10:59 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

مسافربرهای شخصی رقیب ناوگان حمل‌ونقل مسافر نیستند
نماد برتر- مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به‌روز سازی و توسعه خدمات دانش‌بنیان و داده محور بر اساس بانک اطلاعاتی بهترین راهکار برای تقویت حوزه حمل‌ونقل عمومی مسافر برون‌شهری است.
باید تولیدات گلخانه‌ها را به سمتی ببریم که صادرات افزایش یابد
نماد برتر- مدیر جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تلاشمان بر این است که تولیدات گلخانه‌ها را به سمتی ببریم که درصد صادرات را افزایش دهیم.
دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی ابلاغ شد / شرط طرح‏ های نیمه‌تمام
نماد برتر- معاون وزارت صنعت از تامین مالی بنگاه های اقتصادی دارای طرح‏ های نیمه‌تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد و ۱۰۰ نفر نیروی شاغل خبر داد.
دستورالعمل اجرایی تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به سراسر کشور ابلاغ شد
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در راستای تداوم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فعال و نیز تکمیل و راه‌اندازی پروژه ‌های در دست اجرا و اولویت‌دار در سال جهش تولید ، دستورالعمل اجرایی تأمین مالی بنگاه های اقتصادی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.
بهره‌مندی بیش از ۸ میلیون مشترک از طرح برق رایگان
نماد برتر- عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اجرای پویش ملی «برق امید» گفت: در فاز اول اجرای این طرح از ۳۰ میلیون مشترکی که داریم حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار از طرح برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.
نقش مصرف بهینه برق خانگی در کاهش آلودگی هوا
نماد برتر- یک کارشناس ارشد مهندسی انرژی ضمن بیان اینکه نیروگاه‌ها یکی از منابع اصلی انتشار آلاینده‌ها هستند، تاکید کرد: میزان تولید انرژی به تناسب میزان تقاضا و مصرف آن متغیر است و از آنجایی که بیشترین سهم مصرف انرژی در کشور به بخش خانگی اختصاص دارد، کاهش مصرف برق خانگی و مصرف بهینه انرژی توسط افراد جامعه می‌تواند کمک بسزایی به کاهش آلودگی هوا، هدر رفت آب و در نتیجه خسارات وارده به محیط زیست و سلامت افراد شود.
جدیدترین پیش بینی از تولید نفت آمریکا
نماد برتر- اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد خود از میزان کاهش تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ را نسبت به ماه گذشته پایین آورد و پیش بینی کرد تولید این کشور امسال ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۴۵ میلیون بشکه در روز می رسد.
دست شهرک‌های کشاورزی دولتی زیر سنگ کم‌آبی
نماد برتر- مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان مرکزی گفت: برای ایجاد شهرک‌های دولتی، مشکل تامین زمین وجود ندارد، اما مشکل اصلی کمبود آب است که ایجاد این شهرک‌ها را با چالش مواجه می کند.
همکاری صنعت خودرو با شرکت های پتروشیمی و تولید انبوه موتور ۴۵۷ دیزل
نماد برتر- مدیرعامل ایران خودرو از اعلام نیازمندی های صنعت خودرو به شرکت های پتروشیمی از داخلی سازی و تولید انبوه موتور ۴۵۷ دیزل در چند روز آینده خبر داد.
اثر پروژه جدید پالایشگاه اصفهان بر فروش و سهامداران / وضعیت تجدید ارزیابی
نماد برتر- مدیرعامل پالایشگاه اصفهان با اعلام نهائی شدن پیش راه‌اندازی پروژه تصفیه گازوئیل و اثر آن بر افزایش فروش از طی مراحل تجدیدارزیابی خبر داد و گفت: منافع این‌ پروژه‌ها به سهامداران صبور می‌رسد.
نفت مجال صعود نیافت
نماد برتر- قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر ادامه نگرانیها نسبت به پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر تقاضا، کاهش یافت و بخشی از رشدی که در معاملات روز گذشته داشت، از دست داد.
عکس العمل بازارهای انرژی به منازعه آذربایجان و ارمنستان
چند هفته پیش از این که جمهوری آذربایجان ارسال گاز به اتحادیه اروپا را آغاز کند، جنگ چند دهه ای این کشور با ارمنستان دوباره شعله ور شده است.
ذخایر نفت عربستان رکورد پنج ماهه زد
نماد برتر- ذخایر نفت عربستان سعودی تحت تاثیر ضعیف شدن تقاضای خریداران، به بالاترین حد از زمان شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بازار نفت در آوریل صعود کرده است.
عوارضی‌ کدام آزادراه‌ها جمع‌ می‌شود؟
نماد برتر- درپی توافق بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه برای ارسال پیامک و نهایتا جریمه کردن کسانی که از آزادراه‌های الکترونیکی استفاده کرده و عوارض‌شان را پرداخت نکرده‌اند، برخی آزادراه‌ها که از حالت الکترونیکی خارج شده یا از نظر نصب تجهیزات آماده الکترونیکی شدن هستند، می توانند در مرحله اول و سریع‌ترین زمان ممکن، ایستگاه‌های عوارضی خودشان را جمع کنند و الکترونیکی شوند که پنج آزادراه را شامل می‌شود.
تولید انبوه موتور XU پلاس تا پایان سال جاری
نماد برتر- مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو) با اشاره به پروژه ارتقای موتور XU گفت: تا اواخر مهر ماه، حدود ۵۰ دستگاه از این موتور در خطوط ایران خودرو مونتاژ خواهد شد و در صورت تکمیل خطوط توسط سازندگان، تا پایان امسال این پروژه به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.