22:49 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نظارت بر بازار

دلایلی برای عدم نگرانی سقوط سهام/ انتقاد از بورس و گزارش مهم با چند راهکار
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام چند دلیل برای عدم نگرانی سقوط قیمت ها و شاخص ، انتقاداتی به سازمان بورس وارد و از قرائت گزارشی مهم با چند راهکار برای بهبود اوضاع و تکلیف خبر داد.
 عامل اصلی گرانی‌های اخیر چیست؟
نماد برتر- اصناف و دستگاه‌های نظارتی، نوسانات نرخ ارز را متهم اصلی گران شدن اقلام مختلف در ماه‌های گذشته می‌دانند.
موافقت با پذیرش و عرضه اولیه زیرمجموعه "ونفت" با ۷ شرط
نماد برتر- سرمایه گذاری صنعت نفت از موافقت فرابورس با پذیرش یکی از زیرمجموعه ها برای عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام و به شرط رعایت ۷ مورد خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.
افزایش۲۰۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی و عدم توانایی دولت در نظارت
نماد برتر- افزایش۲۰۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی و عدم توانایی دولت در نظارت
افزایش ۳۴ درصدی هزینه خانوار/ ردپای گرانی تخم مرغ و خودرو
نماد برتر- در حالی هزینه خانوارهای ایرانی در شهریور ماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته به طور متوسط بیش از ۳۴ درصد افزایش داشته که در این بین رشد قیمت‌ها در گروه لبنیات و حمل و نقل قابل توجه است؛ جایی که رشد قیمت تخم مرغ و ادامه روند گرانی خودرو خودنمایی می‌کند.
پیشنهادی برای خانه دار شدن کارگران
نماد برتر- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است که بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران واگذاری خانه های اجاره به شرط تملیک است و ساخت مسکن کارگری در جوار شهرک های صنعتی به کاهش تقاضای مسکن و نزول قیمت ها در بازار کمک می کند.
افزایش قیمت مصالح ساختمانی متعارف است
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به گزارش ایسنا درباره لزوم نظارت بر افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی، میزان افزایش قیمت این کالا را متعارف دانست و افزایش لجام گسیخته قیمت سیمان را رد کرد.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین آن ها می توان به اعلام رضایت وزیر راه از معاملات املاک در بورس کالا، نظرات مثبت کارشناسان و اقتصاددانان نسبت به مزایای فروش املاک مازاد بانک از کانال شفاف بورس کالا و نیز تصویب دستورالعمل اوراق خرید دین کالایی در هیات مدیره سازمان بورس، اشاره کرد.
تصویب دستورالعمل اوراق «خرید دین کالایی» در هیئت مدیره سازمان بورس
نماد برتر- مهدی زمانی سبزی: در سررسید اوراق «خرید دین کالایی» خریدار نسیه وجه معامله را پرداخت می‌کند و سپس توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود. با انتشار این اوراق فروشنده نسیه به دلیل وصول سریع مطالبات خود در امر تولید به سرمایه در گردش کمتری نیاز خواهد داشت.
ممنوعیت فروش و پیش فروش خودرو توسط شرکت‌های فاقد مجوز از کمیته خودرو
نماد برتر- رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: شرکت‌های خودروساز که از کمیته خودرو مجوز ندارند، حق فروش و پیش فروش خودرو را نخواهند داشت.
قالیباف: رییس جمهور هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صنعت را معرفی کند
نماد برتر- رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت معرفی هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی صنعت از سوی رییس جمهور تاکید کرد.
اتحادیه به تنهایی از پس نظارت بر بازار قطعات یدکی تقلبی برنمی‌آید
نماد برتر- با توجه به افزایش قطعات یدکی تقلبی خودرو در بازار، سخنگوی اتحادیه قطعات یدکی خودرو با بیان اینکه نظارت بر بازار به تنهایی از عهده اتحادیه خارج است، از دولت و گمرکات خواست تا در این رابطه ورود کرده و با نظارت بیشتر در مبادلات تجاری، مانع از وورد این قطعات شوند.
برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.
زنجبیل روی مدار کرونا!
نماد برتر- پس از شیوع و گسترش ویروس کرونا در برخی کشورها و به تبع آن مثبت شدن این ویروس در ایران، می توان تاثیر این ورود نامیمون را بر رفتارهای مردم در اقشار مختلف مشاهده کرد، چه آنها که سعی می کنند رفتارهای بهداشتی خود را بهبود ببخشند و مشتری پروپاقرص داروخانه ها و مراکز بهداشتی شده اند و چه آنها که متاسفانه سعی می کنند از این نمد برای خود کلاهی بدوزند.
یک تاجر: ثبات نرخ ارز، شرط کاهش قیمت کالاها است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران معتقد است، دلیل بخشی از تلاطم‌هایی که اقتصاد ایران در ماه‌های گذشته با آنها رو به رو شده، نوسانات نرخ ارز است و اگر قیمت‌های کاهش یافته ارز برای مدتی ثبات داشته باشد قیمت‌ کالاها هم کاهشی می‌شود.