10:47 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نهاده

توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
صندوق‌ توسعه و تثبیت بازار؛ از تعادل و ثبات در بازار تا حرکت بر خلاف موج‌های هیجانی
صندوق‌های توسعه و تثبیت با سفارش‌گذاری بر خلاف موج هیجانی در بازار، به ایجاد تعادل و ثبات در بازار سرمایه کمک شایانی می‌کنند.
توصیه‌هایی به سرمایه‌گذاران در روزهای نزولی بازار
یکی از مهمترین ویژگی‌های بازار سهام برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارند، وجود نوسانات مثبت و منفی در این بازار است. براین اساس، برخورداری از یک استراتژی سرمایه‌گذاری مناسب با توجه به درجه ریسک‌پذیری افراد، لازمه موفقیت در بازار سهام است.
الگوریتم‌بازها چه کسانی هستند؟
براساس دستورالعمل افشای اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، استفاده از الگوریتم تنها برای عملیات بازارگردانی مجاز است و شرکت‌های نرم‌افزاری حق افشای اطلاعات عمق سفارش‌ها به درگاه‌های آنلاین به‌جز آنلاین گروهی را ندارند.
بانک ایران زمین حامی تولید واکسن ایرانی
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: اقدامات بانک ایران زمین در تسریع تولید واکسن کرونا بسیار به موقع و امید بخش بود و با تجهیزاتی که بانک برای راه اندازی خط تولید واکسن کرونا در اختیار مجموعه دارویی برکت قرار داد فرآیند تولید واکسن را تسریع کرد.
صندوق‎‌های تثبیت و توسعه؛ از تزریق منابع مالی تا ثبات در بازار
هدف از تاسیس صندوق‎‌های تثبیت و توسعه، کمک به ثبات بازار از طریق تزریق منابع مالی به بازار سرمایه در مواقع بحرانی و نیز عرضه سهام در زمانی که صف‌های تقاضا تشدید می‌شوند، است.
توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم؛ از سیگنال تا اسنپ
سه اَپلیکیشن «سیگنال»، «اسنپ» و « آپ»، می‌توانند دسترسی متقاضیان و سرمایه‌گذارانِ صندوق‌های بورسی را به راحتی در کل کشور پوشش دهند.
" کترام " کاشی هایش را ۱۸ درصد گران کرد
شرکت تولیدی کاشی تکسرام مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات را دریافت کرد.
فروش املاک و مستغلات بانک ایران‌زمین
بانک ایران‌ زمین در نظر دارد املاک مازاد بر نیاز خود را به شرح ذیل با وضع موجود و با شرایط نقد / نقد و اقساط از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.
بازار بدهی؛ بازوی بازار سرمایه
بازار بدهی نقطه کانونی بازار سهام برای تغییر نهادهای بازار سرمایه است؛ بنابراین، به شدت نیاز به تغییر در نهادهای بازار داریم چرا که با نهادهای فعلی بازار سرمایه نمی توان افقی که برای بازار بدهی مدنظر است را محقق کرد.
شروع رسمی هفته جهانی سرمایه‌گذار
اعضای آیسکو (IOSCO) امروز به طور رسمی، فعالیت‌های هفته جهانی سرمایه‌گذار را در کشورهای خود شروع کردند.
نوپاهایی که با سرمایه‌گذاری جسورانه جان می‌گیرند
صندوق جسورانه نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که به راه‌اندازی کسب ‌و کارهای جدید، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌ها، اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و توسعه فناوری کمک به سزایی می‌کنند.
گزارش سوت‌زن‌ها؛ از اعلام جرم تا گزارش شفافیت
در نیمه نخست سال از میان گزارش‌های ارسالی سوت‌زن‌ها، حدود ۱۰ پرونده به گزارش تخلف یا اعلام جرم منتج و در بررسی بیش از ۳۰ گزارش، در راستای ارتقای شفافیت، ناشر ملزم به ارائه گزارش شفاف‌سازی در سامانه کدال شد و اقدامات پیشگیرانه نظارتی انجام پذیرفت.
توسعه سبدگردانی گامی به سمت تعمیق بازارسرمایه
توسعه شرکت‌های سبدگردانی در بازارسرمایه به افزایش عمق و توسعه بازار کمک می‌کند. تشکیل کانون سبدگردانان نیز اقدامی در همین راستا است.
لغو قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی در نامه‌ای به وزیر اقتصادخواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری توسط این شورا شد.