فروش آنها به بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت در جهان را تقویت کند.