13:57 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نظام مالیاتی

هکرها با این کار می‌توانند به آسانی به برخی از اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. یکی از راه‌هایی که می‌شود بوسیله آن به هک شدن مودم پی برد، پایین آمدن بی‌دلیل سرعت اینترنت، یا کم شدن ناگهانی و غیرمنتظره ترافیک مصرفی است.  هیچیک از ما دوست نداریم کسی بدون اجازه وارد حریم خصوصی‌ما
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این‌که در چالش‌های موجود و شرایط سخت، فرصت خوبی برای انجام اصلاحات اقتصادی لازم فراهم شده است، افزود: این‌که امروز بین دولت، مجلس و اقتصاددانان درباره اصلاح اقتصادی و بازبینی در روش‌های حمایتی اتفاق نظر وجود دارد را باید به فال نیک گرفت.
 الگوی توسعه ما نامتوازن و نامتعادل است
پایگاه خبری راد: وزیر کشور گفت: الگوی توسعه ما الگویی نامتوازن و نامتعادل است.
پزشکان ملزم به نصب کارت‌خوان در مطب هستند
پایگاه خبری راد: با فشارهای بودجه‌ای بیشتر بر درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۳۹۸ بحث مالیات از پزشکان بیشتر از گذشته مطرح می‌شود. این در حالی ست که رئیس اسبق سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه پزشکان ملزم به نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب خود هستند پیشنهاد کرد که برای اخذ مالیات از این قشر، از شیوه‌های غیرمستقیم مانند کانون پزشکان استفاده کرد.
جزئیات هزینه شرکت‌های دولتی مشخص نیست
پایگاه خبری راد: مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به برخی ابهام‌ها و عدم شفافیت در بودجه ۱۳۹۸ اشاره کرد و در ادامه توضیح داد اصلاح این موارد می‌تواند به پاسخگویی بهتر دولت در قبال نمایندگان ملت و آحاد مردم کمک قابل توجهی کند.
دلار 4200 تومانی حذف و یارانه بیشتر شود
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه اهداف دولت از اختصاص دلار 4200 تومانی به کالاهای اساسی محقق نشده است، گفت: بهتر است دولت با حذف ارز دولتی و به رسمیت شناختن نرخ آزاد دلار، مابه‌التفاوت نرخ ارز بازار و نرخ ارز ترجیحی 4200 تومانی را به مردم یارانه بدهد.
چه عواملی بر روی بازار ارز تاثیر گذاشت؟!
پایگاه خبری راد: بازار ارز به سمت و سوی متعادل شدن حرکت کرده است. به دنبال آن ورود صادرکنندگان به عرضه ارز بسیار کمک خواهد کرد و این دو در کنار یکدیگر علاوه براین که به افزایش عرضه کمک می‌کنند، تقاضای مصنوعی و کاذب ارز را هم کنترل کرده و تعادل را به بازار برمی‌گردانند.
مقدمه ای بر اخذ مالیات بر ثروت یا دارایی
پایگاه خبری راد: علی اکبر کریمی با تشریح طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک که در این کمیسیون مطرح است آن را مقدمه‌ای بر اخذ مالیات بر ثروت یا دارایی عنوان کرد.
افزایش مالیات بدون کور کردن تولید!
پایگاه خبری راد: وضعیت نه چندان مناسب تولیدکنندگان از یک سو و تاکید بر افزایش مالیات از سوی دیگر باعث شده است که وزیر اقتصاد برای افزایش درآمدهای مالیاتی بر استفاده از پایه‌های جدید مالیاتی و مالیات بر عائدی بر سرمایه تاکید داشته باشد؛ موضوعی که پیش از این هم در دستور کار این وزارتخانه قرار داشت اما عملا تا حالا خبری از آن نشده است.
انتقاد کارشناس مالی از سیاست دلال‌پروری در اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مالی، بزرگ ترین ایراد قوانین مالیاتی کشور را اجرای تنبیهی مالیات دانست.
برنامه‌های وزارت اقتصاد برای کاهش تاثیر تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عبور از شرایط سخت، مشقاتی هم دارد و البته این مشقات را نباید صرفا مردم تحمل کنند. اول ما باید مشقات را تحمل کنیم و بعد مردم متحمل آن شوند.
برای نقدینگی برنامه دارم
پایگاه خبری راد: وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید از قابلیت بانک‌های دولتی برای سوق دادن مردم به سمت خرید کالای داخلی استفاده کرد، گفت که در تامین مالی باید نقدینگی را به سمتی هدایت کنیم که از حالت تورم‌زا به موتور رشد اقتصادی تبدیل شود.
ثروت‌های بادآورده مالیات نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: عدم تحول سیستم‌های مالیات‌گیری در کشور عاملی است که باعث شده نتوان ساز و کاری طراحی کرد که از سرمایه‌های بادآورده‌ای که از پول نفت به دست آمده است، مالیات اخذ کرد. در این رابطه یک کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح مالیات بر مستغلات، آن را یکی از بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد، توصیف کرد و عاملی برای جلوگیری از گرانی بیشتر در اقتصاد دانست.
ضرورت حرکت به سوی اقتصاد با ثبات / معیشت مردم دغدغه من است
پایگاه خبری راد: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال­زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست­های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی وصاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان­های اقتصاد صورت پذیرد.
بزرگ ترین مشکل کشور وجود سفته‌بازها است
پایگاه خبری راد: ‌یک اقتصاددان عنوان کرد: بزرگترین فاجعه ای که باعث شده سفته بازان به راحتی نفس بکشند، درگیری‌های سیاسی است که سیاستمداران را از عملکرد این افراد غافل می‌کند.
فعالان مناطق آزاد بدهکار نیستند که فرار کنند
‌پایگاه خبری راد: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن رد اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی مبنی بر فرار مالیاتی ۳۹۰۰ میلیارد تومانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: اساسا فعالان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش مالیات بر ارزش افزوده در نظام مالیاتی کشور، مؤدی به شمار نمی‌آیند.