09:33 | جمعه 8 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمیسیون اقتصاد

پیشنهادی برای صندوق فولاد با دارایی۳۰ هزار میلیاردی بورسی و غیر بورسی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بدهکاری ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد و پیشنهادی برای دارایی۳۰ هزار میلیارد تومانی بورسی و غیربورسی خبر داد.
مجلس با کارت زرد وزیر اقتصاد را راهی کرد / رای منفی ۱۷۳ نماینده
نماد برتر- ۱۷۳ نماینده مجلس از توضیحات وزیر اقتصاد درباره واگذاری پرحرف و حدیث کارخانه نیشکر هفت تپه قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
تغییر نام شورای پول و اعتبار به هیئت عالی/ تحول در ساختار مدیریتی بانک مرکزی
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تغییر نام شورای پول و اعتبار به هیئت عالی و اعمال تحولاتی در ساختار مدیریتی بانک مرکزی خبر داد .
ارجاع تخلفات مرتبط با سهام عدالت به قوه قضائیه
نماد برتر- رئیس کمیسیون انرژی از ارسال پرونده افرادی که از نحوه واگذاری و ترکیب سهام عدالت عدول کرده اند به دستگاه قضا در صورت موافقت نمایندگان خبر داد .
ادعای زیان سنگین ۲۰ درصد سهامداران حقیقی و اقدامات جبرانی وزیر اقتصاد
نماد برتر- نماینده مجلس بدون ارایه مستنداتی مدعی شد ۲۰ درصد سهامداران حقیقی با ضررهای سنگینی مواجه شده اند و وزیر اقتصاد باید پاسخگو و اقدامات جبرانی را تا دو هفته آینده ارایه دهد.
وزیر اقتصاد درباره بورس توضیح داد / اقناع مشروط نمایندگان مجلس
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : نمایندگان از توضیحات وزیر اقتصاد درباره نوسانات اخیر بورس به شرط ارائه گزارش طی یک تا دو هفته قانع شدند.
پیشنهاد واگذاری تعیین قیمت دلار به بورس و صرافی ها / سه عامل در ریزش بازار
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سه عامل موثر در ریزش بازار از لزوم واگذاری تعیین نرخ ارز به بورس یا صرافی‌ها و اقبال معامله گران به سهام دارای دورنمای تحلیلی مثبت خبر داد.
حاکمیت مطلوب و تاثیر آن در بازارهای مالی
نماد برتر- ششمین همایش مالی اسلامی ایران با محوریت بررسی موضوع «حاکمیت مطلوب و تاثیر آن بر بازارهای مالی» صبح امروز بیست و ششم آذرماه به صورت مجازی آغاز به کار کرد.
کلیات بانکداری اسلامی و نظام جامع حسابداری و حسابرسی تصویب شد
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات طرح بانکداری اسلامی و نظام جامع حسابداری و حسابرسی خبر داد.
 لایحه بودجه ۱۴۰۰ با ایده آل نمایندگان مجلس فاصله دارد
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ را نیازمند اصلاح جدی مجلس دانست،گفت: این لایحه بودجه با ایده آل نمایندگان مجلس فاصله دارد.
قالیباف: تلاش برای برقراری نظام عادلانه و هوشمند مالیاتی یک جهاد بزرگ است
نماد برتر- نشست رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی و با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی برگزار شد.
آرامش بازار خودرو و مسکن با تمرکز عرضه فولاد در بورس کالا
نماد برتر- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که بخشی از افزایش قیمت مسکن و خودرو به رشد قیمت محصولات فولادی در پی عرضه کم محصولات در بورس و واسطه‌گری برخی خریداران محصول ارزان مرتبط است که در همین زمینه با تمرکز عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و برقراری شفافیت در مبادلات، آرامش و تعادل به بازارها برمی‌گردد.
سه ایراد جدی بخش خصوصی به مالیات بر عایدی سرمایه
نماد برتر-در شرایطی که به نظر می‌رسد بررسی‌ طرح مالیات بر عایدی سرمایه به گام‌های پایانی خود نزدیک می‌شود، اتاق بازرگانی ایران از انتقادهای جدی وارده بر این طرح می‌گوید.
توضیحاتی از نقش تخلفات در نوسانات شاخص، اقدام نایب رییس مجلس و ...
نماد برتر- معاون حقوقی سازمان بورس درباره نقش برخی تخلفات در نوسانات شاخص، برخورد با متخلفین بازارگردانی ، اقدام جدید نایب رییس مجلس و نوع تعامل بازار سرمایه و مجلس توضیحاتی ارائه کرد.
چکش کاری قانون بازارسرمایه شروع شد / برخورد با اخلالگران در فضای مجازی
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از چکش کاری مواد مهم اصلاح قانون بازار سرمایه و پیشنهاد کارگروه و برخورد با فعالان مجازی این بازار درصورت اخلال خبر داد.