07:40 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارگری

۷ هزار تن زرشک خراسان جنوبی روی زمین مانده است
نماد برتر- رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: هفت هزار تن از محصول زرشک سال گذشته در انبارهای کشاورزان استان باقی مانده است؛ این در حالی است که زرشک جدید نیز در حال برداشت از باغات بوده و کشاورزان مستاصل هستند که با این محصول چکار کنند.
دستمزد کارگران به تناسب رشد قیمت ها افزایش یابد
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی شناور شدن دستمزد کارگران را خواستار شد و گفت: در شرایطی که رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت محصولات تولیدکنندگان را شاهد هستیم شایسته نیست که دستمزد کارگران ثابت بماند.
۸ شرط جدید برای سه نوع معامله سهام شرکت های دولتی
نماد برتر- ۵۴ نماینده مجلس با تهیه طرحی برای ساماندهی فرایند فروش شرکت های دولتی ، ۸ شرط را برای سه نوع معامله عمده، بلوکی و مدیریتی سهام تعیین کردند.
لزوم افزایش دستمزد کارگران در سال آینده
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار بر لزوم افزایش دستمزد کارگران در سال آینده و پیش بینی کمکهای غیرنقدی تاکید کرد و گفت: در شرایطی که برخی از کارخانه های تولیدی، خودروسازی و لوازم خانگی به افزایش قیمتها و تغییر تعرفه ها روی آورده اند، چرا دستمزد کارگران مشمول بازنگری نشود؟
جهش تولید یعنی بزرگتر شدن سفره کارگران
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری تعطیل شدن کارخانه را موجب تحمیل هزینه های بسیار به جامعه و اقتصاد دانست و گفت: جهش تولید زمانی اتفاق می افتد که سفره کارگران بزرگتر و پررنگتر شود و با انگیزه و روحیه مضاعف به کار و تلاش در مجموعه های تولیدی بپردازند.
چرا آمار شکایات کارگری کم شده است؟
نماد برتر- باوجود آنکه در سالهای گذشته بخشی از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق قانونی خود از جمله حق بیمه، حق سنوات و حقوق معوقه به هیأت‌های حل اختلاف شکایت می‌کردند، آمارها نشان می دهد که تشکیل پرونده های شکایات کارگری کاهش یافته و ثبت دادخواستها روند نزولی را طی کرده است.
حقوق ماهانه یک کارگر  در کمتر از ۱۰ روز تمام می‌شود/گوشت که هیچ پنیر هم نمی‌توانند بخرند
نماد برتر- عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار با بیان اینکه اختلاف میان هزینه‌های خانوار کارگری و دستمزد کارگران حداقل به پنج میلیون تومان رسیده است، گفت: با حقوق‌های کنونی و دستمزد امسال، یک خانواده کارگری حتی ۱۰ روز از ماه هم نمی‌تواند زندگی کند.
کاهش شکایت های کارگری درباره حقوق معوقه
نماد برتر- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش شکایات کارگری خبر داد.
تکیه به تولید داخل بهترین جایگزین دلارهای نفتی
نماد برتر- دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران اتکا به تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان را بهترین راهکار جبران کاهش درآمدهای نفتی دانست و گفت: تولید داخلی زمانی به مصرف داخل می رسد و ایجاد درآمد می کند که در تهیه و عرضه و قیمت گذاری دچار مشکل نشویم.
به جای نفت چه کالاهایی را صادر کنیم؟
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه باید از نسخه اقتصاد نفتی فاصله بگیریم، بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی را تکیه بر سرمایه های انسانی و نیروهای تحصیلکرده داخلی دانست و بر فعال شدن بیشتر بخش کشاورزی و تسهیل صادرات محصولات ارزآور در شرایط موجود تاکید کرد.
شوراهای فراموش شده!
نماد برتر- دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه خلاء ایجاد و فعالیت تشکل های قوی و توانمند کارگری نظیر شورای اسلامی کار را موجب بروز برخی مشکلات کارگر و کارفرمایی در شهرستان ساوه به عنوان قطب بزرگ صنعت کشور دانست.
اهداف و اولویت های وزیر اقتصاد برای تحقق شعار جهش تولید
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید در تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: در این جلسه وزیر اهداف وزارتخانه خود را تشریح کرد که هدفمند کردن فرایند صدور مجوزها از جمله آن است.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
پیشنهادی برای خانه دار شدن کارگران
نماد برتر- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است که بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران واگذاری خانه های اجاره به شرط تملیک است و ساخت مسکن کارگری در جوار شهرک های صنعتی به کاهش تقاضای مسکن و نزول قیمت ها در بازار کمک می کند.
شرکت کنتورسازی قزوین؛ به‌وقت خاموشی...
نماد برتر- شرکت کنتورسازی یکی از واحدهای تولیدی فعال در قزوین بود که در سطح ملی نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت اما با خصوصی‌سازی همه‌چیز به‌یک‌باره تغییر کرد. پس‌ازآن بود که حقوق کارگران پرداخت نشد و تعداد آنان از ۸۰۰ به ۱۰۰ نفر رسید و کارگران برای اینکه صدایشان به گوش مسئولین برسد بارها مقابل استانداری قزوین تجمع کردند؛ ۲ سال پیش هم در پایان اسفند سفره خالی خود را جلوی استانداری پهن کردند.