19:56 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پرستار

خروجی دانشگاه‌ها طوری باشد که برای جوانان شغل ایجاد کند
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت با بیان اینکه در هر شهری که حضور پیدا می‌کنیم مردم توقعات بسیاری دارند، در عین حال گفت: باید خروجی دانشگاه‌ها طوری باشد که برای جوانان شغل ایجاد کند.
محاکمه یک ماما به اتهام نوزادفروشی!
پایگاه خبری راد: پرونده یک ماما که متهم به جعل، سرقت، صدور صدها گواهی جعلی ولادت و فروش غیرقانونی جنین است پس از ۱۰ سال تحقیق و بررسی به ایستگاه محاکمه رسید.
جزئیات ثبت‌نام متقاضیان اعزام به خارج در رشته‌های پرستاری و مکانیک
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی با تشریح فرایند ثبت‌نام متقاضیان اعزام پنج رشته به خارج از فراهم شدن امکان برگزاری دوره‌های آموزش زبان‌های خارجی برای متقاضیان اشتغال به کار در خارج خبر داد.
فرود اضطراری پرواز حجاج در کویت
پایگاه خبری راد: پرواز حجاج اهوازی که از مدینه به سمت فرودگاه این شهر در حال حرکت بود، به دلیل وضعیت جسمی یکی از حجاج مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه کویت شد.
آلمان و انگلیس طالب نیروی کار ایران شدند
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی از اعزام نیروی کار ایرانی در رشته‌های عمران،مکانی و الکترونیک، پرستاری و کامپیوتر به کشور انگلستان خبرداد.
مصرف خودسرانه دارو در سیستان و بلوچستان 10 درصد بالاتر از متوسط کشوری
پایگاه خبری راد: معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درکارگاه مقاومت آنتی بیوتیکی در خاش عنوان کرد: سرانه مصرف خودسرانه دارو در استان سیستان وبلوچستان 10 درصد از متوسط کشوری بالاتراست.
درمان رایگان مادران و کودکان معتاد / لزوم حمایت‌ ویژه از زنان در پاتوق‌ها
پایگاه خبری راد: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حمایت‌های این سازمان از مادران معتاد بهبود یافته و درمان رایگان آنها گفت: سال گذشته ۱۰۶۰ نفر از کودکان و نوجوانان که مشکل اعتیاد داشتند (یا خودشان اعتیاد داشتند و یا از مادر معتاد متولد شده بودند) به بهزیستی مراجعه کردند.
تخریب مهندسی شده جامعه پزشکی/احتکار دارو، نابخشوده‌ترین جرم
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت ضمن تشریح دستاوردهای پزشکی کشور همزمان با روز پزشک، در عین حال گفت: متاسفانه جامعه پزشکی به عنوان سرمایه‌ای اجتماعی به صورت هدفمند و مهندسی شده مورد تخریب قرار گرفته است.
آنچه باید از بهداری در جنگ بدانید
پایگاه خبری راد: دشمن بعثی بر خلاف معاهده‌های حقوق بشر در طول جنگ تحمیلی بیش از ۲۰۰ پست امدادی و ۱۵۰ اورژانس را مورد اصابت خمپاره‌های خود قرار داد. آن‌ها حتی به پنج بیمارستان ایران به طور مستقیم حمله کردند. به طور مثال در عملیات«والفجر۸» بیمارستان «حضرت فاطمه (س)» را مورد حمله با بمب‌های شیمیایی قرار دادند.
چند پرده از مشکلات بیماران دیالیز صفاقی + پاسخ وزارت بهداشت و ثامن
پایگاه خبری راد: ۱۷۰۰ بیمار دیالیزی در سراسر کشور از اردیبهشت ماه سال جاری با مشکل محلول دیالیز صفاقی و تجهیزات مصرفی آن روبرو شده‌اند؛ مبحثی که وعده حل آن داده شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ است.
درخواست برای بودجه ۹۸ سلامت/ تمهید برای پیشگیری از کمبود دارو
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت گفت: مجلس و دولت در یکی دو ماه آینده و در تصویب بودجه ۹۸ به حل مشکلات حوزه پرستاری کمک کنند؛ چراکه کمبودهای حوزه پرستاری، ظلم به همکاران پرستاری و به نوعی ظلم به مردم است.
راهکار رفع خشونت علیه پزشکان، بگیر و ببند نیست/بیمارستان جای محبت است، نه پلیس
پایگاه خبری راد: چندی پیش بود که دو پزشک یکی در پایتخت و دیگری در نجف‌آباد مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتند، اتفاقی که متاسفانه هر از گاهی در شهرها و مناطق مختلف شاهدش بوده‌ایم؛ البته هرچند که این اتفاق‌ها خاص کشور ما نیست، اما به هر حال باید به دنبال راهکارهایی برای به حداقل رساندن چنین خشونت‌هایی علیه جامعه پزشکی بود.
پیگیری اعمال سهمیه کنکور برای دانش آموزان عشایر/زمینه اجرای اساسنامه مدارس عشایری فراهم شود
پایگاه خبری راد: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مواردی را که قصد داریم به کمک سازمان عشایر و مجلس شورای اسلامی دنبال کنیم اعمال سهمیه عشایر برای ورود به دانشگاه و آموزش عالی است، گفت: اکنون عشایر سهمیه‌ای در کنکور ندارند.
کاهش اکسیژن نوزادان زودرس با تماس پوستی مادر
پایگاه خبری راد: کارشناس مامایی معاونت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با بیان این‌که شیر مادر بیشترین اثر بخشی را در ارتقای سلامت کودکان دارد، گفت: کودکان محروم از شیر مادر در مقایسه با سایر کودکان سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند .
"سیب" کاغذ را از مراکز بهداشتی حذف کرد
پایگاه خبری راد: برخی شواهد نشان می‌دهند با ارائه خدمات و فعالیت‌های مربوط به ثبت داده‌ها، کاغذ از فرآیند سلامت در مراکز بهداشتی کشور حذف شده و قرار است سامانه‌ای به نام "سیب" در صورت ارتباط با بیمه، دفترچه‌های کاغذی بیمه را نیز حذف کند.