19:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورهای در حال توسعه

کدام فعالیت‌های اقتصادی در ایران مستعد پولشویی‌اند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی گفت: فعالیت‌های اقتصادی از جمله ساختمان سازی، خرید و فروش کالاهای لوکس که با وارد کردن محصولات به بازار تاثیر مستقیمی بر اشتغال ندارند به دلیل ریسک کمتر زمینه مناسبی برای شیوع پدیده پولشویی هستند.
مردم به اندازه نیازشان خرید کنند
پایگاه خبری راد: در میزگردی که با عنوان تنظیم بازار و نظارت بر نحوه توزیع و قیمت گذاری کالاهای اساسی در دفتر خبرگزاری ایسنای کردستان برگزار شد، جنبه‌های مختلف تنظیم بازار بررسی و بر همکاری بیشتر مردم در این زمینه تاکید شد.
فرسایش خاک ۵۶ میلیارد دلار به ایران خسارت می‌زند
پایگاه خبری راد: اظهار نظر کارشناسان مختلف حوزه خاک از جمله رئیس انجمن علوم خاک ایران نشان می‌دهد که روند فرسایش خاک در ایران رو به افزایش است بگونه‌ای که فرسایش خاک ۵۶ میلیارد دلار به ایران خسارت می‌زند.
رشد اقتصادی هند بالای ۷ درصد خواهد بود
پایگاه خبری راد: موسسه رتبه بندی "مودی" رشد اقتصادی هند در سال جاری را ۷.۳ درصد برآورد کرد.
نظر متفاوت سازمان جنگل‌ها درباره رتبه ایران در فرسایش خاک
پایگاه خبری راد: در حالی که عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - معتقد است که ایران رتبه اول فرسایش خاک را در دنیا به خود اختصاص داده است ،معاون دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: فرسایش خاک در کشورهای در حال توسعه در آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا ۳۰ تا ۴۰ تن در هکتار در سال و در کشورهای توسعه یافته اروپا ۷ تا ۱۳ تن‌ است بنابراین ایران مقام اول فرسایش خاک را ندارد.
افزایش ۵۰ درصدی تقاضای گاز در جهان طی ۲۳ سال آینده
پایگاه خبری راد: دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز از افزایش ۵۰ درصدی تقاضا برای گاز طبیعی طی ۲۳ سال آینده در جهان خبر داد و گفت: طبق برآوردهای انجام شده آمریکا، روسیه، چین و ایران، چهار عرضه‌کننده اصلی گاز خواهند بود.
"سرطان" در صدر بیماری‌های پرهزینه/ آمار ابتلاء به سرطان در ایران
پایگاه خبری راد: رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به آمار ابتلا به سرطان در مردان و زنان ایرانی، جزییات برنامه تشخیص زودهنگام سرطان را تشریح کرد.
انجام فرآیند سازگاری ماهواره "ناهید۱" با پرتابگر/انتظار برای ۴ پرتاب دیگر
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران از ثبت ۲۹ نقطه مداری خبر داد و گفت: برای حفظ این نقاط مداری باید ماهواره بومی خود را پرتاب کنیم که در این راستا ساخت و پرتاب ماهواره را در دستور کار داریم و ماهواره "ناهید ۱" کامل شده و فرآیند سازگاری با پرتابگر آن پیگیری می‌شود.
پساب؛ راهکاری مطمئن برای مقابله با کمبود آب
پایگاه خبری راد: یکی از راهکارهای کاهش تنش‌های آبی و برون‌رفت از آن، استفاده از پساب و به عبارت بهتر بازچرخانی آب است که در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیارد مترمکعب پساب تولیدی ایران، توسط سازوکارهای مشخص، جمع‌آوری و برای مصارف صنعتی و فضای‌سبز تصفیه می‌شود. البته وزیر نیرو معتقد است که باید تولید پساب در کشور افزایش یافته و این ماده برای بخش‌های دیگر جایگزین آب شود.
چند درصد از مردم ایران اینترنت دارند؟
پایگاه خبری راد: تعداد مشترکان اینترنت در ایران طی سال‌های اخیر به بیش از ۷۱ میلیون رسیده که ضریب نفوذ اینترنت را به بیش از ۸۶ درصد رسانده است.
اقتصاد دیجیتال مجاری فساد را می‌بندد؟
پایگاه خبری راد: گسترش دستگاه عریض و طویل بروکراسی در کشور علاوه بر اینکه باعث ناکارایی سیستم‌های اقتصادی شده، موجب ایجاد فساد اداری هم شده است؛ امری که وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره آن می‌گوید "ناگزیر از رفتن به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال هستیم که باعث افزایش بهره‌وری، شفافیت، روان‌سازی امور، کاهش هزینه‌ها و مبارزه با فساد می‌شود".
کدام کشورها میلیونرهای بیشتری را در ۵ سال آینده معرفی می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: بر خلاف تصور عمومی، کشورهای در حال توسعه در ۵ سال آینده با سرعت بیشتری از کشورهای توسعه یافته، میلیونر معرفی خواهند کرد.
پاشنه آشیل کشور "سیاست‌گذاری" است/دولت بازار کربن ایجاد کند
پایگاه خبری راد: عضو دفتر طرح‌ ملی تغییر آب و هوا با اشاره به اینکه پاشنه آشیل ما سیاستگذاری است تاکید کرد: دولت باید بر سیاست‌های مبتنی بر بازار حرکت کرده و بازار کربن ایجاد کند.
به‌زودی اقتصاد مصر و ترکیه بالاتر از آلمان و ژاپن قرار می‌گیرد!
پایگاه خبری راد: بانک استاندارد چارترد پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۳۰، جایگاه آمریکا به سومین اقتصاد بزرگ جهان تنزل خواهد یافت.
جلسه راهبردی تکمیل و ارتقای سند الگو پایه اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد
پایگاه خبری راد: جلسه اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور اردکانیان - وزیر نیرو - در محل این مرکز تشکیل شد.