22:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کود

کاهش سهم «سایپا» با خروج پراید از چرخه تولید
دو غول خودروساز کشور در چند سال اخیر حاصلی جز شناسایی زیان نداشتند و سیاست‌های غلط قیمت گذاری، ضمن ملتهب کردن بازار، سود این صنعت را به جیب دلالان ریخت.
بازار رمز ارزها 2 تریلیون دلاری شد/ترس طلا از طالبان
ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده در روز شنبه به بیش از 2 تریلیون دلار رسید این اتفاق اولین بار از اواسط ماه مه بوده است.
سیمانی‌ها باز هم رشد می‌کنند؟
شرکت‌های تولیدکننده سیمان در یک سال اخیر توانستند مجوز افزایش نرخ بگیرند و قیمت بازار آن فراتر از تصورات رشد کرد.
روحانی: از مردم قرض گرفتیم، روسای بانک‌ مرکزی: پول چاپ شد / کدام یک درست می‌ گویند؟
حسن روحانی، رییس‌جمهوری سابق ایران درحالی در روزهای پایانی دولت قبل استقراض دولت از بانک‌مرکزی با هدف جبران کسری بودجه را انکار کرد که آمارها و روسای بانک‌مرکزی سابق و فعلی کشور چیز دیگری می‌گویند!
تقویت توان داخلی و رشد سهام شرکت های بورسی
رییس دولت سیزدهم به درستی هم سو و همراه با ملت خواستار لغو تمام تحریم هاست. چون تاثیر رفع تحریم ها به شکل مثبت و بنیادی در مسیر تقویت توان داخلی به کار گرفته می شود و می تواند شرکت ها را ذاتاً توانمند کند.
صندوق طلا، عاملی تاثیرگذار برای بهبود وضعیت معاملات بازار
اگر آن چیزی که از راه اندازی صندوق طلا مدنظر فعالان بازار است به مرحله اجرا برسد شاهد اثار مثبت این صندوق بر عملکرد بازار طلا خواهیم بود.
جایگاه صنعت سیمان در ایران و جهان
در فضای اقتصادی حاکم بر جهان امروز، مصرف سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین نهاده های تولید در فعالیت های عمرانی و ساختمانی و از مهم ترین شاخصهای ارزیابی توسعه اقتصادی کشورها به شمار می آید و این صنعت، نقشی بی بدیلی در گسترش زیرساخت های اساسی یک کشور ایفا کرده و فارغ از فراز و نشیب های اقتصادی در سطح جهان، به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد.
صندوق های املاک و مستغلات پرتفوی سرمایه گذاران را متنوع تر می کند
صندوق های املاک و مستغلات به تنوع بخشی پرتفوی مدیران سرمایه گذار و حتی سهامداران علاقه مند به سرمایه گذاری در صندوق ها کمک می کند.
صندوق های اهرمی، گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاران خرد
سرمایه گذاران خرد به واسطه منابع محدودی که در اختیار دارند شاید قادر به دریافت اعتبار از کارگزاری ها نباشند اما می توانند وارد صندوق های اهرمی شوند و از این صندوق در جهت افزایش بازدهی خود استفاده کنند؛ بنابراین صندوق های اهرمی باعث جذب منابع بیشتری در بازار سرمایه می شود.
اوج گیری سود شرکت‌های بورسی نسبت به سال ۹۸
بنابر آمار موجود، سود خالص بیشتر شرکت های بورسی طی دو سال اخیر، نسبت به سال ۹۸ با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است. در این میان، حتی بانک ها و موسسات اعتباری که در سال ۹۸ با زیان همراه بودند به سود دهی رسیده اند.
ذی‌نفعان رانت سیمان چه کسانی هستند؟
صنعت سیمان از نظر طبقه‌بندی بازار‌های کالایی و کسب‌وکار و همچنین به لحاظ تنوع و تعدد ارتباط‌های پیشین و پسین با دیگر رشته‌های صنعتی و فرآیندهای تولید، برای کشور از اهمیتی اساسی برخوردار است.
۶۰ شرکت، ۴ بانک و ۵ پالایشگاه به تابلو بازگشتند / توقف ۵ نماد برای مجمع
در برابر توقف ۵ نماد بورسی و فرابورسی برای مجمع سالانه و فوق العاده، ۶۰ شرکت دیگر، چهار بانک و پنج پالایشگاه با بازگشایی نماد به تابلو معاملات بازگشتند.
پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه اول مرداد
بازار خودروهای پرطرفدار، روزهای آخرتیرماه 1400 را با رشد یک تا سه میلیون تومانی در بازار به پایان رساند و نوسان دو درصدی را تجربه کردند.
مزیت‌های بورس انرژی
وجود بازار رقابتی، عرضه انرژی الکتریکی موردنیاز جوامع بشری را به شکلی کارآتر میسر می‌سازد، زیرا در بازار رقابتی، شرکت‌های تولیدکننده انرژی الکتریکی سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و به این منظور ناچار به ارائه برق با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تر هستند.
یکپارچه‌­سازی و نظارت بر اطلاعات سرمایه‌­گذارانِ بازار سرمایه
اطلاعات مربوط به مشتریان و سرمایه­ گذاران در بخش­ ها و بازارهای مختلف (اوراق بهادار، کالا و صندوق­ ها) با هدف جلوگیری از بروز مشکلات و چالش های نهاد ناظر متمرکز و یکپارچه می شود.