04:47 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارگزاری

آغاز پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور در فرابورس
اوراق مرابحه شرکت کرمان موتور در نماد «کرمان۰۳» که با هدف تامین مالی جهت خرید قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو منتشر شده است از امروز چهاردهم شهریورماه به مدت سه روز کاری در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود.
فروش "سپا‌ها" توسط "سفانو" در ۹ مرحله
شرکت سیمان فارس نو سهام شرکت سیمان سپاهان را واگذار کرد.
ثبت نام و احراز هویت سهامداران حقیقی در سامانه سجام الزامی شد
بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار سهامداران حقیقی بازارسرمایه باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند.
عرضه ۳۵۰۰ میلیارد ریال صکوک مرابحه کرمان موتور
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران از روز یکشنبه مورخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در نماد «کرمان۰۳» عرضه عمومی خواهد شد.
آغاز عملیات بازارگردانی "خپوش"
عملیات بازارگردانی نماد معاملاتی شرکت سازه پویش از فردا آغاز می‌شود.
۳۰ تقاضای جدید برای تاسیس کارگزاری
معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس، از دریافت ۳۰ تقاضا برای تاسیس کارگزاری و شرایط دریافت مجوز خبر داد.
انحصار مجوز کارگزاری هم شکسته شد
هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از ۱۲ سال مجوز تاسیس یک شرکت کارگزاری جدید را صادر کرد و با این اقدام انحصار از تمامی مجوزهایی که از سوی سازمان اعطا می‌شد به طور کامل برداشته شد و دیگر استفاده از واژه انحصار در حوزه صدور مجوزها در بازار سرمایه معنی نمی‌دهد .
عرضه صکوک اجاره سهام ۱۰ هزار میلیارد ریالی گروه توسعه اقتصادی تدبیر
صکوک اجاره سهام شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر (سهامی خاص) به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، از طریق فرابورس ایران از روز شنبه مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۰ به مدت سه روز کاری در نماد "تدبیر۰۴" عرضه عمومی خواهد شد.
مهلت قانونی برای لغو سفارش فروش سهام عدالت
شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه ای از امکان لغو فروش سهام عدالت تا پایان هفته خبر داد.
اقدام غیرقانونی هیات مدیره "فزرین"
مسئول حقوقی امور سهام شرکت فولاد ارمغان جم گفت: نامه‌ای از شرکت معدن زرین آسیا به یکی از سهامدارحقیقی ارسال شده که به مثابه دفاعیه از دارنده دیگر سهم است.
عدالت مالیاتی، سرلوحه فعالیت وزیر پیشنهادی اقتصاد
وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نباید در بحث مالیات فقط درآمد را مدنظر قرار دهد بلکه بهتر است عدالت مالیاتی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد و نباید به تناسب افزایش درآمدهای کشور میزان کسب مالیات افزایش پیدا کند.
انصراف از فروش سهام عدالت امکان‌پذیر است
امکان لغو سفارش سهام عدالت از پیش ثبت شده برای سهامدارن سهام عدالت فراهم شد.
تسهیل و تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
رفع انحصارگرایی از نهادهای مالی، رفع محدودیت و تسهیل نوآوری و خلاقیت برای شرکت‌های استارت‌آپی، رفع محدودیت برای اپلیکیشن‌های پرداختی و بانکی، افزایش ضریب نفوذ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و منطقی‌تر شدن بازار سرمایه از جمله نکات مثبت و نتایج دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.
صدور و ابطال آنلاین؛ مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری
از این به بعد صندوق های سرمایه گذاری به درگاه های متنوعی برای فروش دسترسی دارند که این موضوع به عنوان مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری به شمار می رود.
۲۷ شرکت در انتظار اخذ مجوز شرکت کارگزاری
۲۷ درخواست اخذ مجوز تاسیس شرکت کارگزاری تا امروز به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است.