03:47 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی عربستان سعودی

صعود قیمت نفت با سیگنال سعودی‌ها
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر اظهارات عربستان سعودی درباره نزدیک شدن اوپک به توافق درباره تمدید کاهش تولید، حدود سه درصد صعود کرد و به افزایش هفتگی دست یافت.
دیدار عربستان و روسیه برای حل اختلاف‌های نفتی
پایگاه خبری راد: یک سال پیش عربستان سعودی و روسیه به توافقی رسیدند که مسیر جدیدی را برای بازار نفت تعیین کرد و این دو کشور که معمار توافق اوپک پلاس هستند هفته جاری دوباره دیدار می‌کنند تا اختلاف نظرهای خود درباره این پیمان را حل و فصل کنند.
کاهش قیمت نفت در پی کندی اقتصادی
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تأثیر کندی رشد اقتصادی که روی مصرف سوخت تأثیر گذاشته است، کاهش یافت اما اظهارات اخیر وزیر انرژی عربستان سعودی درباره تمدید توافق کاهش تولید، مانع از سقوط بیش‌تر قیمت‌ها شد.
تنها گزینه‌ای که برای اوپک پلاس مانده است
پایگاه خبری راد: روند نزولی قیمت نفت فعلاً به طور موقت و پس از اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی که به ادامه کاهش تولید اوپک پلاس برای مدت طولانی‌تری اشاره داشت، متوقف شد.
سعودی‌ها تا نفت گران‌تر نشود دست به کار نمی‌شوند!
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی دیگر عجله‌ای برای افزایش تولید و صادرات نفت خام ندارد و از این واهمه دارد که عرضه بیشتر، دوباره سطح ذخایر را بالاتر برده و قیمت‌ها را پایین بیاورد.
جهش قیمت نفت درپی تمایل اوپک برای حفظ کاهش تولید
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز دوشنبه پس از این‌که اوپک اعلام کرد احتمالا توافق کاهش تولید را که به تقویت قیمت‌ها در سال میلادی جاری کمک کرده است حفظ می‌کند، به بالاترین حد خود در چند هفته اخیر صعود کردند.
تمایل تولیدکنندگان برای حفظ کاهش تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی پس از پایان دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در شهر جده، اظهار کرد: اتفاق نظر در میان تولید کنندگان برای پایین‌بردن سطح ذخایر نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ وجود دارد.
اوپک در صورت لزوم اقدام خواهد کرد
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی در آستانه دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در جده، اظهار کرد اوپک به نیازهای بازار نفت پاسخگو خواهد بود؛ اما وی با توجه به آمار به خصوص آمار آمریکا که همچنان رشد ذخایر این کشور را نشان می‌دهد مطمئن نیست که کمبود عرضه‌ای وجود دارد.
دردسر جدید خریداران نفت عربستان
پایگاه خبری راد: خریداران آسیایی مختلف نفت خام عربستان سعودی در پی حملاتی اخیری که به دو نفتکش سعودی انجام شد، در نظر دارند برای کاهش ریسک اختلال عرضه از کشتی‌های کوچک‌تر استفاده کنند.
قیمت نفت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: دو روز پس از حمله به نفتکش‌های سعودی در سواحل امارات متحد عربی، قیمت نفت افزایش یافت.
واکنش امارات به حمله به نفتکش‌های این کشور
پایگاه خبری راد: وزارت خارجه امارات متحده عربی بدون شرح جزئیات بیشتر، اعلام کرد چهار کشتی تجاری نزدیک آب‌های سرزمینی این کشور هدف خرابکاری قرار گرفته اند اما این واقعه تلفاتی نداشته است.
نقشه سعودی‌ها برای افزایش ظرفیت مازاد تولید نفت
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه تولید نفت عربستان سعودی در نوامبر سال ۲۰۱۸ به رکورد ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز صعود کرد اما این کشور تصمیم سطح دارد سرمایه گذاری را افزایش دهد تا ظرفیت مازاد تولید خود را تقویت کند.
سقوط تولید نفت اوپک به پایین‌ترین رکورد چهار ساله
پایگاه خبری راد: نتایج نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در آوریل به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و کاهش داوطلبانه تولید از سوی عربستان سعودی، به پایین‌ترین میزان در چهار سال اخیر سقوط کرد.
چرا عربستان نمی‌تواند خلأ نفت ایران را جبران کند؟
پایگاه خبری راد: اتحاد سعودی‌ها با آمریکا درباره حذف نفت ایران از بازارهای جهلانی روز به روز قوی‌تر می‌شود و در حالی که کاخ سفید هفته گذشته از لغو معافیت‌های اعطایی به مشتریان نفتی ایران خبر داده بود، مقامات عربستانی دائما آمادگی خود را برای پر کردن خلا نفت ایران اعلام می‌کنند. ادعایی که کارشناسان آن را نشدنی و پرهزینه می‌دانند.
اصرار از ترامپ و انکار از اوپک!
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که با اوپک تماس گرفته و از این گروه خواسته است قیمت‌های نفت را پایین بیاورد در حالی که منابع اوپک چنین ادعایی را تکذیب کردند.