03:15 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واحدهای مسکونی

لزوم تعیین‌تکلیف پروژه‌های مسکن مهر
نماد برتر- استاندار بوشهر با اشاره به لزوم تعیین‌تکلیف پروژه‌های مسکن مهر گفت: تسریع در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای مختلف استان براساس برنامه‌ زمان‌بندی مورد تاکید است.
طرح مالیات خانه‌های خالی دوباره به شورای نگهبان رفت
نماد برتر- طرح مالیات بر خانه‌های خالی مصوب مجلس شورای اسلامی که شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفته بود هفته گذشته پس از رفع ایرادات مجدداً به شورا ارسال شده است.
ورود مسکن به بازار بورس ملک را گران می‌کند
نماد برتر- رئیس انجمن انبوه سازان فارس پیش‌بینی کرد که به دلیل کارشناسی نشدن دقیق موضوع ورود مسکن به بورس کالا، نتیجه این اقدام دامن زدن به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد بود.
فقط ۲۰۰۰ نفر گفته‌اند بیش از یک خانه دارند!
نماد برتر- با وجود آن که تاکنون ۱۳ میلیون مالک، اطلاعات واحدهای مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان بارگذاری کرده‌اند فقط ۲۰۰۰ نفر به داشتن بیش از یک خانه اذعان داشته‌اند.
راهکار اصلی کاهش قیمت مسکن در شرایط کنونی
نماد برتر- یک کارشناس بازار مسکن، با بیان اینکه "بیش از ۷۰ درصد قیمت واحدهای مسکونی مربوط به هزینه های تامین زمین مورد نظر برای ساخت است"، از تامین زمین ارزان قیمت توسط دولت به عنوان راهکار اصلی در کاهش قیمت مسکن نام برد.
۳۲۳۷۴ مالک خسارت‌دیده از سیل خوزستان تسهیلات گرفتند
نماد برتر- مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اعلام پرداخت ۲۱۳ میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان استان، آخرین روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده این استان را اعلام کرد.
هزینه ۴۵۰ میلیاردتومانی دولت برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه دولت برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای باقیمانده مسکن مهر طی سال گذشته و امسال ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه کرد از اتمام مسکن مهر در ۱۳ استان کشور تا پایان شهریور خبر داد.
فروشنده ها در بازار مسکن زیاد شدند
نماد برتر- مرداد ماه امسال با وجود کاهش ۳۵ درصدی معاملات مسکن در شهر تهران، تعداد واحدهای عرضه شده به بازار ۱.۵ برابر شده است.
داشتن صدها خانه اشکال ندارد؛ خالی ماندن اشکال دارد
نماد برتر- مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت هیچ ایرادی ندارد که یک نفر ۶۰۰ خانه یا هزار خانه داشته باشد فقط نباید آن را احتکار کند و خالی بگذارد.
ایرادهای قانون فعلی مالیات بر خانه های خالی چیست و چرا به اصلاحیه نیاز داشت؟
نماد برتر- یک کارشناس مسکن در یادداشتی با اشاره به ایرادهای مالیات های مستقیم، اصلاحیه قانون مالیات بر خانه های خالی را از لحاظ اجرایی و کارآمدی بسیار مناسب تر از قانون فعلی دانست.
باید برای خانه های خالی تعاریف استاندارد درنظر گرفته شود
نماد برتر- ارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات بر خانه های خالی در همه جای دنیا کاربرد دارد گفت: باید تعاریف استانداردی برای خانه های خالی در ایران درنظر گرفته شود تا بتوان این قانون را بخوبی اعمال کرد.
خانه‌های اجاره به شرط تملیک بهترین راه خانه‌دار شدن کارگران
نماد برتر- یک فعال حوزه کار بهترین راه خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد به ویژه کارگران را خانه‌های اجاره به شرط تملیک دانست و گفت:اگر وام‌های بانکی و ودیعه مسکن را به کارگری که حقوقش پایین است بدهیم گرفتار و مقروض می‌شود و ناچار است از معیشت خانواده‌اش بزند تا اقساط وام را بپردازد.
هر متر خانه ۴۲ درصد گران شد
نماد برتر- بانک مرکزی اعلام کرده که در خردادماه امسال هر متر خانه در تهران نسبت به همین ماه در سال گذشته تا بیش از ۴۲ درصد گران شده است.
حق مسکن باید ۵۰ درصد هزینه اجاره‌بها را پوشش دهد
نماد برتر- یک فعال حوزه کار معتقد است حق مسکن دستکم باید ۵۰ درصد متوسط هزینه اجاره‌بهای مسکن را پوشش دهد و حقوق و دریافتی یک کارگر به گونه‌ای باشد که از عهده پرداخت هزینه مسکن و اجاره‌بها برآید.
کاهش دغدغه مسکن کارگران با ساخت مجتمع‌های مسکونی
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار بر ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن های صنفی کارگری برای شناسایی کارگران فاقد مسکن تاکید کرد و گفت: ساخت مجتمع های مسکونی در داخل کارخانه ها می تواند ضمن تامین رفاه و آسایش در رفع دغدغه مسکن کارگران موثر باشد.