05:49 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نفت ونزوئلا

تاوان سنگین اروپایی‌ها از تحریم‌های نفتی آمریکا
پایگاه خبری راد: پالایشگاه‌های اروپایی تاوان تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ونزوئلا و ایران را پس می‌دهند و مجبورند برای تأمین نفت ترش مورد نیاز خود، نفت گران روسیه را خریداری کنند.
ترامپ موثرترین عضو اوپک است
پایگاه خبری راد: هلیما کرافت، استراتژیست ارشد کالا در شرکت "آر بی سی کپیتال مارکتس" معتقد است دونالد ترامپ مؤثرترین عضو اوپک است.
مهمترین کشورهای تأثیرگذار در دنیای نفت کدامند؟
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا قرار گرفته که تعادل عرضه و تقاضا را بهم ریخته و پیش‌بینی روند حرکت بازار را دشوار کرده است.
کاهش ۲۵ درصدی تقاضا برای نفت کثیف
پایگاه خبری راد: شرکت آمریکایی اکسون موبیل انتظار دارد با آغاز اجرای مقررات جدید آلودگی در سال میلادی آینده، تقاضا برای نفت سیاه سولفور بالا ۲۵ درصد تا سال ۲۰۲۵ کاهش پیدا کند.
دستور آمریکا به شرکت‌های خارجی برای قطع تجارت نفت با ونزوئلا
پایگاه خبری راد: آمریکا به شرکت‌های بازرگانی و پالایشگاه‌های نفت سراسر جهان دستور داد تجارت با ونزوئلا را قطع کنند، در غیر این صورت با تحریم‌های واشنگتن مواجه خواهند شد.
دعوای شدید آمریکایی‌ها بر سر سیاست تحریم‌های ضدایرانی
پایگاه خبری راد: تیم امنیتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی علیه تهران برای شماری از کشورهای خریدار نفت ایران به شدت دچار اختلاف شده است.
این کشور مایه دردسر اوپک می‌شود
پایگاه خبری راد: در حالی که تولید نفت لیبی همچنان بی ثبات مانده و بحران سیاسی و اقتصادی، تولید نفت ونزوئلا را به سقوط کشانده است، یکی دیگر از کشورهای عضو اوپک با اعتراض‌های داخلی روبه‌رو شده که ممکن است فعالیت صنعت نفت این کشور را متاثر کند.
مکث نفت برای رکوردزنی دوباره
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، نزدیک به بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ ایستاد.
مکث نفت برای رکوردزنی دوباره
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، نزدیک به بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ ایستاد.
صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا صفر شد
پایگاه خبری راد: صادرات نفت آمریکا به ونزوئلا در پی تحریم‌های واشنگتن علیه شرکت PDVSA، هفته گذشته به صفر رسید.
اصلی‌ترین دغدغه‌های جهان نفت در سال ۹۸ چه خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: بازار جهانی نفت سال گذشته با رویدادهای مهمی شامل توافق اوپک پلاس، جنگ تجاری آمریکا و چین، تنش‌های ژئوپلیتیکی در اقصی نقاط جهان، تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و ونزوئلا، رشد بی وقفه تولید نفت شیل آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصاد جهانی مواجه شد و از آنها تأثیر پذیرفت.
اهرم هندی‌ها در چانه زنی با آمریکا برای ادامه واردات نفت ایران
پایگاه خبری راد: واشنگتن با درخواست از هند برای قطع واردات نفت ونزوئلا، ممکن است تمایلش را برای تسهیل تحریم‌ها علیه ایران برای دهلی نو که سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، نشان داده باشد و هند نیز از این درخواست به عنوان اهرمی در مذاکراتش برای تمدید معافیت و ادامه خرید نفت ایران استفاده خواهد کرد.
صادرات نفت ونزوئلا از سر گرفته شد
پایگاه خبری راد: بندر خوزه که پایانه صادراتی اصلی نفت ونزوئلا است، فعالیتش را از سرگرفت و یک محموله نفت خام برای نخستین بار از زمانی که خاموشی فعالیت‌های این بندر را از هفته گذشته متوقف کرد، ارسال شد.
قیمت نفت رکورد زد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت برنت روز پنج‌شنبه تحت تاثیر ادامه کاهش عرضه از سوی صادرکنندگان عضو اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ صعود کرد.
غافلگیری بازار از افزایش قیمت نفت عربستان
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت فروش رسمی نفت خام که هفته گذشته از سوی عربستان سعودی اعلام شد، بسیار بالاتر از حد انتظار بازار، معامله گران و مصرف کنندگان آسیایی بود.