19:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پیمانکاران

تولید پتروشیمی‌ در دوران کرونا افزایش یافت
نماد برتر- مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به اقدام‌های پتروشیمی‌ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: همه این اقدام‌ها به نحوی بود که نه‌تنها تولید صنعت پتروشیمی کشور در این دوران متوقف نشد و کاهش نیافت، بلکه تولید این صنعت نسبت به پارسال افزایش هم داشته است.
افراد حقیقی هم میتوانند مسکن ملی بسازند؟
نماد برتر- متقاضیانی که قصد دارند در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخت و ساز کنند اگر شرایط پنج گانه این طرح از جمله سبز بودن فرم «ج» را داشته باشند می‌توانند به شکل گروهی تقاضای دریافت زمین دولتی بدهند و با استفاده از آورده خود و وام حداکثر ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد صاحبخانه شوند.
جلوی واردات را نگیرید!
نماد برتر- بازرگانان بزرگ ترکیه با با اشاره به تشدید اقدامات مقامات سعودی برای جلوگیری از واردات کالاهای این کشور، نسبت به آسیب دیدن زنجیره تامین جهانی هشدار دادند.
اسنادی برای ساخت شهر فرودگاهی چابهار
نماد برتر- معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار تاکید کرد که در بسیاری از اسناد بالادستی می‌توان الزام احداث شهر فرودگاهی چابهار را جست‌وجو کرد.
افزایش تولید کنسانتره "فملی" با بهره‌برداری از پروژه دره‌زار در سال آینده
نماد برتر- مجری احداث کارخانه تغلیظ دره‌زار با اعلام توضیحاتی درباره این پروژه با هدف افزایش تولید کنسانتره مس "فملی" گفت: عملیات اجرایی ساخت کارخانه از آبان ۹۷ آغاز شده و طبق قرارداد در آبان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.
وزارت نفت کار جدی در اصلاح الگوی مصرف انجام نداده است
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت نفت در میادین مشترک و پارس جنوبی گفت: وزارت نفت در بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف کار جدی انجام نداده است.
فروش لوله‌های نفت به عنوان قراضه در ونزوئلا
نماد برتر- دولت ونزوئلا برای بهره برداری از ظرفیت تولید نفت ایالت موناگاس برای تولید بنزین و دیزل، قصد دارد از زیرساخت انرژی کشورش استفاده کرده و به به پیمانکاران به جای پول، قطعات قراضه تاسیسات نفتی عرضه کند.
طراحی فاز ۳ تغلیظ سونگون مطابق با آخرین نتایج اکتشافی
نماد برتر- طبق اعلام مجری طرح فاز ۳ تغلیظ سونگون، این طرح با عنایت به افزایش ماده معدنی قابل استخراج در مجتمع مس سونگون، برای تامین خوراک کنسانتره ورودی و تکمیل چرخه تولید در این مجتمع طراحی شده است.
ابهام‌های طرح توزیع برق رایگان به مشترکان کم مصرف
نماد برتر- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید، هرچند طرح توزیع برق رایگان به مشترکان کم مصرف، پدیده‌ای مثبت و ارزشمند است اما در عین حال باید ابهام‌های موجود در مسیر اجرای آن برطرف شود.
نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد ۱.۷ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در GDP، گفت: این اتفاقات حاصل تلاش بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده و بخش خصوصی ICT در توسعه صنعت در کشور نقش ویژه و حائز اهمیتی داشته است.
تصمیم دولت برای فروش نفت به مردم چه خواهد بود؟
نماد برتر- به تازگی دولت طرحی را در راستای گشایش اقتصادی و فروش نفت به مردم مطرح کرده که تا کنون ساز و کار آن به طور کامل مشخص نشده، در این میان موضوع فروش اوراق سلف نفتی و گفته های وزیر نفت در خصوص فروش آنی نفت نیز ابهاماتی را ایجاد کرده است.
بهشت جدید تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی
نماد برتر- تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی تایوانی نظیر فاکسکان و پگاترون در میان شرکتهای آسیایی هستند که در واکنش به جنگ تجاری آمریکا و چین به دنبال جابجایی زنجیره تامین از چین و ساخت کارخانه های جدید در مکزیک هستند.
حضور فعال شرکت های ایرانی در پروژه های نفتی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: حق صنعت نفت کشور است که بعد از سال ها سابقه چند شرکت در حوزه بالادستی داشته باشد تا علاوه بر پروژه های داخلی اقدامات بین المللی نیز انجام دهند که در این راستا نیز گام های موثری برداشته شده است.
وضعیت پالایشی‌ها در بورس بهتر می‌شود/ دستور وزیر برای کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها
وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش دادیم و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.
امضای ۱۳ قرارداد نفتی به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو
نماد برتر- ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با ارزشی بالغ بر ۱.۵ میلیارد یورو، فردا (۲۷ مردادماه) بین دو شرکت تابعه شرکت ملی نفت ایران با پیمانکاران ایرانی امضا می‌شود.