04:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وضعیت اقتصادی

طلای سیاه در مسیر صعود یا نزول؟
نماد برتر- بازار طلای سیاه این روزها شرایط متعادلی ندارد و با هر تصمیم و جرقه ای اتفاقات جدیدی در آن رخ می دهد، کارشناسان نیز بر این باورند که اصلاح قیمت در این بازار متاثر از عوامل متعددی همچون شیوع بیماری کرونا، تصمیم اوپک پلاس و به طور کلی تقاضا دارد.
حسین‌زهی: باید بر نرخ ایرلاین‌ها نظارت شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید نظارت عالی‌ای بر روی نرخ بلیت هواپیماها اعمال شود.
روند مثبت بورس تا پایان سال/ اکنون زمان خرید پلکانی است
نماد برتر- دورنمای بازار سرمایه ایران برای ۶ ماهه دوم سال ۹۹ را می توان با محوریت اثر تورم بر بازار سرمایه، گسیل نقدینگی سرشار به این بازار، اراده حاکمیت در صیانت از بازار سهام و همچنین احتمال ادامه روند افزایشی نرخ ارز، مثبت ارزیابی کرد.
ریشه نوسانات اقتصادی کشور چیست؟
نماد برتر- استادیار گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی ایران به بخش ساختاری اقتصاد مربوط بوده که با وجود تحریم‌ها اثر آن شدیدتر شده است.
همتی از وضعیت اقتصادی و برنامه کنترل ارز به مجمع تشخیص گزارش داد
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی به محورهای گزارش ارایه شده به مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص وضعیت اقتصادی و اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و ... اشاره کرد.
پروازهای تهران-استانبول بدون تست کرونا!
نماد برتر- ترکیه شرط منفی بودن تست PCR کرونا را برای سفر به این کشور برداشت و از این به بعد مسافران بدون نیاز به انجام این تست می‌توانند تنها با رعایت مسائل بهداشتی به صورت شخصی به این کشور پرواز کنند.
تأثیر انتخابات امریکا بر بورس ایران / شوک جدیدی در راه است؟
نماد برتر- نخستین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ در حالی برگزار شد که دو طرف بارها و بارها همدیگر را محکوم کردند. این مناظره چه تاثیری روی بورس ایران دارد.
چرا تولید چرم کاهش یافت؟
نماد برتر- عضو هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران از ۱.۵ برابر شدن قیمت محصولات چرمی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال قیمت تمام شده محصولات چرمی بالا رفته و قدرت خرید مردم هم در سال‌های اخیر کاهش یافته که مجموع این شرایط باعث کاهش تولید چرم در سال جاری شده است.
پیامدهای تزریق پول به بورس!
نماد برتر- تزریق پول به بورس از طریق صندوق توسعه ملی چه پیامدهای مثبت و منفی میتوانند داشته باشد.
طلا در بازار جهانی چند؟
نماد برتر- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار، اندکی افزایش پیدا کرد.
تاثیری که انتخابات امریکا بر بورس و فرابورس ایران می‌گذارد
نماد برتر- انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا چه تاثیری روی بازار سرمایه ایران می‌گذارد؟ این پرسشی است که فعالان و کارشناسان بازار سرمایه نسبت به آن دیدگاه یکسانی ندارند.
ریزش‌های لیر تمامی ندارد
نماد برتر- ارزش لیر در برابر دلار بار دیگر کاهش یافت.
کشش بودجه ۱۴۰۰ به مالیات/ جای بورس محفوظ است
نماد برتر- در شرایطی بودجه ۱۳۹۹ با تمام کسری‌ها بر مالیات و به طور ویژه تامین مالی از بازار سرمایه تکیه داشت که شواهد از این حکایت دارد در بودجه سال آینده نیز این دو محل درآمدی جایگاه خاص خود را خواهند داشت، البته با تمرکز بیشتر بر مالیات.
دل مردم به بورس خوش باشد اما با گشایش اقتصادی منهدم شد
نماد برتر- نماینده مجلس با اعلام وعده های وزرا ، گفت: دل مردم به بورس خوش باشد اما با طرح گشایش اقتصادی ، منهدم و قیمت ارز، طلا ، خودرو و مسکن هم نجومی شد .
چرا مشکلات اقتصادی، ایران را شوکه می‌کند؟
نماد برتر-عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید همانطور که بسیاری از کشورها برای کاهش مشکلات و معضلات اقتصادی، نسبت به تغییر رویه در سیاست گذاری‌های کلان اقدام کردند، ایران نیز باید همین مسیر را طی کند.