01:47 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گازسوز

۸۰ درصد ناوگان حمل‌و نقل عمومی یزد فرسوده است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان این که از سال 91 تاکنون دولت هیچ کمکی به طرح نوسازی حمل و نقل عمومی نکرده است، گفت: ۸۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر یزد فرسوده است.
اجباری شدن معاینه فنی خودروهای گازسوز
پایگاه خبری راد: مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: از ابتدای تیر ماه امسال دریافت معاینه فنی و تست مخزن خودروهای گاز سوز همزمان در کل کشور اجباری خواهد شد.
ممنوعیت خرید کالای خارجی به ۴۸۶‌ قلم رسید
پایگاه خبری راد: در راستای حمایت دولت از تولید ملی، ممنوعیت خرید تعداد کالاهای خارجی که دارای مشابه تولید داخل هستند با اضافه شدن هشت کالای جدید به ۴۸۶ رسید.
آمیکو مدعی آفرود ایران
پایگاه خبری راد: اولین تست درایو آسنای آمیکو در حاشیه افتتاح خط تولید این خودرو در منطقه آزاد ارس برگزار شد.
سایه آلوده بنزین بر سوخت پاک CNG
پایگاه خبری راد: مزایای مصرف گاز طبیعی فشرده ( CNG ) در کشور زیر سایه بنزین مغفول مانده و ظرفیت‌های ایران برای تولید و عرضه CNG از سوی مصرف کنندگان با استقبال روبرو نشده است.
صادرات لوازم‌خانگی کم شد/ اروپایی‌ها هم مشتری شدند
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت، از صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری لوازم خانگی در ۱۰ ماهه اول سال‌جاری خبر داد و گفت: این میزان سه درصد کاهش یافت اما به بازارهای اروپایی هم صادرات داشته‌ایم.
سایپا برای ادامه همکاری با «برلیانس» شرط گذاشت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست مشترک با مدیرعامل برلیانس شرط استمرار همکاری با برلیانس را ارتقای کیفیت و افزایش داخلی سازی محصولات مشترک دانست.
بانک ها و سرمایه گذاری در بخش انرزی
پایگاه خبری راد: بزرگترین بانکهای جهان در سال‌های اخیر تحت فشار فزاینده سرمایه‌گذاران برای بکار گرفتن اقدامات ویژه مقابله با تغییرات اقلیمی، ترویج فاینانس پایدار و اخلاقی و کاهش وام دهی به فعالیت‌های آلاینده مانند معدنکاری زغال سنگ و نیروگاه‌های زغال سوز قرار گرفته‌اند.
سوختن سالانه ۳۰۰ میلیون دلار گاز در خلیج‌فارس متوقف شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به آغاز بهره برداری رسمی از تاسیسات فرآورش گاز میدان هنگام، اعلام کرد: صرفه اقتصادی راه اندازی این تاسیسات جدید معادل ۳۰۰ میلیون دلار در سال برآورد می شود.
 هیچ‌گونه قطعی گاز تاکنون نداشته‌ایم
پایگاه خبری راد: معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی امورگازرسانی شرکت ملی گاز ایران در خصوص آمار تولید و مصرف گاز در سطح کشور افزود: روز گذشته ۸۰۰ میلیون مترمکعب دریافت ما از منابع گازی بود این در حالی است که در همان روز مصرف ما در حوزه گاز خانگی ۵۵۷ میلیون مترمکعب بوده است.
صادرات 1000 دستگاه دنا و دناپلاس به بلاروس
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت از امضای تفاهم‌نامه‌ای برای صادرات 1000 دستگاه خودروی دنا و دناپلاس به بلاروس خبر داد.
زیمنس در لیبی نیروگاه‌های گازسوز می‌سازد
پایگاه خبری راد: گروه صنعتی زیمنس آلمان قصد دارد دو نیروگاه گازسوز در لیبی احداث کند.
رشد صادرات کالاهای صنعتی و معدنی
پایگاه خبری راد: صادرات ایران در بخش پتروشیمی و مواد پایه نفتی، در برخی محصولات و بازارها در هفت ماهه سال جاری، رشد بین ۱۰ تا بالای ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد.
گاز طبیعی ایران همچنان چشم‌انتظار آلمانی‌ها
پایگاه خبری راد: درحالی که حدود هشت ماه از نمونه‌گیری شرکت فولکس آلمان از گاز ایران برای ساخت خودروی پایه گاز سوز گذشته و هنوز نتیجه این نمونه‌گیری مشخص نشده، مدیر طرح احداث جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده بر این باور است اگر آلمانی ها خودروی پایه گازسوز تولید کنند، تعرفه ها باید اصلاح شود تا خودروهای موتور پایه گازسور ارزان تر از خودروهای بنزینی شود و مردم رغبت بیشتری برای خرید خودروهای پایه گاز سوز داشته باشند.
واکنش گمرک به توقف طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده
پایگاه خبری راد: گمرک ایران در واکنش به اخباری مبنی بر توقف طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به دلیل بدهی گمرک به خودروسازان توضیحاتی ارائه و اعلام کرده که گمرک درخصوص این تخفیفات هیچ محدودیتی ندارد.