03:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیران

بیانیه پایانی دوازدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک
نماد برتر- دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک شامگاه پنجشنبه (۱۳ آذرماه) با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
اوپک‌پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت
نماد برتر- وزیر نفت گفت: بر اساس توافق دوازدهمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس، مقدار کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک در ژانویه ۲۰۲۱ روزانه ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه خواهد بود که با توجه به جلب نظر همه اعضا، تصمیم عاقلانه‌ای است.
حق امتیاز صدور پروانه فعالیت اپراتور ماهواره ای مخابراتی تعیین شد
نماد برتر- هیات دولت حق امتیاز صدور پروانه فعالیت کارور (اپراتور) ماهواره ای مخابراتی در سال جاری را ۹ میلیارد تومان تعیین کرد که باید در زمان صدور پروانه اخذ شود.
شرایط واگذاری ETFها در لایحه بودجه سال آینده
نماد برتر- بر اساس متن لایحه بودجه ۱۴۰۰ واگذاری سهام در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) مشروط به اینکه تشکیل این صندوقها با مدیریت دولتی برای بلندمدت نباشد یا عرضه سهام به روش ثبت سفارش مجاز است.
مدارک شناسایی اشخاص خارجی برای انجام امور بانکی اعلام شد
نماد برتر- در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی کشور، فهرست مدارک شناسایی اشخاص خارجی برای انجام امور بانکی اعلام شد.
ترخیص بدون مجوز محموله ۸۱ هزار تنی ذرت از گمرک!
نماد برتر- بیش از ۸۱ هزار تن ذرت بدون اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی از گمرک ترخیص شده و وضعیت مشخصی ندارد، آن هم در شرایطی که طی مدت اخیر عدم توزیع مناسب و محدودیت در تأمین نهاده‌های دامی، از عوامل نابسامانی بازار مرغ اعلام شده بود.
افزایش قیمت نفت تولیدکنندگان خاورمیانه در گروی مذاکرات اوپک پلاس
نماد برتر- انتظار می رود تولیدکنندگان نفت خاورمیانه قیمت فروش نفت برای بارگیری در دسامبر را افزایش دهند اما هر گونه تغییر قیمت در گروی نتیجه مذاکرات گروه اوپک پلاس در روزهای آینده خواهد بود.
سقوط قیمت نفت در واکنش به بن بست مذاکرات اوپک پلاس
نماد برتر- قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش عرضه در پی به تعویق افتادن مذاکرات تولیدکنندگان اوپک پلاس در خصوص سیاست تولید سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرد.
برگزاری نشست رسمی وزیران اوپک پلاس به تاخیر افتاد
نماد برتر- اوپک و متحدانش مذاکرات درباره سیاست تولید سال ۲۰۲۱ را در پی اختلاف درباره میزان تولید نفت در بحبوحه تقاضای ضعیف به دلیل پاندمی ویروس کرونا تا روز پنج شنبه به تعویق انداختند.
توافق برای تمدید کاهش تولید ٧.٧ میلیون بشکه‌ای نفت سخت است
نماد برتر- وزیر نفت گفت: موضوع تمدید کاهش تولید ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در نشست اوپک مطرح است؛ اما توافق در این زمینه سخت خواهد بود.
پاسخ به ۶۸پرسش مهم پیرامون سهام عدالت
نماد برتر- شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به پرسش های مهم در خصوص سهام عدالت پاسخ داد.
دعوت جهانگیری از اعضای شانگهای برای مشارکت در راه آهن چابهار- زاهدان
نماد برتر- معاون اول رییس جمهوری با یادآوری اهمیت بندر چابهار و اتصالات ریلی آن در مسیر افغانستان و آسیای مرکزی از اعضای سازمان همکاری شانگهای را برای همکاری در پروژه عظیم ریلی چابهار به زاهدان دعوت کرد.
افزایش حفاری و تولید گاز شیل در آمریکا
نماد برتر- بهای بالاتر معاملات گاز طبیعی در سال ۲۰۲۱ و ادامه اشباع عرضه بازار نفت باعث شده است شرکتهای شیل آمریکا حفاری و تولید گاز را افزایش دهند.
اوپک پلاس درباره عدم افزایش تولید به توافق نرسید!
نماد برتر- گروهی از وزیران اوپک پلاس در دیدار غیررسمی روز گذشته نتوانستند درباره به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید نفت در ژانویه به توافق برسند و این موضوع پیش از نشست رسمی وزیران اوپک در روز دوشنبه و اوپک پلاس در روز سه شنبه حل نشده باقی ماند.
عقب نشینی قیمت نفت در آستانه نشست وزیران اوپک
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه که سرمایه گذاران در آستانه نشست وزیران اوپک درباره تصمیم آنها برای تمدید محدودیت عرضه فعلی و متوازن کردن بازار مضطرب بودند، کاهش پیدا کرد.