02:12 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گلوگاه

رفع بزرگترین مشکل تولید انواع پوشک و زیراندازهای بیماران در کشور
پایگاه خبری راد: به اعتقاد محققان یکی از دلایل گران و نایاب شدن انواع پوشک‌ها سوپرجاذب‌ها هستند که در این راستا محققان کشور به دانش فنی ساخت این محصول دست یافتند و به گفته آنها در صورت حمایت از این طرح، می‌توان این محصول را در کشور تولید کرد.
از زندگی جوانان دکل‌بند چه می‌دانیم؟
پایگاه خبری راد: «بیشتر از ۹۰درصد دکل‌بندهای ایران گلوگاهی هستند اما اصلاً به چشم نمی‌آییم و خیلی‌ها نمی‌دانند از کجا می‌آییم چه برسد که از اوضاع بدمان خبر داشته باشند.»
صادرات انار میبد از استان‎های دیگر
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به کاهش 20 درصدی محصول انار باغات این شهرستان به دلیل خشکسالی و آفت مگس مدیترانه‌‎ای، اعلام کرد: نبود صنایع بسته ‎ بندی مناسب در میبد باعث شده تا انار شهرستان از طریق استان‎های دیگر به سایر کشورها صادر شود.
اربعین امسال حساسیت ویژه‌ای دارد/ تعامل مرزبانان ایران و عراق برای هر دو کشور امنیت‌آفرین است
پایگاه خبری راد: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وقایع تروریستی سال گذشته و اخیر، مراسم اربعین امسال را دارای حساسیت ویژه دانست و گفت: همواره باید آمادگی برخورد با هر حادثه‌ای را داشته باشیم.
کالا ایرانی اما برندش چینی است!
پایگاه خبری راد: جنگ امروز جهان جنگ اقتصادی است و پیروزی در آن مستلزم داشتن سرباز و لشکری است که به برند ایرانی اسلامی و بومی مسلح باشد.
توصیه‌های هواشناسی با توجه با کاهش دما
پایگاه خبری راد: کاهش ساعات آبیاری مزارع، تسریع در برداشت کلزا و تنظیم دمای گلخانه‌ها با توجه به کاهش دما، شست وشوی درختان و بوته‌ها با آب خالص و به وسیله سم‌پاش‌ها بعد از وزش گرد و غبار و خودداری از آبیاری بیش از حد برای جلوگیری از ماندابی و خسارت به محصولات کشاورزی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۹ تا ۲۲ مهرماه) است.
ابداع و اجرای روشی جدید برای مقابله با آفت انار در یزد
پایگاه خبری راد: روشی جدیدی برای اولین بار در سطح یک هکتار از باغات میوه انار جهت کاهش 90 درصدی خسارات محصول انار در یزد ابداع شد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته اول مهر
پایگاه خبری راد: احتیاط در چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رعایت حریم سیلابی بستر رودخانه‌ها به دلیل امکان وقوع سیلاب در استان‌های شمالی، انجام آبیاری حداقلی و خودداری از زیاده‌روی در آبیاری و ایجاد ماندآبی در پای درختان که موجب تنش آبی و خسارت به محصولات می‌شود از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای هفته اول مهرماه ارایه شده است.
بزرگترین برندگان و بازندگان افزایش دما در بخش کشاورزی
پایگاه خبری راد: سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی به بررسی برندگان و بازندگان بخش کشاورزی در آینده که دمای زمین تحت تاثیر تغییرات جوی افزایش پیدا می‌کند، پرداخت.
 بازار فعلی بهشت خودروسازان است
پایگاه خبری راد: رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور، گفت: دخالت وزارت صنعت، معدن و تجارت به مسئله قیمت گذاری کالا از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دارای تعارض منافع با مسؤولیت‌هاست.
چند پیشنهاد برای حل مساله FATF
پایگاه خبری راد: در شرایطی که مدت زیادی تا پایان ضرب‌الاجل کارگروه ویژه اقدام مالی باقی نمانده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که آزمون سختی در انتظار تصمیم‌گیران داخلی است.
امکان اندازه‌گیری زاویه تماس قطره مایع با سطح فراهم شد/ایران چهارمین کشور صاحب دانش‌فنی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه تهران با ارتقای فناوری مربوط به دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس و کشش سطح، امکان آنالیز سطوح و زاویه تماس در حوزه نانو مهندسی سطح را در کشور فراهم کردند.
دستگیری ضارب درگیری «غرق‌آباد»
پایگاه خبری راد: رئیس حوزه قضایی نوبران از دستگیری ضارب نزاعی در شهر غرق‌آباد از توابع بخش نوبران، خبر داد.
زنان ۲۵ درصد اعضای تعاونی‌ها را تشکیل می‌دهند
پایگاه خبری راد: مشاور امور بانوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زنان ۲۵ درصد اعضای تعاونی‌های فعال را تشکیل می‌دهند، گفت: دستیابی به توسعه همه‌جانبه و پایدار بدون مشارکت همه‌جانبه زنان در عرصه اقتصاد و اجتماع ممکن نیست.
کاهش ۶۵ هزار نفری نیروی انسانی دولت
پایگاه خبری راد: معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به جدیت دولتمردان در کوچک‌سازی دولت گفت: در یک سال گذشته ۶۵ هزار نفر از نیروی انسانی دولت کم شده است.