01:44 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمک هزینه

حق مسکن کارگران ۶۰ هزار تومان بیشتر شد
پایگاه خبری راد: اعضای شورای عالی کار در آخرین جلسه خود سر افزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران به توافق رسیدند و آن را به ۱۰۰ هزار تومان افزایش دادند.
قابل توجه کارگرانی که سبد کالا نگرفتند
پایگاه خبری راد: در حالی که از شنبه ۲۹ دی ماه واریز ۲۰۰ هزار تومان بسته حمایت غذایی به حسابهای کارگران مشمول قانون کار آغاز شده، گزارش‌ها حاکی از آن است که این مبالغ به حساب‌های بخشی از کارگران واریز نشده و سامانه پیامکی #۴*۴* نیز که برای آگاهی از علت عدم دریافت بسته حمایتی اطلاع رسانی شده و قرار بود روز دوشنبه فعال شود، همچنان غیر فعال است.
کارگران فاقد بیمه برای دریافت سبد کالا به سازمان‌های حمایتی مراجعه کنند
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۱۴۵ میلیارد تومان برای بسته حمایتی کارگران و مشمولان قانون کار پیش‌بینی شده است، گفت : کارگران فاقد بیمه‌ای که درآمد زیر سه میلیون تومان دارند برای بهره‌مندی از سبد کالا به سازمان‌های حمایتی مراجعه کنند.
 هواوی توسط دانشگاه آکسفورد هم تحریم شد!
پایگاه خبری راد: دانشگاه آکسفورد در انگلستان نیز به دنبال تشدید نگرانی‌های امنیتی علیه هواوی، اعلام کرد که تصمیم به قطع همکاری و دریافت کمک هزینه‌های مالی این شرکت چینی گرفته است.
با پدیده شوم آمریکایی مواجه هستیم/در حوزه صادرات نفتی مشکل داریم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشکلاتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند اشاره کرد و گفت: در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم به گونه ای که از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال ۱۳۹۷ که ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود؛ در حاضر به شدت فاصله گرفته ایم.
حق مسکن کارگران چقدر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: با وجود اختلاف نظر گروه کارفرمایی و کارگری، دویست و هفتاد و نهمین نشست شورای عالی کار دوشنبه هفته آینده با موضوع افزایش حق مسکن کارگران در دستور کار قرار خواهد گرفت.
داستان ایجاد شفل با 100 میلیون تومان
پایگاه خبری راد: ایجاد شغل با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان و اجرای آزمایشی سامانه مهتا در فروشگاههای تعاونی از مهمترین عناوین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.
موافقت مشروط کارفرمایان با افزایش حق مسکن کارگران
پایگاه خبری راد: دویست و هشتادمین نشست شورای عالی کار که با موضوع بررسی حق مسکن کارگران برگزار شده بود در حالی به جمع بندی نهایی نرسید که پیش از این معاون روابط کار از پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران در جلسه شورای عالی کار خبر داده بود.
حق مسکن ۴۰ هزار تومانی دردی از کارگر دوا نمی‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی معتقد است کسانی که به دنبال افزایش حق مسکن کارگران هستند، باید بدانند که دیگر در گذشته زندگی نمی‌کنیم و لازم است برای بالا بردن قدرت خرید مردم به ویژه کارگران، متناسب با شرایط آینده اقتصاد تصمیم بگیریم.
 چند کارخانه‌دار از ممنوع شدن صادرات برخی کالاها گلایه گردند
پایگاه خبری راد: مدیرکل خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بازارسازی در شرایط فعلی برای کشور ضرورت دارد.
تأثیر هوشمندسازی شهرها بر انتشار آلاینده‌ها
پایگاه خبری راد: برای مقابله با تغییرات آب و هوایی لازم است تلاش‌های بسیاری صورت گیرد تا شهرها به مکانی سالم و پایدار برای سکونت بشرتبدیل شوند البته تا حدودی برخی از این تغییرات صورت گرفته است اما نیاز به توجه بیشتری دارد.
آیا کمک هزینه ۴۰ هزار تومانی مسکن، دردی از خانوارهای کارگری دوا می‌کند؟!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با بیان این که کمک هزینه مسکن کارگران کفاف اجاره دو اتاق را نمی‌دهد، از دولت خواست که در راستای اصل ۳۱ قانون اساسی اقدام عاجلی برای تامین مسکن کارگران و گروه های کم درآمد صورت دهد.
افزایش تسهیلات مسکن ایجاد رونقی برای بازار مسکن!
پایگاه خبری راد: رکود بازار مسکن، مسئولان بانک مرکزی را به بررسی این موضوع وا داشته و این احتمال می‌رود که در آینده نزدیک، رقم تسهیلات مسکن افزایش پیدا کند.
تکمیل ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد تخریب‌شده کرمانشاه
پایگاه خبری راد: رییس بنیاد مسکن گفت: از ۴۳ هزار واحد تخریب شده در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه عملیات احداث ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد شهری و روستایی به اتمام رسیده است.
بطحائی: ایران در برابر تحریم‌ها و زورگویی‌ها سر فرود نیاورده است
پایگاه خبری راد: وزیر آموزش و پرورش تاکید دارد که آموزش و پرورش به عنوان سنگ بنای پیشرفت و توسعه پایدار، نقشی کلیدی در تفاهم و برقراری صلح بین ملت‌ها بازی کرده و می‌کند.