01:02 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمیسیون فرهنگی

طلاق صوری برای دریافت مستمری؟
پایگاه خبری راد: «تعدادی از زوج‌ها برای کسب درآمد بیشتر، دست به‌ طلاق صوری می‌زنند تا ماهانه مبلغی را به‌ عنوان مستمری زنان سرپرست خانوار دریافت کنند.» این خبری بود که «علی رستمیان»، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد و گفت: «برخی از بند ۳ ماده ۴۸ قانون حمایت از خانواده، سوء‌استفاده کرده و با طلاق صوری حرمت خانواده را از بین می‌برند تا درآمدشان افزایش پیدا کند.»
پژمانفر: نمی‌شود در مورد مسکن مردم را با گفتاردرمانی راضی نگه داشت
پایگاه خبری راد: نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید مدل کارشان در حوزه مسکن را اعلام کنند. اگر قرار بر ساخت مسکن توسط خودِ مردم است باید علاوه بر مشخص شدن مدل کار، سیاست‌های تشویقی جایگزین سیاست‌های دستوری شود.
تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون حقوقی و قضایی
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.
 رییس‌جمهور از برنامه‌هایش برای خروج از وضعیت نابسامان اقتصادی گزارش دهد
پایگاه خبری راد: به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اگر گزارش مدیران ارشد اجرایی صرفا محدود به گزارش دادن و تشریح وضعیت جاری کشور به مردم شود و برنامه و اقدامی برای خروج از این وضعیت وجود نداشته باشد، وضعیت «پیچیده‌تر» و «بدتر» از اینها می‌شود.
 دولت استقلال بانک مرکزی را پاس بدارد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به بانک مرکزی اجازه دهد با استفاده از دانش حرفه‌ای خود و مشاوران متخصص در حوزه نظام مالی و پولی تصمیم‌گیری کند.
تهیه لیست بازنشستگان در شهرداری تهران
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از لزوم جذب جوانان در شهرداری برای عرصه های مدیریتی خبرداد.
گمرک در زمینه صادرات مبل منبت ملایر ورود پیدا کند
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل نخستین انجمن مبل منبت در ملایر و فعالیت همه جانبه فعالان این صنعت، اقدامی مهم برای توسعه منطقه است.
جبران لطمات اقتصادی آمران و مجریان اخلالگر اقتصادی ضروری است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: محاکمه آمران و مجریان اخلال در نظام اقتصادی کشور و جبران آسیب‌های اقتصادی ناشی از اقدامات آنان بسیار حیاتی و ضروری است.
گلایه نظری از بی توجهی دو ماهه هیأت رییسه شورای شهر به پیشنهادش
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از بی توجهی هیات رئیسه به پیشنهادش در مورد انتصاب جوانان در شهرداری گلایه کرد.
خنجر معماری غرب بر بدنه سنتی یزد
پایگاه خبری راد: خانه‌های قدیمی در یزد از نظر وضعیت استقرار عموماً در جهت قبله قرار داشته‌اند و این جهت‌گیری از نظر اقلیمی، شرایطی را به وجود می‌آورده تا فضاهای تابستانی و اتاق‌های زمستانی به نحوی منطقی پیرامون حیات مرکزی قرار گیرند.
سرمایه‌های سرگردان باید به سمت تولید به صرفه سوق یابد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون درآمدهای کشور از راه مالیات بیشتر از درآمدهای نفتی است. اگر امروز مالیات می‌گیریم به این معناست که از تولید مالیات می‌گیریم و اگر این ارزش افزوده چند برابر شود درآمدهای حاصل از مالیات امور کشور را می‌گرداند.
ساخت سازه‌های بی‌روح در پروژه‌های شهری کرج
پایگاه خبری راد: عضو شورای شهر کرج در خصوص ساخت سازه‌های بی‌روح در پروژه‌های شهری کرج تذکر داد و خواستار استفاده از این فرصت برای به نمایش گذاشتن نمادهای فرهنگی شد.
تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در دستور کار مجلس
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته را دستور کار خود دارند.
فضای مجازی، فیلترینگ و پیام‌رسان‌های داخلی محور دو نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس
پایگاه خبری راد: طی هفته جاری دو نشست یکی نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی و حقوقی در خصوص وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و دیگری نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی، اقتصادی و صنایع و معادن مجلس برای بررسی وضعیت عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران پیام رسان‌ها برگزار می‌شود.
مخالفت فرمانداری با افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها
پایگاه خبری راد: رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رد مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس توسط فرمانداری تهران از پیشنهاد فرمانداری برای افزایش حداکثر 12.5 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی خبر داد.