13:49 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نهاوندیان

چرایی هجوم مردم به بازار ارز
پایگاه خبری راد: با وجود تحلیل‌های متفاوتی که در مورد بازار ارز مطرح است و از سویی دیگر اعلام نظرها و وعده‌هایی که از سوی مسئولان دولتی و بانکی در رابطه با کنترل بازار و تعدیل قیمت‌ها وجود دارد، در حال حاضر بازار به سمتی می‌رود که آینده مشخص و با ثباتی از سوی کارشناسان برای آن قابل تصور نیست، مگر آنکه عوامل اثرگذار موجود تعدیل شود.
سه طرح دولت برای نوسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: بازآفرینی شهری، نوسازی ناوگان حمل و نقل و رونق گردشگری سه طرح مهم دولت برای نوسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر است که تا پایان امسال دنبال می‌شود.
ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در بخش ساخت و ساز کشور
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این‌ که مسیر توسعه ایران اسلامی از دو مسیر ماندگار استقلال و آزادی می گذرد، گفت: فراهم کردن زمینه ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در بخش ساخت و ساز کشور از جمله برنامه های در دستور کار دولت است.
سیف ماندنی است
پایگاه خبری راد: یک منبع آگاه نزدیک به دولت، ضمن تکذیب شایعات مربوط به تغییر رئیس بانک مرکزی، این اقدامات را واکنشی از جانب افرادی که در برنامه ساماندهی موسسات غیرمجاز مالی متضرر شده‌اند دانست.
وعده رئیس کل برای سپرده‌گذاران غیرمجازهای واگذار شده/ قفل"البرز ایرانیان" شکست
پایگاه خبری راد: آن طور که رئیس کل بانک مرکزی وعده داده در هفته پیش رو تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحله افضل توس و وحدت (آرمان) از سر گرفته می‌شود. تعیین تکلیف سپرده گذاران البرز ایرانیان که هیچ پرداختی تاکنون در مورد آنها انجام نشده است نیز آغاز خواهد شد.
سیاسیونی که امروز به نمایشگاه مطبوعات می‌روند
پایگاه خبری راد: نشست‌های خبری سخنگوی سازمان انرژی اتمی، معاون اقتصادی رییس‌جمهور، سخنگوی شورای نگهبان و رییس شورای شهر امروز (هشتم آبان ماه) در نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شوند.
برای کسانی که اهلیت بازرگانی دارند کارت بازرگانی صادر کنید
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به اعضای اتاق بازرگانی تاکید کرد: کارت بازرگانی یکی از مشخصه‌های اعتبار اتاق بازرگانی است و باید برای کسانی صادر شود که اهلیت بازرگانی دارند و مشغول به امر صادرات و واردات هستند.
عده‌ای دنبال ایجاد التهاب در اقتصاد ایران هستند
پایگاه خبری راد- معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز عده ای در دنیا به دنبال ایجاد تلاطم و التهاب در اقتصاد ایران هستند، اظهار کرد: مقصود رییس جمهور آمریکا از اینکه مدام علیه برجام سخن می گوید این است که آرامش و ثباتی که به وجود آمده را بدون اینکه برای او هزینه های بین‌المللی نقض پیمان داشته باشد، بر هم بزند.
توضیحات نهاوندیان درباره واکنش ایران به خروج احتمالی آمریکا از برجام
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در خصوص احتمال خروج آمریکا از برجام توضیحاتی ارائه کرد.
فرصت ایجاد تحول در شورای پول و اعتبار از دست رفت
پایگاه خبری راد: معاون وزیر اقتصاد پیشین معتقد است ترکیب جدید شورای پول و اعتبار تفاوت ماهوی با شورای پیشین ندارد و نمی‌توان از آن انتظار یک تحول چشمگیر داشت. این در حالی است که انتظار می‌رفت دولت تصمیم بگیرد با عضویت درآوردن چهره‌های دانشگاهی متخصص در حوزه بانکداری زمینه‌ساز تحول مثبت بر سیاست‌های پولی کشور شود.
حاکمیت دولتی‌ها بر شورای پول و اعتبار
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ترکیب شورای پول و اعتبار با حاکمیت اعضای دولت بوده و تصمیمات و مصوبات آن با اکثریت رای دولتی‌ها به تصویب می‌رسد؛ موضوعی که استقلال بانک مرکزی و تصمیم گیری در حوزه پولی از دولت را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.
سایه سنگین نابرابری قدرت‌ها بر نابرابری درآمدی
پایگاه خبری راد- یک اقتصاددان می‌گوید: ساختار اقتصادی ایران به گونه‌ای است که برخی با استفاده از منافع که فرصت‌های نابرابر در اختیارشان قرار داده است، درآمدهای قابل توجهی کسب می‌کنند. این در حالی است که آحاد جامعه از آن بی‌بهره‌اند و این موضوع عامل گسترش فقر و نابرابری در کشور است.
ضرورت بالا کشیدن 10 میلیون نفر!
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان می‌گوید دولت برای بهبود وضعیت فقرا باید به فکر اشتغال روستاییان و بهبود فرصت‌های شغلی آنها باشد ضمن اینکه تقویت نظام تامین اجتماعی را در دستور کار قرار دهد.
تلخی کاهش قدرت خرید در کام بازنشستگان
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه در گذشته در صندوق های بازنشستگی میل زیاد به بنگاه داری دیده میشده گفت: خبر خوب این است که مسیر اصلاحی در صندوق شروع شده و با سرعت بیشتر در دولت دوازدهم ادامه می یابد.
صفحه قبل | صفحه بعد